Bakalářská práce se zabývá využitím multilevelového marketingu (MLM). S rozmachem společností, které využívají právě tento styl prodeje, se stává multlilevel marketing nejúčinnější prodejní metoda na trhu. Stává se mnohdy, že ani sami účastníci neznají základní rysy MLM a jak vlastně funguje. V práci jsem se zaměřil na teorii a popis MLM, ale hlavně jsem zkusil skloubit multilevelovou společnosti s využitím klasických marketingových postupů. Jak by se multilevelová společnost měla prezentovat na trhu aby uspěla nejen v boji s konkurencí, ale i v získání klientů jiným než klasickým multilevelovým způsobem. Společnost využívající MLM je zde pojatá jako klasický podnik bez MLM.
Anotace v angličtině
The bachelier thesis deals with the use of multilevel marketing (MLM). With the expansion of companies using this sales style, MLM has become the most successful sales method on the market. It happens that users partners themselves do not know the basic features of MLM and how it works. The thesis focuses on the MLM theory, and description and attempts to joint multilevel company with the usage of classical marketing process. The multilevel company should represent itself on the market in order to win over competing business but also to gain clients in other than usual multilevel way. Company using MLM is here seen as company without MLM.
Klíčová slova
Multilevelový marketing, komunikační plán, klientela, propagace, reklama
Klíčová slova v angličtině
Multilevel marketing, communication strategy, clients, promotion, advertising
Rozsah průvodní práce
59 s., 10 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím multilevelového marketingu (MLM). S rozmachem společností, které využívají právě tento styl prodeje, se stává multlilevel marketing nejúčinnější prodejní metoda na trhu. Stává se mnohdy, že ani sami účastníci neznají základní rysy MLM a jak vlastně funguje. V práci jsem se zaměřil na teorii a popis MLM, ale hlavně jsem zkusil skloubit multilevelovou společnosti s využitím klasických marketingových postupů. Jak by se multilevelová společnost měla prezentovat na trhu aby uspěla nejen v boji s konkurencí, ale i v získání klientů jiným než klasickým multilevelovým způsobem. Společnost využívající MLM je zde pojatá jako klasický podnik bez MLM.
Anotace v angličtině
The bachelier thesis deals with the use of multilevel marketing (MLM). With the expansion of companies using this sales style, MLM has become the most successful sales method on the market. It happens that users partners themselves do not know the basic features of MLM and how it works. The thesis focuses on the MLM theory, and description and attempts to joint multilevel company with the usage of classical marketing process. The multilevel company should represent itself on the market in order to win over competing business but also to gain clients in other than usual multilevel way. Company using MLM is here seen as company without MLM.
Klíčová slova
Multilevelový marketing, komunikační plán, klientela, propagace, reklama
Klíčová slova v angličtině
Multilevel marketing, communication strategy, clients, promotion, advertising
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se dané problematiky.
Popište multilevel marketing obecně i konkrétně u společnosti.
Porovnejte klasický podnik se společností využívající MLM.
II. Praktická část
S využitím studiem nabytých znalostí stanovte problematiku ve společnosti.
Navrhněte kroky směřující k řešení dané problematiky.
Zpracujte komunikační plán pro společnost.
Propočítejte návratnost případné investice.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se dané problematiky.
Popište multilevel marketing obecně i konkrétně u společnosti.
Porovnejte klasický podnik se společností využívající MLM.
II. Praktická část
S využitím studiem nabytých znalostí stanovte problematiku ve společnosti.
Navrhněte kroky směřující k řešení dané problematiky.
Zpracujte komunikační plán pro společnost.
Propočítejte návratnost případné investice.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HAJN, P. Jak jednat v boji s konkurencí. Praha : Linde Praha a. s., 1995. 223 s. ISBN 80-85647-93-1.
[2] KOLMANOVÁ, H. Máte také svůj penězovod?. 1 vyd. Praha : Profess Consulting s. r. o., 2005. 107 s. ISBN 80-7259-024-3.
[3] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Dotisk. Praha : Grada Publishing, a. s., 2007. 835 s. ISBN 80-247-0513-3.
[4] LEVINSON, C. J., Guerila marketing. 1. vyd. Brno : Computer Press, a. s., 2009. 305 s. ISBN 978-80-251-2472-7.
[5] NOVOTNÝ, M., SYROVÝ, P. Osobní a rodinné finance. 2. vyd. Havlíčkův Brod : Grada Publishing, a. s., 2007. 175 s. ISBN 80-247-1098-6.
[6] SCOTTOVÁ, G,G. Úspěch v multilevelovém marketingu. 1. vyd. Bratislava : Vydavataľstvo Igor Dráb, 1995. 335 s. ISBN 80-85441-05-5.
Seznam doporučené literatury
[1] HAJN, P. Jak jednat v boji s konkurencí. Praha : Linde Praha a. s., 1995. 223 s. ISBN 80-85647-93-1.
[2] KOLMANOVÁ, H. Máte také svůj penězovod?. 1 vyd. Praha : Profess Consulting s. r. o., 2005. 107 s. ISBN 80-7259-024-3.
[3] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Dotisk. Praha : Grada Publishing, a. s., 2007. 835 s. ISBN 80-247-0513-3.
[4] LEVINSON, C. J., Guerila marketing. 1. vyd. Brno : Computer Press, a. s., 2009. 305 s. ISBN 978-80-251-2472-7.
[5] NOVOTNÝ, M., SYROVÝ, P. Osobní a rodinné finance. 2. vyd. Havlíčkův Brod : Grada Publishing, a. s., 2007. 175 s. ISBN 80-247-1098-6.
[6] SCOTTOVÁ, G,G. Úspěch v multilevelovém marketingu. 1. vyd. Bratislava : Vydavataľstvo Igor Dráb, 1995. 335 s. ISBN 80-85441-05-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Brišová:
1. Objasněte, z čeho jste vycházel a jak jste sestavil analýzu SWOT na str. 27?
2. Co představují zkratky BB a AA u tab. 7 a 8?
3. Jaká firma vámi navrhované doporučení včetně propočtu návratnosti investice?