Tématem této bakalářské práce je Marketingové řízení jako jeden z nástrojů dosažení konkurenceschopnosti firmy INSI INDUSTRIAL a.s. V teoretické části je podrobně rozepsáno marketingové řízení a konkurenceschopnost. V praktické části je obsaženo představení firmy INSI INDUSTRISL a.s. a výrobního programu, analýza konkurenční strategie, tj. situace na domácím trhu, analýza konkurence, analýza vnitřního prostředí, Porterova analýza, STEP analýza, SWOT analýza. V další části uvádím návrh na zdokonalení konkurenční strategie.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor thesis is the Marketing Management as one of tools achieve-ment of competitive advantage company INSI INDUSTRIAL a.s. In the theoretical part you can find what is marketing management and competitive advantage in detail. Content of the practical part contains information about company INSI INDUSTRIAL a.s., its pro-duction programme, analysis of competitive strategy, situation on international market, analysis of competition, analysis of internal environment, Porter´s analysis, the STEP ana-lysis, the SWOT analysis of company. Next part contains proposal propose of upgrade compatitive strategy.
marketing Management, compatitive advantage, the SWOT analysis, the STEP analysis, Porter´s analysis, the BCG matrix, competitive strategy.
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je Marketingové řízení jako jeden z nástrojů dosažení konkurenceschopnosti firmy INSI INDUSTRIAL a.s. V teoretické části je podrobně rozepsáno marketingové řízení a konkurenceschopnost. V praktické části je obsaženo představení firmy INSI INDUSTRISL a.s. a výrobního programu, analýza konkurenční strategie, tj. situace na domácím trhu, analýza konkurence, analýza vnitřního prostředí, Porterova analýza, STEP analýza, SWOT analýza. V další části uvádím návrh na zdokonalení konkurenční strategie.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor thesis is the Marketing Management as one of tools achieve-ment of competitive advantage company INSI INDUSTRIAL a.s. In the theoretical part you can find what is marketing management and competitive advantage in detail. Content of the practical part contains information about company INSI INDUSTRIAL a.s., its pro-duction programme, analysis of competitive strategy, situation on international market, analysis of competition, analysis of internal environment, Porter´s analysis, the STEP ana-lysis, the SWOT analysis of company. Next part contains proposal propose of upgrade compatitive strategy.