Bakalářská práce se zabývá problematikou řízení marketingového mixu firmy AVOS a. s. Teoretická část popisuje marketingovou situační analýzu, tzn. analýzy SWOT a PEST, Porterovu pětifaktorovou analýzu a Bostonskou matici. Dále definuje pojem marketingový mix a jeho jednotlivé nástroje, tzn. produkt, cenu, propagaci a distribuci. Analytická část nejprve stručně charakterizuje společnost, následně zpracovává marketingovou situační analýzu podniku, a poté se zaměřuje na podrobný popis každé ze čtyř složek současně navrženého marketingového mixu. Na základě provedených analýz jsou navržena doporu-čení k efektivnějšímu využívání a k lepší provázanosti jednotlivých prvků marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with problems of marketing mix management at the company AVOS Inc. The theoretical part describes marketing positional analysis, that is SWOT and PEST analyses, Porter´s model of 5 forces and model BCG. It further describes marketing mix conception and it´s individual tools, that is product, price, promotion and place. The practical part describes first the company, next it processes marketing positional analysis of the company, and then it targets the detailed description of each of four parts of today suggested marketing mix. Based on the analyses solutions for effective exploita-tion and for better cohesion of individual tools of marketing mix are evaluated.
Bakalářská práce se zabývá problematikou řízení marketingového mixu firmy AVOS a. s. Teoretická část popisuje marketingovou situační analýzu, tzn. analýzy SWOT a PEST, Porterovu pětifaktorovou analýzu a Bostonskou matici. Dále definuje pojem marketingový mix a jeho jednotlivé nástroje, tzn. produkt, cenu, propagaci a distribuci. Analytická část nejprve stručně charakterizuje společnost, následně zpracovává marketingovou situační analýzu podniku, a poté se zaměřuje na podrobný popis každé ze čtyř složek současně navrženého marketingového mixu. Na základě provedených analýz jsou navržena doporu-čení k efektivnějšímu využívání a k lepší provázanosti jednotlivých prvků marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with problems of marketing mix management at the company AVOS Inc. The theoretical part describes marketing positional analysis, that is SWOT and PEST analyses, Porter´s model of 5 forces and model BCG. It further describes marketing mix conception and it´s individual tools, that is product, price, promotion and place. The practical part describes first the company, next it processes marketing positional analysis of the company, and then it targets the detailed description of each of four parts of today suggested marketing mix. Based on the analyses solutions for effective exploita-tion and for better cohesion of individual tools of marketing mix are evaluated.
1. Prozkoumejte informační zdroje týkající se problematiky marketingového mixu.
2. Popište dosavadní stav řešení dané problematiky.
3. Charakterizujte současný stav využívání nástrojů marketingového mixu ve firmě AVOS a. s.
4. Na základě zjištěného stavu navrhněte doporučení ke zdokonalení marketingového mixu.
Zásady pro vypracování
1. Prozkoumejte informační zdroje týkající se problematiky marketingového mixu.
2. Popište dosavadní stav řešení dané problematiky.
3. Charakterizujte současný stav využívání nástrojů marketingového mixu ve firmě AVOS a. s.
4. Na základě zjištěného stavu navrhněte doporučení ke zdokonalení marketingového mixu.
Seznam doporučené literatury
[1] DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha 7 : Grada Publishing, a. s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
[2] FORET, Miroslav a kol. Marketing - základy a postupy. 1. vyd. Praha 4 : Computer Press, 2001. 162 s. ISBN 80-7226-558-X.
[3] HADRABA, Jaroslav. Marketing {-} produktový mix, tvorba inovací produktů. 1. vyd. Plzeň : Aleš Čeněk, s. r. o., 2004. 216 s. ISBN 80-86473-89-9.
[4] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. vyd. Praha 7 : Grada Publishing, a. s., 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
[5] KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera - jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. (2. dotisk) Praha : Management Press, 2002. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
[6] MAJARO, Simon. Základy marketingu. 1. vyd. Praha 1 : Grada Publishing, spol. s r. o., 1996. 312 s. ISBN: 80-7169-297-2.
Seznam doporučené literatury
[1] DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha 7 : Grada Publishing, a. s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
[2] FORET, Miroslav a kol. Marketing - základy a postupy. 1. vyd. Praha 4 : Computer Press, 2001. 162 s. ISBN 80-7226-558-X.
[3] HADRABA, Jaroslav. Marketing {-} produktový mix, tvorba inovací produktů. 1. vyd. Plzeň : Aleš Čeněk, s. r. o., 2004. 216 s. ISBN 80-86473-89-9.
[4] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. vyd. Praha 7 : Grada Publishing, a. s., 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
[5] KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera - jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. (2. dotisk) Praha : Management Press, 2002. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
[6] MAJARO, Simon. Základy marketingu. 1. vyd. Praha 1 : Grada Publishing, spol. s r. o., 1996. 312 s. ISBN: 80-7169-297-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Světlík, Ph.D.:
Ve svých návrzích doporučujete k propagaci využít regionálního tisku. Můžete blíže specifikovat kterých konkrétních periodik se Vaše doporučení týká a co a v jaké frekvenci budete propagovat?