Proces sílících globalizačních trendů a konkurenčních tlaků napříč jednotlivými obory podnikatelských činností klade na existující a nově vznikající organizace soustavně se zvyšující nároky jak v oblasti kvantity, tak zejména kvality poskytovaných produktů či služeb. Současná organizace tak potřebuje pro svou existenci a další rozvoj jasnou vizi a směr, kterým se bude v budoucnu ubírat. Podmínkou úspěšného fungování organizace pak je stálé hledání tzv. konkurenční výhody, která přináší organizaci jedinečnost v porovnání s konkurencí. Tato práce tak ve své teoretické části vymezuje základní pojmy konkurenčního prostředí, strategického řízení a analytických nástrojů zaměřených na specifický segment služeb v cestovním ruchu. V praktické části potom práce představuje hotelové zařízení a seznamuje s výsledky provedených makro i mikro analýz současné situace. Na základě těchto údajů jsou poté navrženy postupy pro další existenci a rozvoj tohoto hotelového zařízení.
Anotace v angličtině
The process of depending globalization trends and growing of competitive pressures through individual branches constrains on existed and new founded organizations some growing pretensions in quantity and especially in quality of their products and services. Current organization needs clear vision and direction which is going to take. The organi-zation needs to find some competitive advantage because the finding of it is the condition of successful working and existence. This competition advantage brings the organization better results in confrontation with the others. This work in its theoretical part describes basic definitions of competition, strategic management and some analytical elements aim on specific part of services in travelling. In the practical part this work contains some in-troduction of a hotel, results of individual analyses of current organization situation and many more. Based on stated data procedure for their following existence and development.
Klíčová slova
konkurence, strategické řízení, služby, cestovní ruch, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
competition, strategic management, services, travelling, marketing communication
Rozsah průvodní práce
115 s., 4 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Proces sílících globalizačních trendů a konkurenčních tlaků napříč jednotlivými obory podnikatelských činností klade na existující a nově vznikající organizace soustavně se zvyšující nároky jak v oblasti kvantity, tak zejména kvality poskytovaných produktů či služeb. Současná organizace tak potřebuje pro svou existenci a další rozvoj jasnou vizi a směr, kterým se bude v budoucnu ubírat. Podmínkou úspěšného fungování organizace pak je stálé hledání tzv. konkurenční výhody, která přináší organizaci jedinečnost v porovnání s konkurencí. Tato práce tak ve své teoretické části vymezuje základní pojmy konkurenčního prostředí, strategického řízení a analytických nástrojů zaměřených na specifický segment služeb v cestovním ruchu. V praktické části potom práce představuje hotelové zařízení a seznamuje s výsledky provedených makro i mikro analýz současné situace. Na základě těchto údajů jsou poté navrženy postupy pro další existenci a rozvoj tohoto hotelového zařízení.
Anotace v angličtině
The process of depending globalization trends and growing of competitive pressures through individual branches constrains on existed and new founded organizations some growing pretensions in quantity and especially in quality of their products and services. Current organization needs clear vision and direction which is going to take. The organi-zation needs to find some competitive advantage because the finding of it is the condition of successful working and existence. This competition advantage brings the organization better results in confrontation with the others. This work in its theoretical part describes basic definitions of competition, strategic management and some analytical elements aim on specific part of services in travelling. In the practical part this work contains some in-troduction of a hotel, results of individual analyses of current organization situation and many more. Based on stated data procedure for their following existence and development.
Klíčová slova
konkurence, strategické řízení, služby, cestovní ruch, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
competition, strategic management, services, travelling, marketing communication
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury analyzujte poznatky zabývající se zvyšováním konkurenční schopnosti a cestovním ruchem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav hotelového zařízení Lovecká chata.
Zpracujte doporučení směřující ke zlepšení konkurenceschopnosti hotelového zařízení Lovecká chata.
Navrhněte projekt zvýšení konkurenčních možností hotelového zařízení Lovecká chata a vytvořte postup implementace projektu do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury analyzujte poznatky zabývající se zvyšováním konkurenční schopnosti a cestovním ruchem.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav hotelového zařízení Lovecká chata.
Zpracujte doporučení směřující ke zlepšení konkurenceschopnosti hotelového zařízení Lovecká chata.
Navrhněte projekt zvýšení konkurenčních možností hotelového zařízení Lovecká chata a vytvořte postup implementace projektu do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7
[2] BERÁNEK, J., KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-X
[3] PORTER, M., E. Konkurenční výhoda. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[4] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X
[5] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7
[2] BERÁNEK, J., KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 218 s. ISBN 80-86724-00-X
[3] PORTER, M., E. Konkurenční výhoda. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[4] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X
[5] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X