Na pozadí současné nestabilní situace ve světovém hospodářství a ekonomice Velké Británie, která ovlivňuje trh s potravinami, maloobchody a spotřebitele, se ve své práci zaměřuji na trh cereálních výrobků. Za pomoci ukazatelů nákupního chování, běžně používaných v průzkumu trhu, analyzuji, jak si nejdůležitější britské maloobchodní řetězce a zejména Sainsbury´s vedly v prodeji značkových cereálních výrobků a výrobků vlastních značek v roce 2008. Rozborem celé situace a zjištěním problémů navrhuji firmě Sainsbury´s, na co by se měla zaměřit a jak změnit strategii, aby dosáhla lepších prodejů v této kategorii. Tato analýza je založená na množství grafů a tabulek obsahujících data společnosti TNS Worldpanel.
Anotace v angličtině
Regarding the current unstable economical situation in the world and in the UK which has been affecting the grocery market, the retailers and consumers I focus my thesis on a Cereal category market. With the help of different research measures of consumer purchasing I investigate how the major British retailers and especially Sainsbury’s performed in sales of branded and Private Label cereal products in 2008. By examining the situation and find-ing issues I suggest Sainsbury’s what to concentrate on and how to change their strategy in order to improve their sales in the category. My analysis is based on various charts and tables containing TNS Worldpanel data.
Klíčová slova
cereálie, značka, vlastní značka, výrobek, potraviny, trh, maloobchod, nakupující
Na pozadí současné nestabilní situace ve světovém hospodářství a ekonomice Velké Británie, která ovlivňuje trh s potravinami, maloobchody a spotřebitele, se ve své práci zaměřuji na trh cereálních výrobků. Za pomoci ukazatelů nákupního chování, běžně používaných v průzkumu trhu, analyzuji, jak si nejdůležitější britské maloobchodní řetězce a zejména Sainsbury´s vedly v prodeji značkových cereálních výrobků a výrobků vlastních značek v roce 2008. Rozborem celé situace a zjištěním problémů navrhuji firmě Sainsbury´s, na co by se měla zaměřit a jak změnit strategii, aby dosáhla lepších prodejů v této kategorii. Tato analýza je založená na množství grafů a tabulek obsahujících data společnosti TNS Worldpanel.
Anotace v angličtině
Regarding the current unstable economical situation in the world and in the UK which has been affecting the grocery market, the retailers and consumers I focus my thesis on a Cereal category market. With the help of different research measures of consumer purchasing I investigate how the major British retailers and especially Sainsbury’s performed in sales of branded and Private Label cereal products in 2008. By examining the situation and find-ing issues I suggest Sainsbury’s what to concentrate on and how to change their strategy in order to improve their sales in the category. My analysis is based on various charts and tables containing TNS Worldpanel data.
Klíčová slova
cereálie, značka, vlastní značka, výrobek, potraviny, trh, maloobchod, nakupující
1. Prostudujte uvedenou literaturu pro získání základních teoretických poznatků vzhledem k danému tématu.
2. K řešení problému v analytické části práce prostudujte nejprve informace o současné situaci v ekonomice a na trhu maloobchodních řetězců s potravinami ve Velké Británii.
3. Na základě dostupných dat, ukazatelů výkonnosti spotřebitelského trhu s potravinami, vnitřních analýz a postupů firmy TNS Worldpanel poté zhodnoťte situaci v oblasti prodejnosti cereálních produktů.
4. Po provedení analýzy a zjištění klíčových problémů navrhnětě společnosti Sainsbury's postup k úpravě/zlepšení prodejů cereálních produktů.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte uvedenou literaturu pro získání základních teoretických poznatků vzhledem k danému tématu.
2. K řešení problému v analytické části práce prostudujte nejprve informace o současné situaci v ekonomice a na trhu maloobchodních řetězců s potravinami ve Velké Británii.
3. Na základě dostupných dat, ukazatelů výkonnosti spotřebitelského trhu s potravinami, vnitřních analýz a postupů firmy TNS Worldpanel poté zhodnoťte situaci v oblasti prodejnosti cereálních produktů.
4. Po provedení analýzy a zjištění klíčových problémů navrhnětě společnosti Sainsbury's postup k úpravě/zlepšení prodejů cereálních produktů.
Seznam doporučené literatury
[1] FITZELL, P. Private Label Marketing in the 21st Century: Store Brands/Exclusive Brands on the Cutting Edge. 1st ed. New York: Global Books LLC, 2003. ISBN 0-9632920-7-2
[2] GILBERT, D. Retail Marketing Management. 2nd ed. Harlow-Essex: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0273 655116
[3] KOTLER, P., KELLER, K. Marketing Management. 12th ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2006. ISBN 0-13-145757-8
[4] LINCOLN, K., THOMASSEN, L. Private Label: Turning the retail brand into your biggest opportunity. 1st ed. London: Kogan Page Limited, 2008. ISBN 978 07494 50274
[5] RANDALL, G. Branding: A Practical Guide to Planning, Organizing and Strategy. 1st ed. London: Kogan Page Limited, 1998. ISBN 07494 21266
[6] KIRMANI, Khurman. Brace yourselves for continuing volatility in food prices in 2009. The Grocer. 2008, č. 7886, s. 19.
[7] LEWIS, Robyn. Roller Coaster Ride. The Grocer. 2008, č. 7886, s. 41-44.
Seznam doporučené literatury
[1] FITZELL, P. Private Label Marketing in the 21st Century: Store Brands/Exclusive Brands on the Cutting Edge. 1st ed. New York: Global Books LLC, 2003. ISBN 0-9632920-7-2
[2] GILBERT, D. Retail Marketing Management. 2nd ed. Harlow-Essex: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0273 655116
[3] KOTLER, P., KELLER, K. Marketing Management. 12th ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2006. ISBN 0-13-145757-8
[4] LINCOLN, K., THOMASSEN, L. Private Label: Turning the retail brand into your biggest opportunity. 1st ed. London: Kogan Page Limited, 2008. ISBN 978 07494 50274
[5] RANDALL, G. Branding: A Practical Guide to Planning, Organizing and Strategy. 1st ed. London: Kogan Page Limited, 1998. ISBN 07494 21266
[6] KIRMANI, Khurman. Brace yourselves for continuing volatility in food prices in 2009. The Grocer. 2008, č. 7886, s. 19.
[7] LEWIS, Robyn. Roller Coaster Ride. The Grocer. 2008, č. 7886, s. 41-44.