Konkurence se objevuje v každém odvětví průmyslu. Tato bakalářská práce se zabývá
sledováním konkurence v odvětví elektroniky.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a analytickou část.
V teoretické části jsou zpracovány poznatky získané z odborné literatury. Zabývá se
pojmy, jako je marketingové prostředí, konkurence, marketingový mix, SWOT analýza
a Porterova analýza pěti konkurenčních sil.
V analytické části jsou uvedeny základní informace o značce ECG a její podrobná analýza,
dále je práce zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí. Součástí analytické části
je doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti značky.
Anotace v angličtině
Competition occurs in every industry. This thesis deals with the monitoring of competition
in the electronics field.
Bachelor thesis is divided into two parts, namely theoretical and analytical part.
In the theoretical lessons learned are drawn from professional literature. It deals with
concepts such as the marketing environment, competition, marketing mix, SWOT analysis
and Porter analysis of five competitive forces.
The analytical section provides basic information about the brand ECG and its detailed
analysis, further work is focused on the analysis of the competitive environment.
Part of the analytical part of the recommendation to increase the competitiveness of brand.
Klíčová slova
Marketingové prostředí, konkurence, marketingový mix, SWOT analýza,
Porterova analýza pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
Marketing environment, competition, marketing mix, SWOT analysis, Porter
analysis of five competitive forces.
Rozsah průvodní práce
69 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Konkurence se objevuje v každém odvětví průmyslu. Tato bakalářská práce se zabývá
sledováním konkurence v odvětví elektroniky.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a analytickou část.
V teoretické části jsou zpracovány poznatky získané z odborné literatury. Zabývá se
pojmy, jako je marketingové prostředí, konkurence, marketingový mix, SWOT analýza
a Porterova analýza pěti konkurenčních sil.
V analytické části jsou uvedeny základní informace o značce ECG a její podrobná analýza,
dále je práce zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí. Součástí analytické části
je doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti značky.
Anotace v angličtině
Competition occurs in every industry. This thesis deals with the monitoring of competition
in the electronics field.
Bachelor thesis is divided into two parts, namely theoretical and analytical part.
In the theoretical lessons learned are drawn from professional literature. It deals with
concepts such as the marketing environment, competition, marketing mix, SWOT analysis
and Porter analysis of five competitive forces.
The analytical section provides basic information about the brand ECG and its detailed
analysis, further work is focused on the analysis of the competitive environment.
Part of the analytical part of the recommendation to increase the competitiveness of brand.
Klíčová slova
Marketingové prostředí, konkurence, marketingový mix, SWOT analýza,
Porterova analýza pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
Marketing environment, competition, marketing mix, SWOT analysis, Porter
analysis of five competitive forces.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte a vyhodnoťte teoretické poznatky z literatury, vztahující se k tématu práce.
2. Proveďte průzkum trhu v ČR se zaměřením na konkurenční prostředí.
3. Zhodnoťte výsledky průzkumu trhu a vymezte konkurenty na trhu.
4. Zpracujte návrh opatření vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte a vyhodnoťte teoretické poznatky z literatury, vztahující se k tématu práce.
2. Proveďte průzkum trhu v ČR se zaměřením na konkurenční prostředí.
3. Zhodnoťte výsledky průzkumu trhu a vymezte konkurenty na trhu.
4. Zpracujte návrh opatření vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti (1). 1. vyd. Praha : RADIX, spol. s r. o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] FISK, P. Staňte se marketingovým géniem. 1. vyd. Brno : Computer Press, a. s., 2006. 352 s. ISBN 80-251-1319-1.
[3] KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 208 s. ISBN 80-7261-082-1.
[4] KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
[5] PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r. o., 1998. 96 s. ISBN 80-7169-536-X.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti (1). 1. vyd. Praha : RADIX, spol. s r. o., 2002. 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
[2] FISK, P. Staňte se marketingovým géniem. 1. vyd. Brno : Computer Press, a. s., 2006. 352 s. ISBN 80-251-1319-1.
[3] KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 208 s. ISBN 80-7261-082-1.
[4] KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
[5] PŘIBOVÁ, M. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r. o., 1998. 96 s. ISBN 80-7169-536-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. J. Světlík, Ph.D.:
Nemyslíte si, že ve Zlíně je již v této oblasti velká konkurence než aby se zde "uživila" další prodejna?