V této bakalářské práci se zabývám ortopedickými pomůckami (konkrétně ortopedickou obuví a stélkami do obuvi), jejich rozdělením a specifickými požadavky. Blíže vysvětluji, pojmy jako jsou "zdravotnický prostředek", "marketingový výzkum" a "dotazníkový průzkum". Dále uvádím systém úhrad ortopedických pomůcek zdravotními pojišťovnami v České republice. Pomocí dotazníkového šetření sbírám informace o tom, jak se vyvíjí výroba těchto ortopedických pomůcek a také úhrady zdravotními pojišťovnami na českém trhu. Následně provádím analýzu a vyhodnocení získaných informací.
Anotace v angličtině
In this work I deal with orthopedic aids (specifically orthopedic shoes and insoles), their distribution and specific requirements. Further I define terms such as "medical device", "marketing research", and "questionnaire survey". Furthermore, I present reimbursement system orthopedic health insurance companies in the Czech Republic. Using a questionnaire survey I collect information about development of orthopedic aids' production and health insurance payments in the Czech market. Subsequently, I make an analysis and evaluation of obtained information.
Klíčová slova
Marketingový výzkum, dotazníkové šetření, ortopedická obuv, ortopedické stélky, zdravotní pojišťovny.
V této bakalářské práci se zabývám ortopedickými pomůckami (konkrétně ortopedickou obuví a stélkami do obuvi), jejich rozdělením a specifickými požadavky. Blíže vysvětluji, pojmy jako jsou "zdravotnický prostředek", "marketingový výzkum" a "dotazníkový průzkum". Dále uvádím systém úhrad ortopedických pomůcek zdravotními pojišťovnami v České republice. Pomocí dotazníkového šetření sbírám informace o tom, jak se vyvíjí výroba těchto ortopedických pomůcek a také úhrady zdravotními pojišťovnami na českém trhu. Následně provádím analýzu a vyhodnocení získaných informací.
Anotace v angličtině
In this work I deal with orthopedic aids (specifically orthopedic shoes and insoles), their distribution and specific requirements. Further I define terms such as "medical device", "marketing research", and "questionnaire survey". Furthermore, I present reimbursement system orthopedic health insurance companies in the Czech Republic. Using a questionnaire survey I collect information about development of orthopedic aids' production and health insurance payments in the Czech market. Subsequently, I make an analysis and evaluation of obtained information.
Klíčová slova
Marketingový výzkum, dotazníkové šetření, ortopedická obuv, ortopedické stélky, zdravotní pojišťovny.
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k dané problematice.
Specifikujte typy ortopedických pomůcek.
II. Praktická část
Analyzujte vývoj v oblasti výroby ortopedických pomůcek v ČR.
Proveďte vyhodnocení získaných informací.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k dané problematice.
Specifikujte typy ortopedických pomůcek.
II. Praktická část
Analyzujte vývoj v oblasti výroby ortopedických pomůcek v ČR.
Proveďte vyhodnocení získaných informací.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BROZMANOVÁ, Blažena a kolektív. Ortopedická protetika. 1. vyd. Martin : Osveta, š. p. 1990. 480 s. ISBN 80-217-0133-1.
[2] JIRKOVSKÁ, Alexandra. Syndrom diabetické nohy. 1. vyd. Praha 5 : Galén 2000. 103 s. ISBN 80-7262-051-7.
[3] KINCL, Jan a kolektiv. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha 5 : Alfa Publishing 2004. 172 s. ISBN 80-86851-02-8.
[4] KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha 7 : Grada Publishing, a. s. 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[5] KUBÁT, Rudolf. Péče o nohy. 1. vyd. Praha 1 : Avicenum, zdravotnické nakladatelství, n. p. 1985. 124 s.
Seznam doporučené literatury
[1] BROZMANOVÁ, Blažena a kolektív. Ortopedická protetika. 1. vyd. Martin : Osveta, š. p. 1990. 480 s. ISBN 80-217-0133-1.
[2] JIRKOVSKÁ, Alexandra. Syndrom diabetické nohy. 1. vyd. Praha 5 : Galén 2000. 103 s. ISBN 80-7262-051-7.
[3] KINCL, Jan a kolektiv. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha 5 : Alfa Publishing 2004. 172 s. ISBN 80-86851-02-8.
[4] KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha 7 : Grada Publishing, a. s. 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[5] KUBÁT, Rudolf. Péče o nohy. 1. vyd. Praha 1 : Avicenum, zdravotnické nakladatelství, n. p. 1985. 124 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Stuchlík:
1. Uveďte doporučení, která navrhujete klientům, pojišťovnám i výrobcům na základě vaší analýzy!
2. Z jakého důvodu došlo k prudkému nárůstu nákladů pojišťoven na úhradu ortopedické obuvi v posledních letech?
3. Proč dochází k trvalému úbytku pojištěnců VZP?