Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na využívání volného času našich dětí, jelikož péče a starostlivost o tyto aktivity by měla být v zájmu nás všech. Teoretická část se zabývá pojmem volný čas, definicemi, možnostmi a nabídkami jeho využívání. Dále jsem zmínila některá zařízení a organizace, která se zabývají náplní výchovy a vzdělávání ve volném čase. Vhodným vedením lze v tomto čase posilovat a napomáhat formování osobnosti mladého člověka, utvářet jeho hodnotovou orientaci. Úlohou nás dospělých je starat se o adekvátní nabídky aktivit prostřednictvím zájmových středisek a organizací. To, že vhodně a cíleně zvolené aktivity mohou být dětem přínosné, jsem chtěla ověřit v praktické části prostřednictvím hudebního souboru tvořeného dívkami a chlapci, kteří svůj volný čas věnují hře na hudební nástroj a zpěvu. Hudbou lze účinně posilovat estetické vztahy k okolí. Mladý člověk se tak učí harmonii, vnímání, prožívání, posiluje si hudební paměť a představivost, učí se souhře s kolektivem a spolupráci.
Anotace v angličtině
In my Bachelor Thesis I focus on leisure time exploitation of our children, because care and solicitude of these activities would be in the interest of all of us. In the theoretical part I deal with the concept of leisure time, relevant definitions, possibilities and offers for its exploitation. I have described some institutions and organizations, which are concerned with upbringing and education in leisure time. It is possible to reinforce and help to form a personality of young person by suitable guidance in leisure time, to create his value orientation. A task of adults is to take care of adequate offers of activities through hobby centres and institutions. In the practical part I wanted to verify by means of a music ensemble created by girls and boys, who devote their leisure time to playing music instrument and singing. It is possible to reinforce effectively the aesthetic relations to environment by music. Young person learns harmony, perception, feeling, strengthen his music memory and imagination by this, he learns to cooperate with a team.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, dívčí saxofonový orchestr, hudba, hudební soubor
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activities, girls´ saxophone orchestra, music, music ensemble
Rozsah průvodní práce
72 s., 2 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na využívání volného času našich dětí, jelikož péče a starostlivost o tyto aktivity by měla být v zájmu nás všech. Teoretická část se zabývá pojmem volný čas, definicemi, možnostmi a nabídkami jeho využívání. Dále jsem zmínila některá zařízení a organizace, která se zabývají náplní výchovy a vzdělávání ve volném čase. Vhodným vedením lze v tomto čase posilovat a napomáhat formování osobnosti mladého člověka, utvářet jeho hodnotovou orientaci. Úlohou nás dospělých je starat se o adekvátní nabídky aktivit prostřednictvím zájmových středisek a organizací. To, že vhodně a cíleně zvolené aktivity mohou být dětem přínosné, jsem chtěla ověřit v praktické části prostřednictvím hudebního souboru tvořeného dívkami a chlapci, kteří svůj volný čas věnují hře na hudební nástroj a zpěvu. Hudbou lze účinně posilovat estetické vztahy k okolí. Mladý člověk se tak učí harmonii, vnímání, prožívání, posiluje si hudební paměť a představivost, učí se souhře s kolektivem a spolupráci.
Anotace v angličtině
In my Bachelor Thesis I focus on leisure time exploitation of our children, because care and solicitude of these activities would be in the interest of all of us. In the theoretical part I deal with the concept of leisure time, relevant definitions, possibilities and offers for its exploitation. I have described some institutions and organizations, which are concerned with upbringing and education in leisure time. It is possible to reinforce and help to form a personality of young person by suitable guidance in leisure time, to create his value orientation. A task of adults is to take care of adequate offers of activities through hobby centres and institutions. In the practical part I wanted to verify by means of a music ensemble created by girls and boys, who devote their leisure time to playing music instrument and singing. It is possible to reinforce effectively the aesthetic relations to environment by music. Young person learns harmony, perception, feeling, strengthen his music memory and imagination by this, he learns to cooperate with a team.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, dívčí saxofonový orchestr, hudba, hudební soubor
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activities, girls´ saxophone orchestra, music, music ensemble
Zásady pro vypracování
Předmětem práce je dopad nabízených aktivit v zájmových činnostech na výchovu a vývoj dnešní mládeže.
Prostudování odborné literatury zaměřené k dané problematice.
Uplatnění metod kvalitativního výzkumu.
Zásady pro vypracování
Předmětem práce je dopad nabízených aktivit v zájmových činnostech na výchovu a vývoj dnešní mládeže.
Prostudování odborné literatury zaměřené k dané problematice.
Uplatnění metod kvalitativního výzkumu.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER B. Děti, mládež a volný čas 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2004. ISBN 80-7178-927-5.
PELIKÁN J. Výchova jako teoretický problém 1. vyd. Praha: Amosius servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.
PELIKÁN J. Výchova pro život 1.vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-23-4.
PILKA J. Setkání s hudbou 1. vyd. Praha: X-Egem, 2003. ISBN 80-7190-072-8.
LIŠKOVÁ M. Zpíváme s dětmi 1. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0855-8.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER B. Děti, mládež a volný čas 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2004. ISBN 80-7178-927-5.
PELIKÁN J. Výchova jako teoretický problém 1. vyd. Praha: Amosius servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.
PELIKÁN J. Výchova pro život 1.vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-23-4.
PILKA J. Setkání s hudbou 1. vyd. Praha: X-Egem, 2003. ISBN 80-7190-072-8.
LIŠKOVÁ M. Zpíváme s dětmi 1. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0855-8.