Závěrečná práce řeší návrh interiérového vybavení tzv. shop systému galerijního či muzejního knihkupectví. V teoretické části je stručně zmapováno historické pozadí designu a komerčních interiérů. Byla provedena SWOT analýza, jejíž závěry se staly jedním z východisek pro navrhování. Praktická část práce se věnuje popisům návrhu jednotlivých interiérových typů vybavení galerijní prodejny, včetně popisu technických parametrů. Navržený design shop systému nabízí netradiční způsob prezentace knih. Každý z interiérových prvků je jedinečný, ale zároveň společně vytváří harmonický celek, který má prostoru prodejny dát originální image a atmosféru.
Anotace v angličtině
The bachalor’s thesis proposes a design of in-store equipment, so-called shop system in a gallery or musem type of bookstore. The theoretical part includes short historical background of design and in-store interiors. Further, a SWOT analysis was carried out, outcomes of which have become one of the cornestones in the creation of the in-store design. The practical part of the thesis describes the design of the individual pieces of furniture in a gallery bookstore, including technical parameters. The designed shop system brings
a new way of presenting books to customers. The individual pieces of the in-store equipment are unique on its own, yet, they function well also as
a harmonic entity, which brings original image and atmosphere to the bookstore.
Klíčová slova
regál, pult, knihkupectví, design, interiér, galerie, in-store, prodejní plocha
Klíčová slova v angličtině
bookshelf, counter, bookstore, design, interior, gallery, in-store, retail space
Rozsah průvodní práce
43 s., 26 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce řeší návrh interiérového vybavení tzv. shop systému galerijního či muzejního knihkupectví. V teoretické části je stručně zmapováno historické pozadí designu a komerčních interiérů. Byla provedena SWOT analýza, jejíž závěry se staly jedním z východisek pro navrhování. Praktická část práce se věnuje popisům návrhu jednotlivých interiérových typů vybavení galerijní prodejny, včetně popisu technických parametrů. Navržený design shop systému nabízí netradiční způsob prezentace knih. Každý z interiérových prvků je jedinečný, ale zároveň společně vytváří harmonický celek, který má prostoru prodejny dát originální image a atmosféru.
Anotace v angličtině
The bachalor’s thesis proposes a design of in-store equipment, so-called shop system in a gallery or musem type of bookstore. The theoretical part includes short historical background of design and in-store interiors. Further, a SWOT analysis was carried out, outcomes of which have become one of the cornestones in the creation of the in-store design. The practical part of the thesis describes the design of the individual pieces of furniture in a gallery bookstore, including technical parameters. The designed shop system brings
a new way of presenting books to customers. The individual pieces of the in-store equipment are unique on its own, yet, they function well also as
a harmonic entity, which brings original image and atmosphere to the bookstore.
Klíčová slova
regál, pult, knihkupectví, design, interiér, galerie, in-store, prodejní plocha
Klíčová slova v angličtině
bookshelf, counter, bookstore, design, interior, gallery, in-store, retail space
Zásady pro vypracování
1. Rešerše (popis situace na trhu, materiálové a technické možnosti).
2. SWOT analýza (charakteristika současného stavu v oblasti řešení shop systémů).
3. Cíle a metody práce - způsob vypracování projektu.
4. Vypracování projektu - realizace.
5. Závěr a zhodnocení přínosu projektu.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše (popis situace na trhu, materiálové a technické možnosti).
2. SWOT analýza (charakteristika současného stavu v oblasti řešení shop systémů).
3. Cíle a metody práce - způsob vypracování projektu.
4. Vypracování projektu - realizace.
5. Závěr a zhodnocení přínosu projektu.
Seznam doporučené literatury
Fiell,Ch.;Fiell,P.(ed.). Designing the 21st Century. Köln, TASCHEN GmbH 2005.
Fiell,Ch.;Fiell,P.(ed.). Design of the 20th Century. Köln, TASCHEN GmbH 2005.
Kolesár, Z.: Kapitoly z dějin designu. 1. vyd. Praha, Vysoká škola uměleckoprůmyslová 2004.
Morgan, T.: Visual Merchandising. 1. vyd. London, Laurence King Publishing Ltd 2008.
Seznam doporučené literatury
Fiell,Ch.;Fiell,P.(ed.). Designing the 21st Century. Köln, TASCHEN GmbH 2005.
Fiell,Ch.;Fiell,P.(ed.). Design of the 20th Century. Köln, TASCHEN GmbH 2005.
Kolesár, Z.: Kapitoly z dějin designu. 1. vyd. Praha, Vysoká škola uměleckoprůmyslová 2004.
Morgan, T.: Visual Merchandising. 1. vyd. London, Laurence King Publishing Ltd 2008.