Tato práce se zabývá problémem automatické detekce plagiátorství v kurzech programování, čili vyhledáváním podobných souborů se zdrojovými kódy. Popisuje možnosti detekce, možné řešení tohoto problému, a integraci automatické detekce do online výukového systému Moodle.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with automatic plagiarism detection in programming courses, finding similarities in submitted assignments. Describes possibities and methods in plagiarism detection, and integration into e-learning system Moodle.
Tato práce se zabývá problémem automatické detekce plagiátorství v kurzech programování, čili vyhledáváním podobných souborů se zdrojovými kódy. Popisuje možnosti detekce, možné řešení tohoto problému, a integraci automatické detekce do online výukového systému Moodle.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with automatic plagiarism detection in programming courses, finding similarities in submitted assignments. Describes possibities and methods in plagiarism detection, and integration into e-learning system Moodle.
Vytvořte modul výukového systému www.vyuka.ft.utb.cz, který umožní automatické vyhodnocování originality odevzdávaných úkolů v kurzech programování v jazycích Pascal a C:
1.Systém bude fungovat jako modul do e-learningového systému Moodle, kde studenti odevzdávají své práce. Modul bude odhalovat plagiáty, či nedokonale změněné zdrojové texty, které do systému již někdo odevzdal.
2. Modul bude mít 2 různá uživatelská rozhraní - jedno pro učitele, druhé pro studenty.
- Rozhraní pro učitele bude umožňovat textové zadání úkolu a upload souborů řešení z předchozích běhů kurzu. Dále bude obsahovat políčka pro definici maximální povolené míry shody u jednotlivých příznaků.
- Rozhraní pro studenty bude obsahovat formulář pro zaslání souboru s úkolem na server, který jej zpracuje programem pro zjišťování korelace odevzdávaného souboru se soubory, které již byly odevzdány v minulosti.
3. Algoritmus pro výpočet korelace bude ve zdrojových souborech zjišťovat shodu např. v těchto příznacích:
- shoda struktury
- shoda posloupnosti klíčových slov.
Zásady pro vypracování
Vytvořte modul výukového systému www.vyuka.ft.utb.cz, který umožní automatické vyhodnocování originality odevzdávaných úkolů v kurzech programování v jazycích Pascal a C:
1.Systém bude fungovat jako modul do e-learningového systému Moodle, kde studenti odevzdávají své práce. Modul bude odhalovat plagiáty, či nedokonale změněné zdrojové texty, které do systému již někdo odevzdal.
2. Modul bude mít 2 různá uživatelská rozhraní - jedno pro učitele, druhé pro studenty.
- Rozhraní pro učitele bude umožňovat textové zadání úkolu a upload souborů řešení z předchozích běhů kurzu. Dále bude obsahovat políčka pro definici maximální povolené míry shody u jednotlivých příznaků.
- Rozhraní pro studenty bude obsahovat formulář pro zaslání souboru s úkolem na server, který jej zpracuje programem pro zjišťování korelace odevzdávaného souboru se soubory, které již byly odevzdány v minulosti.
3. Algoritmus pro výpočet korelace bude ve zdrojových souborech zjišťovat shodu např. v těchto příznacích:
- shoda struktury
- shoda posloupnosti klíčových slov.
Seznam doporučené literatury
Dokumentace MySQL - http://dev.mysql.com/doc/
Dokumentace PHP - http://php.net/docs.php
Dokumentace systému Moodle - http://moodle.org/doc/
Manuál a help programu Matlab
Seznam doporučené literatury
Dokumentace MySQL - http://dev.mysql.com/doc/
Dokumentace PHP - http://php.net/docs.php
Dokumentace systému Moodle - http://moodle.org/doc/
Manuál a help programu Matlab
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl ve své bakalářské práci. Součástí prezentace byla praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta byly položeny tyto dotazy:
1.Jak je v systému řešena analýza programu, který sestává z několika zdrojových souborů a je odevzdán zabalený pomocí programu ZIP? (Ing. Bližňák)
2.Jaké změny by musel udělat student v programu průměrné délky, který již byl odevzdán studentem, aby výsledná míra shody byla nižší než limit pro dekekci plagiátů? (Ing. Dulík)
3.Dá se využít i navržený systém pro překladatelskou činnost? (Ing. Kvasnica)
Diplomant zodpověděl všechny položené dotazy. Po rozsáhlé diskuzi byla prezentace práce ukončena.