Tato bakalářská práce se zabývá tématem analýzy konkurence plastových uzávěrů závodu Plasty firmy Zálesí a.s., a to na evropském trhu. Práce řeší charakteristiku konkurenčních firem v tomto odvětví a je zejména zaměřena na cenové postavení závodu Plasty na trhu s plastovými uzávěry. Na úvod práce jsem zhodnotila silné a slabé stránky závodu Plasty prostřednictvím SWOT analýzy a taktéž analýzy prostředí tohoto závodu pomocí Porterova pětifaktorového modelu. Srovnání cen jednotlivých plastových uzávěrů nabízené závodem Plasty a konkurenčními firmami jsem znázornila graficky a na základě vytvořených grafů a mapy tržního bojiště vyhodnotila, ve které oblasti se závod Plasty na trhu s plastovými uzávěry pohybuje. V závěru jsem nabídla možná doporučení a návrhy, které by pomohly zvýšit konkurenceschopnost závodu Plasty na trhu s plastovými uzávěry.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of competition of plastic caps of plant Plastics company Zálesí, on the European market. The work addresses the characteristics of competing firms in this sector and is aimed at price position of plant Plastics in the market of plastic closures. To begin work, I assessed the strengths and weaknesses of plant Plastics via SWOT analysis as well as by using the Porter´s fifth factor model. I compared prices of individual plastic caps offered by plant Plastics and competing firms, and illustrated graphically and on the basis of generated graphs and the map of market battlefield assessed in which areas the plant Plastics in the market for plastic closures ranges. In conclusion, I offered recommendations and suggestions that would help enhance the competitiveness of the race plastics on the market of plastic closures.
Competition, SWOT analysis, Porter´s fifth factor model, the analysis of plastic caps, global economic crises, the European market.
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem analýzy konkurence plastových uzávěrů závodu Plasty firmy Zálesí a.s., a to na evropském trhu. Práce řeší charakteristiku konkurenčních firem v tomto odvětví a je zejména zaměřena na cenové postavení závodu Plasty na trhu s plastovými uzávěry. Na úvod práce jsem zhodnotila silné a slabé stránky závodu Plasty prostřednictvím SWOT analýzy a taktéž analýzy prostředí tohoto závodu pomocí Porterova pětifaktorového modelu. Srovnání cen jednotlivých plastových uzávěrů nabízené závodem Plasty a konkurenčními firmami jsem znázornila graficky a na základě vytvořených grafů a mapy tržního bojiště vyhodnotila, ve které oblasti se závod Plasty na trhu s plastovými uzávěry pohybuje. V závěru jsem nabídla možná doporučení a návrhy, které by pomohly zvýšit konkurenceschopnost závodu Plasty na trhu s plastovými uzávěry.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of competition of plastic caps of plant Plastics company Zálesí, on the European market. The work addresses the characteristics of competing firms in this sector and is aimed at price position of plant Plastics in the market of plastic closures. To begin work, I assessed the strengths and weaknesses of plant Plastics via SWOT analysis as well as by using the Porter´s fifth factor model. I compared prices of individual plastic caps offered by plant Plastics and competing firms, and illustrated graphically and on the basis of generated graphs and the map of market battlefield assessed in which areas the plant Plastics in the market for plastic closures ranges. In conclusion, I offered recommendations and suggestions that would help enhance the competitiveness of the race plastics on the market of plastic closures.
Competition, SWOT analysis, Porter´s fifth factor model, the analysis of plastic caps, global economic crises, the European market.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k danému tématu.
2. Vyberte nejvýznamnější konkurenty vyrábějící plastové uzávěry na evropském trhu.
3. Vyhodnoťte výsledky analýzy vybraných firem.
4. Navrhněte doporučení, postupy a metody pro zvýšení konkurenceschopnosti závodu Plasty ZÁLESÍ a. s. v oblasti výroby plastových uzávěrů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k danému tématu.
2. Vyberte nejvýznamnější konkurenty vyrábějící plastové uzávěry na evropském trhu.
3. Vyhodnoťte výsledky analýzy vybraných firem.
4. Navrhněte doporučení, postupy a metody pro zvýšení konkurenceschopnosti závodu Plasty ZÁLESÍ a. s. v oblasti výroby plastových uzávěrů.
Seznam doporučené literatury
[1] ALSBUR, Alison. JAY, Roy. Marketing: to nejlepší z praxe. Praha : Computer press, 2002. 280 s. ISBN 80-7226-617-9.
[2] KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[3] KOTLER, Philip. 10 smrtelných marketingových hříchů: Jak je rozpoznat a nespáchat. Praha: Grada publishing, a. s., 2005. 140 s. ISBN 80-247-0969-4.
[4] KOTLER, Philip. TRIAS DE BES, Fernando. Inovativní marketing: Jak kreativním myšlením zvítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005. 200 s. ISBN 80-247-0921-X.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada publishing spol. s r. o., 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
Seznam doporučené literatury
[1] ALSBUR, Alison. JAY, Roy. Marketing: to nejlepší z praxe. Praha : Computer press, 2002. 280 s. ISBN 80-7226-617-9.
[2] KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[3] KOTLER, Philip. 10 smrtelných marketingových hříchů: Jak je rozpoznat a nespáchat. Praha: Grada publishing, a. s., 2005. 140 s. ISBN 80-247-0969-4.
[4] KOTLER, Philip. TRIAS DE BES, Fernando. Inovativní marketing: Jak kreativním myšlením zvítězit u zákazníků. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005. 200 s. ISBN 80-247-0921-X.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada publishing spol. s r. o., 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Máte již konkrétní informace o firmách, které zkrachovaly a jejichž zakázky může firma převzít?
2. Máte představu o nákladech na účast firmy na veletrhu?