Tato diplomová práce představuje integraci dvou odlišných přístupů ke zvyšování výkonnosti neziskové organizace poskytující sociální a zdravotní péči -- metodu tradičního benchmarkingu a koncepci štíhlé zdravotní péče. Praktická část práce je postavena na aplikaci uvedených přístupů formou případové studie. Benchmarking slouží k identifikaci potenciálních výkonnostních mezer mezi českou organizací Hvězda, o. s., a jejím rakouským partnerem NÖ Landes-pflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen. Druhá část případové studie vychází z principů filozofie štíhlé zdravotní péče, uplatněné v rakouské organizaci, a je zaměřena na optimalizaci materiálového toku.
Anotace v angličtině
This master’s thesis presents an integration of two different approaches towards raising performance of non-profit organisation providing social and health care--the traditional benchmarking method and lean healthcare. Both of these approaches are demonstrated--as a case study--in a practical part of the thesis. Benchmarking helps identify potential performance gaps between the Czech organisation Hvězda, o. s., and its partner NÖ Landes-pflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen. The second part of a case study is based on lean healthcare principles applied within the Austrian organisation. It focuses on a material flow optimization.
Klíčová slova
Benchmarking, bod objednání, materiálový tok, nezisková organizace, optimální množství objednávky, řízení kvality, štíhlá zdravotní péče
Klíčová slova v angličtině
Benchmarking, lean healthcare, material flow, non-profit organisation, optimal order size, quality management, re-order point
Rozsah průvodní práce
133 s., 22 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce představuje integraci dvou odlišných přístupů ke zvyšování výkonnosti neziskové organizace poskytující sociální a zdravotní péči -- metodu tradičního benchmarkingu a koncepci štíhlé zdravotní péče. Praktická část práce je postavena na aplikaci uvedených přístupů formou případové studie. Benchmarking slouží k identifikaci potenciálních výkonnostních mezer mezi českou organizací Hvězda, o. s., a jejím rakouským partnerem NÖ Landes-pflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen. Druhá část případové studie vychází z principů filozofie štíhlé zdravotní péče, uplatněné v rakouské organizaci, a je zaměřena na optimalizaci materiálového toku.
Anotace v angličtině
This master’s thesis presents an integration of two different approaches towards raising performance of non-profit organisation providing social and health care--the traditional benchmarking method and lean healthcare. Both of these approaches are demonstrated--as a case study--in a practical part of the thesis. Benchmarking helps identify potential performance gaps between the Czech organisation Hvězda, o. s., and its partner NÖ Landes-pflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen. The second part of a case study is based on lean healthcare principles applied within the Austrian organisation. It focuses on a material flow optimization.
Klíčová slova
Benchmarking, bod objednání, materiálový tok, nezisková organizace, optimální množství objednávky, řízení kvality, štíhlá zdravotní péče
Klíčová slova v angličtině
Benchmarking, lean healthcare, material flow, non-profit organisation, optimal order size, quality management, re-order point
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši z oblastí zlepšování nevýrobních procesů a benchmarkingu s důrazem na neziskový sektor poskytující sociální a zdravotní péči.
Formulujte teoretická východiska diplomové práce.
II. Praktická část
Realizujte benchmarkingovou studii vybraných procesů v organizaci Hvězda, o. s., a Landespflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen.
Koncipujte projekt vedoucí k optimalizaci vybraných procesů v Landespflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen.
Zhodnoťte přínosy benchmarkingu a projektu procesní optimalizace pro výše uvedené organizace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši z oblastí zlepšování nevýrobních procesů a benchmarkingu s důrazem na neziskový sektor poskytující sociální a zdravotní péči.
Formulujte teoretická východiska diplomové práce.
II. Praktická část
Realizujte benchmarkingovou studii vybraných procesů v organizaci Hvězda, o. s., a Landespflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen.
Koncipujte projekt vedoucí k optimalizaci vybraných procesů v Landespflegeheim St. Pölten Haus an der Traisen.
Zhodnoťte přínosy benchmarkingu a projektu procesní optimalizace pro výše uvedené organizace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] GRABAN, Mark. Lean hospitals : improving quality, patient safety, and employee satisfaction. New York : Productivity Press, 2008. 280 s. ISBN 1420083805.
[2] KEEHLEY, Patricia , ABERCROMBIE, Neil. Benchmarking in the Public and Nonprofit Sectors : Best Practices for Achieving Performance Breakthroughs, 2008. 256 s. ISBN 978-0787998318.
[3] KENNEY, Charles. The Best Practice : How the New Quality Movement is Transforming Medicine. PublicAffairs, 2008. 336 s. ISBN 1586486195.
[4] SAUL, Jason. Benchmarking for Nonprofits : How to Measure, Manage, and Improve Performance, 2004. 144 s. ISBN 978-0940069435.
Seznam doporučené literatury
[1] GRABAN, Mark. Lean hospitals : improving quality, patient safety, and employee satisfaction. New York : Productivity Press, 2008. 280 s. ISBN 1420083805.
[2] KEEHLEY, Patricia , ABERCROMBIE, Neil. Benchmarking in the Public and Nonprofit Sectors : Best Practices for Achieving Performance Breakthroughs, 2008. 256 s. ISBN 978-0787998318.
[3] KENNEY, Charles. The Best Practice : How the New Quality Movement is Transforming Medicine. PublicAffairs, 2008. 336 s. ISBN 1586486195.
[4] SAUL, Jason. Benchmarking for Nonprofits : How to Measure, Manage, and Improve Performance, 2004. 144 s. ISBN 978-0940069435.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
prof. Sablik: Měly by být zdravotnická zařízení privatizována?
Myslím, že by měla zůstat v rukou státu.
doc. Kloudová: Myslíte si, že je správné, aby jedna sestra měla na starosti 27 pacientů?
Z hlediska efektivnosti ano.