V této práci se zabýváme problematikou přisuzováním příčin úspěchu a neúspěchu žáků na základní škole. V teoretické části popisujeme motivaci, která je jednou z nejdůležitějších složek při dosahování co nejlepších výsledků, dále pak kauzální atribuci, nebo-li přisuzování příčin, které ovlivňují lidské chování a jednání. V závěru teoretické části přibližujeme vývoj učení žáka středního školního věku. Praktická část je zaměřena na příčiny, které ovlivňují žáky při dosahování školních úspěchů nebo neúspěchů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with causal attribution of pupils´success and failure at elementary schools. The theoretical part describes motivation, which is one of the most important factors for reaching the best possible results, and it also describes attribution of causes which influence human behaviour and acting. The end of the theoretical part is devoted to the learning process development of middle school age pupils. The practical part analyses causes which influence pupils in reaching their success or failure at school.
V této práci se zabýváme problematikou přisuzováním příčin úspěchu a neúspěchu žáků na základní škole. V teoretické části popisujeme motivaci, která je jednou z nejdůležitějších složek při dosahování co nejlepších výsledků, dále pak kauzální atribuci, nebo-li přisuzování příčin, které ovlivňují lidské chování a jednání. V závěru teoretické části přibližujeme vývoj učení žáka středního školního věku. Praktická část je zaměřena na příčiny, které ovlivňují žáky při dosahování školních úspěchů nebo neúspěchů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with causal attribution of pupils´success and failure at elementary schools. The theoretical part describes motivation, which is one of the most important factors for reaching the best possible results, and it also describes attribution of causes which influence human behaviour and acting. The end of the theoretical part is devoted to the learning process development of middle school age pupils. The practical part analyses causes which influence pupils in reaching their success or failure at school.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti edukace, motivace žáků na základní škole.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjišťování úrovně atribučního přesvědčení u žáků základních škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti edukace, motivace žáků na základní škole.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjišťování úrovně atribučního přesvědčení u žáků základních škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-198-3.
PLEVOVÁ, I. Kauzální atribuce. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-84-1.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
DVOŘÁK, D. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3.
KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie. Olomouc, Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-244-0294-7.
Seznam doporučené literatury
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-198-3.
PLEVOVÁ, I. Kauzální atribuce. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-84-1.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
DVOŘÁK, D. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3.
KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P. Pedagogická psychologie. Olomouc, Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-244-0294-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Strategie vedoucí k poznání sebe samého zahrnuje mimo jiné též znalost vlastního stylu učení. Definujte pojem individuální učební styl. (Andrysová)
Jak může podle Vašeho názoru učitel více motivovat žáky a změnit jejich atribuční přesvědčení? (Hrbáčková)
Které vnitřní faktory mohou podle Vás nejvíce ovlivnit kauzální přesvědčení, v jakém věku je potřeba začít s cílenou intervencí? (Hladík)