Tématem bakalářská práce je analýza konkurenčního prostředí zaměřená na podnik Plzeňský Prazdroj, a. s. Teoretická část se zabývá teoretickému pojetí konkurence a konkurenceschopnosti vypracované na základě studia odborné literatury. Praktická část je směřována analýze konkurenceschopnosti podniku Plzeňský Prazdroj, a. s. a návrhu a doporučení k udržení jeho pozice popřípadě pro její zlepšování.
Anotace v angličtině
The topic od bachelor thesis is an analysis of competitive environment aimed at firm Plzeňský Prazdroj, a. s. The theoretical part deal with theoretical concept of competition and competitiveness dispose on the basis of literature study. Practical part is directed to analysis competitiveness firm Plzeňský Prazdroj, a. s. and contains recommendations to maintain its position eventually its improving.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, Porterův model pěti sil, postavení na trhu.
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitiveness, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, market position.
Rozsah průvodní práce
62 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářská práce je analýza konkurenčního prostředí zaměřená na podnik Plzeňský Prazdroj, a. s. Teoretická část se zabývá teoretickému pojetí konkurence a konkurenceschopnosti vypracované na základě studia odborné literatury. Praktická část je směřována analýze konkurenceschopnosti podniku Plzeňský Prazdroj, a. s. a návrhu a doporučení k udržení jeho pozice popřípadě pro její zlepšování.
Anotace v angličtině
The topic od bachelor thesis is an analysis of competitive environment aimed at firm Plzeňský Prazdroj, a. s. The theoretical part deal with theoretical concept of competition and competitiveness dispose on the basis of literature study. Practical part is directed to analysis competitiveness firm Plzeňský Prazdroj, a. s. and contains recommendations to maintain its position eventually its improving.
Klíčová slova
Konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, Porterův model pěti sil, postavení na trhu.
Klíčová slova v angličtině
Competition, competitiveness, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, market position.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem ke zvolenému tématu.
2. Analyzujte hlavní konkurenty se zaměřením na postavení společnoti na trhu.
3. Zhodnoťte výsledky pomocí SWOT analýzy.
4. Navrhněte vhodná řešení na zlepšení konkurenceschopnosti.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem ke zvolenému tématu.
2. Analyzujte hlavní konkurenty se zaměřením na postavení společnoti na trhu.
3. Zhodnoťte výsledky pomocí SWOT analýzy.
4. Navrhněte vhodná řešení na zlepšení konkurenceschopnosti.
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
[3] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2004. ISBN 80-247-0513-3.
[4] SOUKALOVÁ, R. Strategický marketing. 1. vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. ISBN 80-7318-177-0.
[5]SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 80-7318-140-1.
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
[3] KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2004. ISBN 80-247-0513-3.
[4] SOUKALOVÁ, R. Strategický marketing. 1. vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. ISBN 80-7318-177-0.
[5]SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 80-7318-140-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Jaroslav Světlík, Ph.D.:
Jak máme rozumět snižování spotřeby vody při výrobě piva?
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
Jak by se dal využít odpad?