Tato práce se zabývá problematikou rozvoje cestovního ruchu v Olomouckém kraji. Cílem práce je analyzovat přírodní, kulturně-historické a socioekonomické předpoklady cestovní-ho ruchu kraje a definovat potenciál jeho rozvoje. Na základě zjištění získaných z analýz a zhodnocení potenciálu rozvoje cestovního ruchu jsou v praktické části této práce navržena možná řešení pro další rozvoj cestovního ruchu v kraji, která by měla posílit image obou turistických destinací kraje i udržet kraj v konkurenci mezi ostatními destinacemi českými i zahraničními.
Anotace v angličtině
This theasis focuses on the subject of tourist trade development in Olomouc region. The aim of this theasis is to analysed natural, cultural-historical and socioekonomical conditions of the tourist trade in the region and to defined potential for its development. Base on the findings obtained from different analysis and evaluation of tourist trade development potentials, proposals for further development have been made as part of the practial part of this thesis. The goal of such proposals is to enhance the image of tourist destinations in the region and to sustain its position among the competion of other tourist destinations in the Czech republic as well as abroad.
Klíčová slova
Cestovní ruch, předpoklady, potenciál, rozvoj, destinace, turistický region Jeseník, turistic-ký region Střední Morava
Klíčová slova v angličtině
Tourist trade, conditions, potential, development, destination, tourist region Jeseník, tourist region Střední Morava
Rozsah průvodní práce
86 s., 3 s. obr.příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá problematikou rozvoje cestovního ruchu v Olomouckém kraji. Cílem práce je analyzovat přírodní, kulturně-historické a socioekonomické předpoklady cestovní-ho ruchu kraje a definovat potenciál jeho rozvoje. Na základě zjištění získaných z analýz a zhodnocení potenciálu rozvoje cestovního ruchu jsou v praktické části této práce navržena možná řešení pro další rozvoj cestovního ruchu v kraji, která by měla posílit image obou turistických destinací kraje i udržet kraj v konkurenci mezi ostatními destinacemi českými i zahraničními.
Anotace v angličtině
This theasis focuses on the subject of tourist trade development in Olomouc region. The aim of this theasis is to analysed natural, cultural-historical and socioekonomical conditions of the tourist trade in the region and to defined potential for its development. Base on the findings obtained from different analysis and evaluation of tourist trade development potentials, proposals for further development have been made as part of the practial part of this thesis. The goal of such proposals is to enhance the image of tourist destinations in the region and to sustain its position among the competion of other tourist destinations in the Czech republic as well as abroad.
Klíčová slova
Cestovní ruch, předpoklady, potenciál, rozvoj, destinace, turistický region Jeseník, turistic-ký region Střední Morava
Klíčová slova v angličtině
Tourist trade, conditions, potential, development, destination, tourist region Jeseník, tourist region Střední Morava
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte kategorizaci předpokladů rozvoje cestovního ruchu na základě dostupných literárních zdrojů.
Proveďte geografickou charakteristiku zájmového regionu a vymezte hlavní oblasti cestovního ruchu a rekreace Olomouckého kraje.
II. Praktická část
Analyzujte předpoklady cestovního ruchu v oblastech cestovního ruchu a rekreace Olomouckého kraje.
Zhodnoťte hlavní příležitosti a limitující faktory rozvoje cestovního ruchu v Olomouckém kraji.
Navrhněte koncepci rozvoje cestovního ruchu ve vybraných oblastech Olomouckého kraje.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte kategorizaci předpokladů rozvoje cestovního ruchu na základě dostupných literárních zdrojů.
Proveďte geografickou charakteristiku zájmového regionu a vymezte hlavní oblasti cestovního ruchu a rekreace Olomouckého kraje.
II. Praktická část
Analyzujte předpoklady cestovního ruchu v oblastech cestovního ruchu a rekreace Olomouckého kraje.
Zhodnoťte hlavní příležitosti a limitující faktory rozvoje cestovního ruchu v Olomouckém kraji.
Navrhněte koncepci rozvoje cestovního ruchu ve vybraných oblastech Olomouckého kraje.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] HLADKÁ, J. Technika cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 161 s. ISBN 80-7169-476-2.
[3] HORNER, S. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202 9.
[4] KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. 174 s. ISBN 80-86119-56-4.
[5] Internetový portál Olomouckého kraje. Olomoucky kraj [online]. Dostupný z WWW: .
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] HLADKÁ, J. Technika cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 161 s. ISBN 80-7169-476-2.
[3] HORNER, S. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202 9.
[4] KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. 174 s. ISBN 80-86119-56-4.
[5] Internetový portál Olomouckého kraje. Olomoucky kraj [online]. Dostupný z WWW: .
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpovězeny otázky dle posudků vedoucího a oponeta DP.