Práce se zabývá problematikou zrakově handicapovaných dětí.
V první části, teoretická, je zaměřena na problematiku zrakově postižených dětí.
Druhá část, projektová, je zaměřena na ergonomickou studii, vývoj dětské dovednosti a speciální hračky.
V poslední části je řešen samotný design souboru herních prvků pro zrakově postižené děti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concentrates on problems of sightless children.
In the first part of work, the teoretical one, is intend to the problems of sightless children.
The second part, the designing one, is at first intended to the ergononmic study, the development of children skills and there are mentioned special toys.
In the last part of this work is solved the design of play components for sightless children.
Práce se zabývá problematikou zrakově handicapovaných dětí.
V první části, teoretická, je zaměřena na problematiku zrakově postižených dětí.
Druhá část, projektová, je zaměřena na ergonomickou studii, vývoj dětské dovednosti a speciální hračky.
V poslední části je řešen samotný design souboru herních prvků pro zrakově postižené děti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concentrates on problems of sightless children.
In the first part of work, the teoretical one, is intend to the problems of sightless children.
The second part, the designing one, is at first intended to the ergononmic study, the development of children skills and there are mentioned special toys.
In the last part of this work is solved the design of play components for sightless children.
1. Analýza výrobků podobného zaměření nebo charakteru
2. Kresebné návrhy na základě analýzy
3. Ergonomická studie
4. Programování vybraných návrhů ve zvětšeném měřítku
5. Modelové řešení konečné varianty
6. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Zásady pro vypracování
1. Analýza výrobků podobného zaměření nebo charakteru
2. Kresebné návrhy na základě analýzy
3. Ergonomická studie
4. Programování vybraných návrhů ve zvětšeném měřítku
5. Modelové řešení konečné varianty
6. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno: Kapitoly z dějin designu.1. vydání. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004, 167 s. ISBN 80-86863-03-4.
ŠMÍD, Miroslav: Ergonomické parametry, Praha: SNTL, 1977
SMÝKAL, Josef: Těžce zrakově postižené dítě v rodině: [online]. [cit. 2009-03-24].
Dostupný z www:
SMÝKAL, Josef: Výchova nevidomého dítěte předškolního věku: [online]. [cit. 2009-03-24].
Dostupný z www:
KVĚTOŇOVÁ, Lea: Základy oftalmopedie, 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 22 s. ISBN 80-210-0667-6.
KEBLOVÁ, Alena: Hmat u zrakově postižených, 1. vydání. Praha: Septima, 1999. 40 s. ISBN 80-7216- 085-0.
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno: Kapitoly z dějin designu.1. vydání. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004, 167 s. ISBN 80-86863-03-4.
ŠMÍD, Miroslav: Ergonomické parametry, Praha: SNTL, 1977
SMÝKAL, Josef: Těžce zrakově postižené dítě v rodině: [online]. [cit. 2009-03-24].
Dostupný z www:
SMÝKAL, Josef: Výchova nevidomého dítěte předškolního věku: [online]. [cit. 2009-03-24].
Dostupný z www:
KVĚTOŇOVÁ, Lea: Základy oftalmopedie, 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 22 s. ISBN 80-210-0667-6.
KEBLOVÁ, Alena: Hmat u zrakově postižených, 1. vydání. Praha: Septima, 1999. 40 s. ISBN 80-7216- 085-0.