Úkolem této práce je vylepšit původní zařízení pro sledování, měření a archivaci
anaerobního procesu. Toto nové zařízení nahradí původní a s jeho pomocí bude sledování
průběhu procesu a další zpracování výsledků měření mnohem jednodušší a přesnější,
protože původní výstup - liniový zapisovač, nahradí moderní zařízení - PC, na kterém bude
možné průběh sledovat a mít přehled o okamžitých hodnotách a dále tyto hodnoty po
archivaci pohodlně zpracovávat.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis is improved old device for studying, measuring and
recording anaerobic process. This new device replaces original and with its helps recording
and processing results will be easier and stricter. Original output - linear recorder changes
modern device - PC. There will be possible track immediate results and these results
evaluate comfortably.
Klíčová slova
Vizualizace, Control Web 2000
Klíčová slova v angličtině
Vizualization, control Web 2000
Rozsah průvodní práce
58 s., 6 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Úkolem této práce je vylepšit původní zařízení pro sledování, měření a archivaci
anaerobního procesu. Toto nové zařízení nahradí původní a s jeho pomocí bude sledování
průběhu procesu a další zpracování výsledků měření mnohem jednodušší a přesnější,
protože původní výstup - liniový zapisovač, nahradí moderní zařízení - PC, na kterém bude
možné průběh sledovat a mít přehled o okamžitých hodnotách a dále tyto hodnoty po
archivaci pohodlně zpracovávat.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis is improved old device for studying, measuring and
recording anaerobic process. This new device replaces original and with its helps recording
and processing results will be easier and stricter. Original output - linear recorder changes
modern device - PC. There will be possible track immediate results and these results
evaluate comfortably.
Klíčová slova
Vizualizace, Control Web 2000
Klíčová slova v angličtině
Vizualization, control Web 2000
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s měřicí aparaturou pro anaerobní rozklady.
2. Bublinkový průtokoměr opatřete citlivějším A/D převodníkem a navrhněte možnost resetování průtokoměru pomocí PC.
3. V prostředí ControlWeb vizualizujte měření malých průtoků.
4. Zajistěte ukládání naměřených dat a jejich možné načtení do vizualizačního programu za účelem porovnávání aktuálních hodnot s dříve naměřenými hodnotami.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s měřicí aparaturou pro anaerobní rozklady.
2. Bublinkový průtokoměr opatřete citlivějším A/D převodníkem a navrhněte možnost resetování průtokoměru pomocí PC.
3. V prostředí ControlWeb vizualizujte měření malých průtoků.
4. Zajistěte ukládání naměřených dat a jejich možné načtení do vizualizačního programu za účelem porovnávání aktuálních hodnot s dříve naměřenými hodnotami.
Seznam doporučené literatury
1. Moravské přístroje: Katalog CONTROL WEB.
2. BAMBUCH, J.: Web vizualizace a řízení modelu teplárenských soustav. Diplomová práce, UTB ve Zlíně, 2003.
3. HRUŠKA, F.: Technické prostředky automatizace IV. UTB ve Zlíně, 2001.
4. CHUDÝ, V., PALENČÁR, R.: Meranie technických veličin. STU Bratislava, Bratislava, 1999.
5. ĎADO, S., KREIDL, M. : Senzory a měřicí obvody. ČVUT, Praha, 1999.
Seznam doporučené literatury
1. Moravské přístroje: Katalog CONTROL WEB.
2. BAMBUCH, J.: Web vizualizace a řízení modelu teplárenských soustav. Diplomová práce, UTB ve Zlíně, 2003.
3. HRUŠKA, F.: Technické prostředky automatizace IV. UTB ve Zlíně, 2001.
4. CHUDÝ, V., PALENČÁR, R.: Meranie technických veličin. STU Bratislava, Bratislava, 1999.
5. ĎADO, S., KREIDL, M. : Senzory a měřicí obvody. ČVUT, Praha, 1999.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky své práce. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta byly položeny tyto dotazy:
1.Proč nebyl využit čítač použité I/O karty? (Ing. Škuta)
2.Proč nebylo použito DDE komunikace pro následné zpracování např. v programu EXCEL? (Ing. Škuta)
3.Jak se dá měnit v programu objem jedné bubliny? (prof. Smutný)
4.Bylo by možné měřit pH v reaktoru? (doc. Janáčová)
Diplomant zodpověděl všechny položené dotazy. Po praktické ukázce byla obhajoba práce ukončena.