Diplomová práce se zabývá využitím informačních technologií při vstupu malé organizace do moderního prostředí Internetu. Stručně popisuje základní pojmy, související s prodejem zboží prostřednictvím internetového obchodu, analyzuje možnosti jeho zřízení a zabývá se volbou webhostingových služeb. Zahrnuje také popis realizace internetového obchodu pomocí Open Source aplikace Zen-cart, tvorby grafických prototypů a části, zabývající se optimalizací zdrojového kódu pro potřeby internetových vyhledávačů. Popisuje možnosti využití webových služeb, rozebírá otázku bezpečnosti dat a ochrany osobních údajů.
Anotace v angličtině
The Master´s thesis deals with using information technology when entering a small organization into a modern Internet environment. Briefly describes the basic concepts related to the sale of goods through the e-shop, analyze options to its establishment and deals with selecting webhosting services. It also includes a description of Internet commerce applications using Open Source Zen-cart, making prototypes and graphic parts, dealing with the optimization of the source code for the needs of Internet search engines. In addition, it describes the use of Web services, examines the issue of data security and privacy.
Internet, E-shop, E-environment, E-commerce, B2C, SEO, Web Aplication, XML, Web Services, Web Security, Zen-cart.
Rozsah průvodní práce
83 s., 6 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím informačních technologií při vstupu malé organizace do moderního prostředí Internetu. Stručně popisuje základní pojmy, související s prodejem zboží prostřednictvím internetového obchodu, analyzuje možnosti jeho zřízení a zabývá se volbou webhostingových služeb. Zahrnuje také popis realizace internetového obchodu pomocí Open Source aplikace Zen-cart, tvorby grafických prototypů a části, zabývající se optimalizací zdrojového kódu pro potřeby internetových vyhledávačů. Popisuje možnosti využití webových služeb, rozebírá otázku bezpečnosti dat a ochrany osobních údajů.
Anotace v angličtině
The Master´s thesis deals with using information technology when entering a small organization into a modern Internet environment. Briefly describes the basic concepts related to the sale of goods through the e-shop, analyze options to its establishment and deals with selecting webhosting services. It also includes a description of Internet commerce applications using Open Source Zen-cart, making prototypes and graphic parts, dealing with the optimization of the source code for the needs of Internet search engines. In addition, it describes the use of Web services, examines the issue of data security and privacy.
Internet, E-shop, E-environment, E-commerce, B2C, SEO, Web Aplication, XML, Web Services, Web Security, Zen-cart.
Zásady pro vypracování
Zpracujte poznatky z odborné literatury z oblasti informačních technologií se zaměřením na B2C.
Realizujte tvorbu internetového obchodu na bázi PHP a MySQL s využitím moderní metodiky.
Vypracujte grafické zpracování - kompletní popis a realizaci metod tvorby validní šablony pro potřeby internetového obchodu.
Analyzujte a navrhněte možnosti v oblasti propojení firemních agend s e-prostředím.
Analyzujte hledisko datové bezpečnosti firemní agendy při vstupu do e-prostředí, hledisko ochrany osobních údajů a realizujte zabezpečení systému.
Zásady pro vypracování
Zpracujte poznatky z odborné literatury z oblasti informačních technologií se zaměřením na B2C.
Realizujte tvorbu internetového obchodu na bázi PHP a MySQL s využitím moderní metodiky.
Vypracujte grafické zpracování - kompletní popis a realizaci metod tvorby validní šablony pro potřeby internetového obchodu.
Analyzujte a navrhněte možnosti v oblasti propojení firemních agend s e-prostředím.
Analyzujte hledisko datové bezpečnosti firemní agendy při vstupu do e-prostředí, hledisko ochrany osobních údajů a realizujte zabezpečení systému.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 156 s. ISBN: 80-247-1095-1.
DOBDA, Luboš. Ochrana dat v informačních systémech. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 286 s. ISBN: 80-7169-479-7.
GILMORE, W. Jason. Velká kniha PHP 5 a MySQL. 1. vyd. Brno: Zoner Press, 2005. 712 s. ISBN: 80-86815-20-X.
HASHIMOTO, A., CLAYTON, M. Velká kniha digitální grafiky a designu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2009. 384 s. ISBN: 978-80-251-2166-5.
HOLZNER, S., ŠINDELÁŘ, J. RSS automatické doručování obsahu vašich WWW stránek. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 278 s. ISBN: 978-80-251-1479-7.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO. 1. vyd. Brno: Computer Press, srpen 2008. 320 s. ISBN: 978-80-251-2195-5.
LACKO, Luboslav. SQL Hotová řešení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-975-5.
SCOTT, D. Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. 1. vyd. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN: 978-80-86815-93-0.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006. 352 s. ISBN: 80-7300-195-0.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 156 s. ISBN: 80-247-1095-1.
DOBDA, Luboš. Ochrana dat v informačních systémech. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998. 286 s. ISBN: 80-7169-479-7.
GILMORE, W. Jason. Velká kniha PHP 5 a MySQL. 1. vyd. Brno: Zoner Press, 2005. 712 s. ISBN: 80-86815-20-X.
HASHIMOTO, A., CLAYTON, M. Velká kniha digitální grafiky a designu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2009. 384 s. ISBN: 978-80-251-2166-5.
HOLZNER, S., ŠINDELÁŘ, J. RSS automatické doručování obsahu vašich WWW stránek. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 278 s. ISBN: 978-80-251-1479-7.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO. 1. vyd. Brno: Computer Press, srpen 2008. 320 s. ISBN: 978-80-251-2195-5.
LACKO, Luboslav. SQL Hotová řešení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-975-5.
SCOTT, D. Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. 1. vyd. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN: 978-80-86815-93-0.
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006. 352 s. ISBN: 80-7300-195-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své diplomové práce.
Využití informačních technologií jako prostředku pro moderní e-prostředí v malé organizaci
Součástí prezentace byla praktická ukázka. "Galerie vín". Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta byly položeny tyto dotazy:
1.? Webová grafika - technologie FLASH není - proč?(oponent DP)
2.? soubory se nahrávají na hosting pomocí FTP - bezpečnostní rizika.
rozhodoval při volbě webhostingu i operační systém? Pod jakým OS operujete?(Oponent DP)
3.? Pragmatické řešení (prof. Hanuliak)
4.? OS Commerce vs. platformy ZenCard (Ing. Dulík)
5.? Integrace obchodu s účetnictvím (Ing. Dulík)
Diplomant zodpověděl všechny položené dotazy. Následovalo zkoušení předmětů