Vývoj dnešních tržních ekonomik je procesem prohlubování globalizačních trendů a sílících konkurenčních tlaků napříč jednotlivými obory. Schopnost organizací existovat a rozvíjet se v tomto prostředí si žádá vysoce kompetentní řízení a vedení. Současná organizace tak vyžaduje jasnou vizi a směr, kterým se bude ubírat. Proces strategického řízení v organizaci přináší jasnou definici cílů, rozhodování o výběru vhodných postupů jejich naplnění, volbu kvantitativních a kvalitativních hodnotících měřítek a následnou kontrolu vhodnosti opatření. Tato práce tak ve své teoretické části vymezuje základní pojmy strategického řízení, rozhodovacích procesů spolu s analytickými prvky makro a mikro prostředí organizace. Průřezově je zmíněna metoda měření a hodnocení výkonnosti Balanced Scorecard. Praktická část obsahuje jednotlivé analýzy současné situace organizace. Na základě zjištěných údajů jsou poté navrženy postupy pro její další existenci a směřování.
Anotace v angličtině
The development of today’s market economics is the process of deepending globalization trends and growing of competitive pressures through individual branches. To be able to exist and develop in this environment, the organizations need highly qualified management and leading. Current organization needs clear vision and direction which is going to take. The process of strategic management in an organization brings clear definition of aims, decision about the choice of adequate processes and their fulfilment, choice of quantitative and qualitative evaluation scale and following suitability of remedy control. This work in its theoretical part describes basic definitions of strategic management, decision making processes together with analytical elements of macro and micro environment of an organization. It mentions the method of measuring and evaluation of efficiency Balanced Scorecard. The practical part contains individual analyses of current organization situation. Based on stated data procedure for their following existence and direction are proposed.
Vývoj dnešních tržních ekonomik je procesem prohlubování globalizačních trendů a sílících konkurenčních tlaků napříč jednotlivými obory. Schopnost organizací existovat a rozvíjet se v tomto prostředí si žádá vysoce kompetentní řízení a vedení. Současná organizace tak vyžaduje jasnou vizi a směr, kterým se bude ubírat. Proces strategického řízení v organizaci přináší jasnou definici cílů, rozhodování o výběru vhodných postupů jejich naplnění, volbu kvantitativních a kvalitativních hodnotících měřítek a následnou kontrolu vhodnosti opatření. Tato práce tak ve své teoretické části vymezuje základní pojmy strategického řízení, rozhodovacích procesů spolu s analytickými prvky makro a mikro prostředí organizace. Průřezově je zmíněna metoda měření a hodnocení výkonnosti Balanced Scorecard. Praktická část obsahuje jednotlivé analýzy současné situace organizace. Na základě zjištěných údajů jsou poté navrženy postupy pro její další existenci a směřování.
Anotace v angličtině
The development of today’s market economics is the process of deepending globalization trends and growing of competitive pressures through individual branches. To be able to exist and develop in this environment, the organizations need highly qualified management and leading. Current organization needs clear vision and direction which is going to take. The process of strategic management in an organization brings clear definition of aims, decision about the choice of adequate processes and their fulfilment, choice of quantitative and qualitative evaluation scale and following suitability of remedy control. This work in its theoretical part describes basic definitions of strategic management, decision making processes together with analytical elements of macro and micro environment of an organization. It mentions the method of measuring and evaluation of efficiency Balanced Scorecard. The practical part contains individual analyses of current organization situation. Based on stated data procedure for their following existence and direction are proposed.
Na základě dostupných informačních zdrojů a literatury zpracujte poznatky týkající se problematiky strategického řízení a rozhodování.
II. Praktická část
Charakterizujte současný stav firmy a jejího okolí.
Proveďte analýzu stávající hospodářské situace firmy společně s analýzou řízení a řídících procesů, analyzujte daný tržní segment a makroekonomickou situaci.
Navrhněte odpovídající strategii, způsob řízení a rozhodování firmy na základě zvolených modelů a kritérií, projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupných informačních zdrojů a literatury zpracujte poznatky týkající se problematiky strategického řízení a rozhodování.
II. Praktická část
Charakterizujte současný stav firmy a jejího okolí.
Proveďte analýzu stávající hospodářské situace firmy společně s analýzou řízení a řídících procesů, analyzujte daný tržní segment a makroekonomickou situaci.
Navrhněte odpovídající strategii, způsob řízení a rozhodování firmy na základě zvolených modelů a kritérií, projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech. 1. vyd. Ústí nad Labem: Print Active, 2005. 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
[2] MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 252 s. ISBN 978-80-247-1911-5.
[3] FOTR, J., DĚDINA, J., HRŮZOVÁ, H. Manažerské rozhodování. 2. rozš. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 229 s. ISBN 80-86119-20-3.
[4] DLUHOŠOVÁ, D. Finanční řízení a rozhodování podniku. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 191 s. ISBN 80-86119-58-0.
[5] HOLMAN, R. Makroekonomie: Středně pokročilý kurz. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 424 s. ISBN 80-7179-764-2.
Seznam doporučené literatury
[1] ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech. 1. vyd. Ústí nad Labem: Print Active, 2005. 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
[2] MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 252 s. ISBN 978-80-247-1911-5.
[3] FOTR, J., DĚDINA, J., HRŮZOVÁ, H. Manažerské rozhodování. 2. rozš. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 229 s. ISBN 80-86119-20-3.
[4] DLUHOŠOVÁ, D. Finanční řízení a rozhodování podniku. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 191 s. ISBN 80-86119-58-0.
[5] HOLMAN, R. Makroekonomie: Středně pokročilý kurz. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 424 s. ISBN 80-7179-764-2.