Diplomová práce se zabývá návrhem projektu zvýšení konkurenční schopnosti hotelu Atrium ve Vyškově. V teoretické části jsou vymezeny pojmy konkurence, konkurenceschopnost a konkurenční výhoda, cestovní ruch a služby. Je podtržen význam marketingu v sektoru služeb a cestovního ruchu.
Praktická část diplomové práce se především věnuje charakteristice a podrobné analýze sledovaného subjektu a jeho konkurentů. Použity jsou analýza makroprostředí (STEP analýza), Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a komparativní analýza konkurentů. Vypracovaný projekt doporučuje koncentraci na segment pracovníků na obchodních cestách, segment rodin s dětmi, interní marketing a propagaci. Projekt specifikuje konkrétní aktivity a je podroben rizikové, nákladové a časové analýze.
Annotation in English
The master thesis proposes the project for increasing the competitiveness of the hotel Atrium in Vyškov. The theoretical part defines terms competition, competitiveness and competition advantage, tourism and services. The importance of the marketing in services and tourism is emphasized.
The practical part of the thesis is concentrated on characterization and detailed analysis of the studied subject and its competitors. Applied are STEP analysis, Porter's model of five competitive forces, SWOT analysis and comparative competitors' analysis. Developed project suggests concentration on business visitors' segment, families with children, internal marketing and promotion. The project specifies particular activities and is subjected to risk, cost and time analysis.
Keywords
konkurence, konkurenceschopnost, marketing služeb, SWOT analýza, STEP analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, marketingový mix.
Keywords in English
competition, competitiveness, services marketing, SWOT analysis, STEP analysis, Porter's model of five competitive forces, marketing mix.
Length of the covering note
94 s., 15 s. obr. příloh.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá návrhem projektu zvýšení konkurenční schopnosti hotelu Atrium ve Vyškově. V teoretické části jsou vymezeny pojmy konkurence, konkurenceschopnost a konkurenční výhoda, cestovní ruch a služby. Je podtržen význam marketingu v sektoru služeb a cestovního ruchu.
Praktická část diplomové práce se především věnuje charakteristice a podrobné analýze sledovaného subjektu a jeho konkurentů. Použity jsou analýza makroprostředí (STEP analýza), Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a komparativní analýza konkurentů. Vypracovaný projekt doporučuje koncentraci na segment pracovníků na obchodních cestách, segment rodin s dětmi, interní marketing a propagaci. Projekt specifikuje konkrétní aktivity a je podroben rizikové, nákladové a časové analýze.
Annotation in English
The master thesis proposes the project for increasing the competitiveness of the hotel Atrium in Vyškov. The theoretical part defines terms competition, competitiveness and competition advantage, tourism and services. The importance of the marketing in services and tourism is emphasized.
The practical part of the thesis is concentrated on characterization and detailed analysis of the studied subject and its competitors. Applied are STEP analysis, Porter's model of five competitive forces, SWOT analysis and comparative competitors' analysis. Developed project suggests concentration on business visitors' segment, families with children, internal marketing and promotion. The project specifies particular activities and is subjected to risk, cost and time analysis.
Keywords
konkurence, konkurenceschopnost, marketing služeb, SWOT analýza, STEP analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, marketingový mix.
Keywords in English
competition, competitiveness, services marketing, SWOT analysis, STEP analysis, Porter's model of five competitive forces, marketing mix.
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny zabývající se konkurenční schopností, cestovním ruchem a marketingem služeb.
II. Praktická část
Charakterizujte zvolené hotelové zařízení.
Proveďte analýzu hotelu Atrium a porovnejte ji s konkurenčními hotelovými subjekty v regionu.
Navrhněte projekt zvýšení konkurenční schopnosti hotelu Atrium.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny zabývající se konkurenční schopností, cestovním ruchem a marketingem služeb.
II. Praktická část
Charakterizujte zvolené hotelové zařízení.
Proveďte analýzu hotelu Atrium a porovnejte ji s konkurenčními hotelovými subjekty v regionu.
Navrhněte projekt zvýšení konkurenční schopnosti hotelu Atrium.
Závěr
Recommended resources
[1] HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času: Aplikovaný marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9.
[2] KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. 2. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 158 s. ISBN 80-86929-05-1.
[3] MORRISON, A. M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 523 s. ISBN 80-85605-90-2.
[4] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
[5] VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Recommended resources
[1] HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času: Aplikovaný marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 488 s. ISBN 80-247-0202-9.
[2] KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. 2. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 158 s. ISBN 80-86929-05-1.
[3] MORRISON, A. M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 523 s. ISBN 80-85605-90-2.
[4] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
[5] VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Proč si myslíte, že by se hotel měl zaměřit pro rodiny s dětmi? dr. kolčavová