Tato bakalářská práce se zabývá projektem zvýšení konkurenceschopnosti společnosti BLOCK a. s. využitím nástrojů marketingového mixu. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a analytické. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky týkající se marketingového mixu, konkurence, konkurenceschopnosti a marketingového prostředí. V praktické části je charakterizována společnost BLOCK a. s., následuje analýza jednotlivých prvků marketingového mixu, dále SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, analýza hlavních konkurentů společnosti a analýza konkurenční pozice. Na základě těchto analýz jsou navržena řešení v oblasti marketingového mixu, která vedou ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Projekt je zakončen ekonomickým zhodnocením navržených opatření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with project of competitiveness increasing of the company BLOCK a. s. by using the elements of the marketing mix. The thesis is divided into two parts: theoretical and analytical one. Theoretical knowledge concerning marketing mix, competition, competitiveness and marketing environment are described in the first part. Tha practical part includes bacis information about the company BLOCK a. s., analysis of individual elements of the marketing mix, followed by SWOT analysis, Porter’s model of five competitive forces, analysis of companys‘ main competitors and analysis of competitive position. On the basis of these analyses, solutions in the area of marketing mix are suggested, which lead to company’s competitiveness increasing. The project is concluded with economical evaluation of suggested solutions.
marketing mix, product, price, distribution channels, marketing communication mix, SWOT analysis, Porter’s model of five competitive forces, competition, competitiveness, competitive position, competitive strategy
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá projektem zvýšení konkurenceschopnosti společnosti BLOCK a. s. využitím nástrojů marketingového mixu. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a analytické. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky týkající se marketingového mixu, konkurence, konkurenceschopnosti a marketingového prostředí. V praktické části je charakterizována společnost BLOCK a. s., následuje analýza jednotlivých prvků marketingového mixu, dále SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, analýza hlavních konkurentů společnosti a analýza konkurenční pozice. Na základě těchto analýz jsou navržena řešení v oblasti marketingového mixu, která vedou ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Projekt je zakončen ekonomickým zhodnocením navržených opatření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with project of competitiveness increasing of the company BLOCK a. s. by using the elements of the marketing mix. The thesis is divided into two parts: theoretical and analytical one. Theoretical knowledge concerning marketing mix, competition, competitiveness and marketing environment are described in the first part. Tha practical part includes bacis information about the company BLOCK a. s., analysis of individual elements of the marketing mix, followed by SWOT analysis, Porter’s model of five competitive forces, analysis of companys‘ main competitors and analysis of competitive position. On the basis of these analyses, solutions in the area of marketing mix are suggested, which lead to company’s competitiveness increasing. The project is concluded with economical evaluation of suggested solutions.
marketing mix, product, price, distribution channels, marketing communication mix, SWOT analysis, Porter’s model of five competitive forces, competition, competitiveness, competitive position, competitive strategy
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte uvedené literární zdroje a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového mixu a konkurenceschopnosti.
2. Analyzujte a zhodnoťte současný stav využití nástrojů marketingového mixu a konkurenceschopnosti společnosti BLOCK a. s.
3. Na základě analýzy vypracujte projekt zvýšení konkurenceschopnosti společnosti BLOCK a. s. využitím nástrojů marketingového mixu.
4. Proveďte ekonomické zhodnocení projektu.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte uvedené literární zdroje a zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingového mixu a konkurenceschopnosti.
2. Analyzujte a zhodnoťte současný stav využití nástrojů marketingového mixu a konkurenceschopnosti společnosti BLOCK a. s.
3. Na základě analýzy vypracujte projekt zvýšení konkurenceschopnosti společnosti BLOCK a. s. využitím nástrojů marketingového mixu.
4. Proveďte ekonomické zhodnocení projektu.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[2] KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG G. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[3] PORTER, Michael E. Konkurenční strategie. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[4] SOLOMON, M. R., MARSHALL G. W., STUART, E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2006. 572 s. ISBN 80-251-1273-X.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing {-} cesta k trhu. 1. vyd. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[2] KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG G. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
[3] PORTER, Michael E. Konkurenční strategie. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[4] SOLOMON, M. R., MARSHALL G. W., STUART, E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2006. 572 s. ISBN 80-251-1273-X.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing {-} cesta k trhu. 1. vyd. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Brišová:
Z jakých zdrojů jste čerpala při sestavování tabulky 6 a 7 na str. 56 a 57?
Jak firma akceptuje odhad nákladů navrhovaných opatření?