Účelem této diplomové práce je seznámit čtenáře s projektem vypracování učebnice v oboru ICT. První část práce popisuje obecně vzdělávací cíle v České republice, rámcové vzdělávací programy a metodiku tvorby školních vzdělávacích programů pro SOŠ a SOU. Práce dále popisuje výukové metody a konkrétní druhy pro výuku předmětu ICT. V praktické části je čtenář seznámen s modifikovanými osnovami předmětu ICT, kde je zařazena nově i výuka tvorby webových prezentací, s průzkumem, který proběhl mezi žáky na toto téma a s popisem tvorby samotné učebnice.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to acquaint the reader with the project of making ICT textbook. First part of this thesis describes widely educational objectives in the Czech republic, General Educational Programs and methodology of making School Educational Programs for high schools. This thesis also describes teaching methods and specific kinds for ICT teaching. In the practical part, the reader is acquiant with modified ICT textures, where is newly added creating web pages, with the survey about this topic and with description of making the textbook.
Účelem této diplomové práce je seznámit čtenáře s projektem vypracování učebnice v oboru ICT. První část práce popisuje obecně vzdělávací cíle v České republice, rámcové vzdělávací programy a metodiku tvorby školních vzdělávacích programů pro SOŠ a SOU. Práce dále popisuje výukové metody a konkrétní druhy pro výuku předmětu ICT. V praktické části je čtenář seznámen s modifikovanými osnovami předmětu ICT, kde je zařazena nově i výuka tvorby webových prezentací, s průzkumem, který proběhl mezi žáky na toto téma a s popisem tvorby samotné učebnice.
Anotace v angličtině
The purpose of this thesis is to acquaint the reader with the project of making ICT textbook. First part of this thesis describes widely educational objectives in the Czech republic, General Educational Programs and methodology of making School Educational Programs for high schools. This thesis also describes teaching methods and specific kinds for ICT teaching. In the practical part, the reader is acquiant with modified ICT textures, where is newly added creating web pages, with the survey about this topic and with description of making the textbook.
Zpracujte literární rešerši tvorby učebních osnov a rámcových
vzdělávacích programů na středních školách.
Analyzujte přístupy k výukovému procesu se zaměřením na výuku
předmětu IKT/ICT.
Vypracujte návrh učebních osnov předmětu IKT/ICT se zaměřením na
vzdělávací oblast Prezentace informací formou webových stránek.
Na základě návrhu zpracujte komplexní studijní opory formou
výkladových prezentací se vzorovými řešenými příklady včetně úkolů,
zadání samostatných prací a výstupních testů.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši tvorby učebních osnov a rámcových
vzdělávacích programů na středních školách.
Analyzujte přístupy k výukovému procesu se zaměřením na výuku
předmětu IKT/ICT.
Vypracujte návrh učebních osnov předmětu IKT/ICT se zaměřením na
vzdělávací oblast Prezentace informací formou webových stránek.
Na základě návrhu zpracujte komplexní studijní opory formou
výkladových prezentací se vzorovými řešenými příklady včetně úkolů,
zadání samostatných prací a výstupních testů.
Seznam doporučené literatury
Průcha, J.: Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno 1998.
Maňák, J., Švec, V.: Výukové metody. Brno 2003.
Hniličková, J.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování. SPN 1972.
Polzer, J.: Drupal. Brno 2008.
Mercer, D.: Building Powerful and Robust Websites with Drupal. Birmingham, UK 2008.
Douglass, R. T., Little, M., Smith, J. W.: Building Online Communities with Drupal, phpBB and WordPress. Berkeley, USA 2006.
Oficiální dokumentace projektu Drupal.
Seznam doporučené literatury
Průcha, J.: Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno 1998.
Maňák, J., Švec, V.: Výukové metody. Brno 2003.
Hniličková, J.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování. SPN 1972.
Polzer, J.: Drupal. Brno 2008.
Mercer, D.: Building Powerful and Robust Websites with Drupal. Birmingham, UK 2008.
Douglass, R. T., Little, M., Smith, J. W.: Building Online Communities with Drupal, phpBB and WordPress. Berkeley, USA 2006.
Oficiální dokumentace projektu Drupal.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce. Diplomant postupně odpověděl na otázky oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Ing. Bližňák: Jakým způsobem je nutné nakonfigurovat služby na serveru?
2) Ing. Chramcov: Co je přesně konkrétním výstupem Vaší práce?