Středem zájmu bakalářské práce je instituce - Dětské centrum Zlín. V teoretické části se velmi podrobně věnuji možnostem a limitům tohoto zařízení v oblasti zdravotní, rehabilitační, psychologické, výchovné a sociální péče. V další části práce se soustřeďuji na teorii, která objasňuje problematiku školní zralosti dětí, školní nezralosti a odkladu školní docházky. Praktická část následně velmi úzce navazuje na část teoretickou. Výzkum je zaměřen na otázku vztahu mezi odkladem školní docházky a vlivem výchovného prostředí, ve kterém dítě vyrůstá.
Anotace v angličtině
The focus of attention of my Barchelor´s thesis institution - Children Centre Zlín. I attend to possibilities and limits of this institution of field: health, physiotherapy, psychology, education, and social care very particulary. In the next part of this thesis I concentrate on theory, which clarified dilemma of school maturity, school dysmaturity, delay of school attendance of children. Applied part follows the theoretic part very closely. The research is specialized on the question of relation between a delay of school attendance and an infulence of educational enviroment, in which child grows up.
Klíčová slova
Dětské centrum Zlín, ústavní zařízení, výchovné prostředí, školní zralost, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
Children Centre Zlín, Asylum, Educational enviroment, School maturity, Delay of school attendance.
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Středem zájmu bakalářské práce je instituce - Dětské centrum Zlín. V teoretické části se velmi podrobně věnuji možnostem a limitům tohoto zařízení v oblasti zdravotní, rehabilitační, psychologické, výchovné a sociální péče. V další části práce se soustřeďuji na teorii, která objasňuje problematiku školní zralosti dětí, školní nezralosti a odkladu školní docházky. Praktická část následně velmi úzce navazuje na část teoretickou. Výzkum je zaměřen na otázku vztahu mezi odkladem školní docházky a vlivem výchovného prostředí, ve kterém dítě vyrůstá.
Anotace v angličtině
The focus of attention of my Barchelor´s thesis institution - Children Centre Zlín. I attend to possibilities and limits of this institution of field: health, physiotherapy, psychology, education, and social care very particulary. In the next part of this thesis I concentrate on theory, which clarified dilemma of school maturity, school dysmaturity, delay of school attendance of children. Applied part follows the theoretic part very closely. The research is specialized on the question of relation between a delay of school attendance and an infulence of educational enviroment, in which child grows up.
Klíčová slova
Dětské centrum Zlín, ústavní zařízení, výchovné prostředí, školní zralost, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
Children Centre Zlín, Asylum, Educational enviroment, School maturity, Delay of school attendance.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických poznatků
Charakteristika zkoumaného problému
Analýza kvalitativních dat
Zpracování a vyhodnocení výsledků analýzy
Přijetí odpovídajících závěrů
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických poznatků
Charakteristika zkoumaného problému
Analýza kvalitativních dat
Zpracování a vyhodnocení výsledků analýzy
Přijetí odpovídajících závěrů
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J.; KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998, s. 104. ISBN 80-7169-195-X.
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1989.
ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-512-2.
ŠVANCAR, Z., BURIANOVÁ, J. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. Praha: SPN, 1988.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J.; KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1998, s. 104. ISBN 80-7169-195-X.
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1989.
ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-512-2.
ŠVANCAR, Z., BURIANOVÁ, J. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. Praha: SPN, 1988.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.