Sledování a znalost konkurentů patří k faktorům, které mohou zajistit úspěch dané organizace. Tato bakalářská práce se snaží objasnit působení konkurence na firmu Izolplast Zlín spol. s r. o. v odvětví izolací plochých střech ve Zlínském kraji.
V teoretické části jsou uvedené různé pohledy a teorie na konkurenci, umožňující zpracování vlastního tématu této bakalářské práce. Teoreticky objasňuje Porterův model pěti konkurenčních sil, různé druhy marketingových strategií vhodných pro firmu. Do této části spadá i objasnění SWOT analýzy.
Analytická část představuje firmu Izolplast Zlín spol. s r. o. a její konkurenční postavení. Identifikuje její přímé konkurenty v daném kraji a analyzuje jejich postavení skrze marketingové strategie tržního lídra, vyzyvatele, následovatele a troškaře.
Anotace v angličtině
Monitoring and knowledge of competitors among the factors that can ensure the success of the organization. This bachelor thesis seeks to clarify the effects of competition on the Company Izolplast Zlín spol. s ro in the insulation of flat roofs in the Zlín Region.
The theoretical parts are various views and theories on competition, to process its own theme of this thesis. Theory explains Porterův five competitive forces model, various types of appropriate marketing strategies for the company. This section also falls clarify SWOT analysis.
The analytical part of a company Izolplast Zlín spol. s ro, and its competitive position. Identifies its direct competitors in the region and analyze their position through the marketing strategy of market leader, challenger, follower and nicher.
Klíčová slova
konkurence, Porterův model konkurenčních sil, konkurenční prostředí, SWOT analýza
Sledování a znalost konkurentů patří k faktorům, které mohou zajistit úspěch dané organizace. Tato bakalářská práce se snaží objasnit působení konkurence na firmu Izolplast Zlín spol. s r. o. v odvětví izolací plochých střech ve Zlínském kraji.
V teoretické části jsou uvedené různé pohledy a teorie na konkurenci, umožňující zpracování vlastního tématu této bakalářské práce. Teoreticky objasňuje Porterův model pěti konkurenčních sil, různé druhy marketingových strategií vhodných pro firmu. Do této části spadá i objasnění SWOT analýzy.
Analytická část představuje firmu Izolplast Zlín spol. s r. o. a její konkurenční postavení. Identifikuje její přímé konkurenty v daném kraji a analyzuje jejich postavení skrze marketingové strategie tržního lídra, vyzyvatele, následovatele a troškaře.
Anotace v angličtině
Monitoring and knowledge of competitors among the factors that can ensure the success of the organization. This bachelor thesis seeks to clarify the effects of competition on the Company Izolplast Zlín spol. s ro in the insulation of flat roofs in the Zlín Region.
The theoretical parts are various views and theories on competition, to process its own theme of this thesis. Theory explains Porterův five competitive forces model, various types of appropriate marketing strategies for the company. This section also falls clarify SWOT analysis.
The analytical part of a company Izolplast Zlín spol. s ro, and its competitive position. Identifies its direct competitors in the region and analyze their position through the marketing strategy of market leader, challenger, follower and nicher.
Klíčová slova
konkurence, Porterův model konkurenčních sil, konkurenční prostředí, SWOT analýza
1. Studium odborné literatury vztahující se k tématu konkurence.
2. Provedení identifikace konkurence, jejich strategii a cílů.
3. Odhad předností a slabin vybraných konkurentů.
4. Doporučení opatřenení na zlepšení konkurenčního postavení firmy.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury vztahující se k tématu konkurence.
2. Provedení identifikace konkurence, jejich strategii a cílů.
3. Odhad předností a slabin vybraných konkurentů.
4. Doporučení opatřenení na zlepšení konkurenčního postavení firmy.
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. 2003. 204 s. IBSN 80{-}247{-}0447{-}1.
[2] KOŠTAN, Pavel, ŠULEŘ, Oldřich. Firemní strategie plánování a realizace. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 258 s. IBSN 80{-}7621{-}010{-}4.
[3] KOTLER, Filip. Marketing management. 9. vyd. Preventivě Hall, Inc.1997. Přeložili DOLANSKÝ, Václav, JURNEČKA, Stanislav. Praha : Grada Publishing, 1992. 712 s. IBSN 80{-}7169{-}600{-}5.
[4] KOTLER, Filip. Marketing podle Kotlera. 1. vyd. Praha : Management Press, 2000. 258 s. IBSN 80{-}7621{-}010{-}4.
[5] KOZEL, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s, 2006, 280 s. IBSN 80{-}247{-}0966{-}X.
[6] MERFERT, Heribert. Marketing management. 1. vyd. Tablet, 1993. Přeložili TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Praha : Grada Publisching, 1996. ISBN 80{-}7169{-}329{-}4.
[7] PORTER, Michael, E. Konkurenční strategie. Praha : Victoria Publishing, a. s. 1994. 403 s. IBSN 80{-}85605{-}11{-}2.
[8] PŘIBOVÁ, Marie. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 96 s. IBSN 80{-}7169{-}536{-}X.
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. 2003. 204 s. IBSN 80{-}247{-}0447{-}1.
[2] KOŠTAN, Pavel, ŠULEŘ, Oldřich. Firemní strategie plánování a realizace. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 258 s. IBSN 80{-}7621{-}010{-}4.
[3] KOTLER, Filip. Marketing management. 9. vyd. Preventivě Hall, Inc.1997. Přeložili DOLANSKÝ, Václav, JURNEČKA, Stanislav. Praha : Grada Publishing, 1992. 712 s. IBSN 80{-}7169{-}600{-}5.
[4] KOTLER, Filip. Marketing podle Kotlera. 1. vyd. Praha : Management Press, 2000. 258 s. IBSN 80{-}7621{-}010{-}4.
[5] KOZEL, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s, 2006, 280 s. IBSN 80{-}247{-}0966{-}X.
[6] MERFERT, Heribert. Marketing management. 1. vyd. Tablet, 1993. Přeložili TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Praha : Grada Publisching, 1996. ISBN 80{-}7169{-}329{-}4.
[7] PORTER, Michael, E. Konkurenční strategie. Praha : Victoria Publishing, a. s. 1994. 403 s. IBSN 80{-}85605{-}11{-}2.
[8] PŘIBOVÁ, Marie. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1998. 96 s. IBSN 80{-}7169{-}536{-}X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. J. Kubík, CSc.:
Kolik má fa zaměstnanců?
Jmenujte některé dosavadní zakázky firmy.