Předložená bakalářská práce se věnuje pohádkovým motivům v televizních reklamních spotech. V teoretické části jsou rozebírány základní poznatky týkající se televizní reklamy a druhá část je věnována archetypům se zaměřením na mýtus a zejména pohádku. V prak-tické části je provedena subjektivní analýza vybraných reklamních spotů se záměrem pou-kázat na využité pohádkové motivy. Prostřednictvím hloubkových rozhovorů je posléze rozebíráno vnímání a uvědomování si těchto motivů ze strany diváků.
Anotace v angličtině
The presented Bachelor thesis deals with the fairy tale themes in television commercials. The theoretical part discusses the basic information relating to television advertising and the second part is devoted to focusing on the archetypes of myth and fairy tale in particular. In the practical part is done the subjective analysis of selected commercials uses, with the intention of preaching to the fairy tale motives used. Through in-depth interviews is later analyzed the image and awareness of these themes from the audience.
Klíčová slova
televizní reklama, persvazivní komunikace, kognitivita, archetyp, mýtus, pohádka, pohádkový motiv
Klíčová slova v angličtině
television advertising,persvazive communication, cognitivity,archetype, myth, fairy tale, fairy tale motive
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se věnuje pohádkovým motivům v televizních reklamních spotech. V teoretické části jsou rozebírány základní poznatky týkající se televizní reklamy a druhá část je věnována archetypům se zaměřením na mýtus a zejména pohádku. V prak-tické části je provedena subjektivní analýza vybraných reklamních spotů se záměrem pou-kázat na využité pohádkové motivy. Prostřednictvím hloubkových rozhovorů je posléze rozebíráno vnímání a uvědomování si těchto motivů ze strany diváků.
Anotace v angličtině
The presented Bachelor thesis deals with the fairy tale themes in television commercials. The theoretical part discusses the basic information relating to television advertising and the second part is devoted to focusing on the archetypes of myth and fairy tale in particular. In the practical part is done the subjective analysis of selected commercials uses, with the intention of preaching to the fairy tale motives used. Through in-depth interviews is later analyzed the image and awareness of these themes from the audience.
Klíčová slova
televizní reklama, persvazivní komunikace, kognitivita, archetyp, mýtus, pohádka, pohádkový motiv
Klíčová slova v angličtině
television advertising,persvazive communication, cognitivity,archetype, myth, fairy tale, fairy tale motive
Zásady pro vypracování
1. Zmapujte literární zdroje týkající se tématu. Definujte pojmy reklama, televizní reklama, archetyp, mýtus, pohádka, kognitivita.
2. Formulujte základní hypotézy a stanovte cíl práce.
3. Analyzujte užití pohádkových motivů ve vámi vybraných televizních reklamních spotech.
4. Na základě dotazníkového šetření analyzujte vnímání pohádkových motivů v televizních reklamních spotech veřejností.
5. Zhodnoťte platnost hypotéz a vyvoďte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Zmapujte literární zdroje týkající se tématu. Definujte pojmy reklama, televizní reklama, archetyp, mýtus, pohádka, kognitivita.
2. Formulujte základní hypotézy a stanovte cíl práce.
3. Analyzujte užití pohádkových motivů ve vámi vybraných televizních reklamních spotech.
4. Na základě dotazníkového šetření analyzujte vnímání pohádkových motivů v televizních reklamních spotech veřejností.
5. Zhodnoťte platnost hypotéz a vyvoďte závěry.
Seznam doporučené literatury
DUPONT, Luc. 1001 reklamních tipů, PRAGMA, 2009, ISBN 978-80-7349-195-6
JUNG, C. G. Archetypy a nevědomí (výbor z díla, sv. II.), Brno, Nakladatelství T. Janečka, 1998, ISBN 80-85880-16-4
KERÉNY, Karl; JUNG, C. G. Věda o mytologii. 1. vydání, Brno, Nakladatelství T. Janečka, ISBN 80-85241-51-X
SCHWALBE, Heinz. Praktická reklama. Praha-Grada Publishing, 1994, 160 s., ISBN 80-7169-112-7
STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. Praha, Portál, 2002, ISBN 80-7178-376-5
VYSEKALOVÁ, Jitka; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2001, 228 s., ISBN 80-247-9067-X
ZEMAN, Jan. Ve spárech reklamy. Praha-Grada Publishing,1994. ISBN 80-7169-097-X
Seznam doporučené literatury
DUPONT, Luc. 1001 reklamních tipů, PRAGMA, 2009, ISBN 978-80-7349-195-6
JUNG, C. G. Archetypy a nevědomí (výbor z díla, sv. II.), Brno, Nakladatelství T. Janečka, 1998, ISBN 80-85880-16-4
KERÉNY, Karl; JUNG, C. G. Věda o mytologii. 1. vydání, Brno, Nakladatelství T. Janečka, ISBN 80-85241-51-X
SCHWALBE, Heinz. Praktická reklama. Praha-Grada Publishing, 1994, 160 s., ISBN 80-7169-112-7
STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. Praha, Portál, 2002, ISBN 80-7178-376-5
VYSEKALOVÁ, Jitka; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2001, 228 s., ISBN 80-247-9067-X
ZEMAN, Jan. Ve spárech reklamy. Praha-Grada Publishing,1994. ISBN 80-7169-097-X