Bakalářská práce zaměřuje klíčově pozornost na problematiku cíleného rozvoje sociálních kompetencí u dětí a mládeže.
Cílem bakalářské práce je zabývat se základními východisky rozvoje sociálních kompetencí dětí a mládeže ? atributy základního výchovného působení v rodině a návazné školní výchovy, okruhy efektivního výchovného působení ? možnostmi výchovy cílenou infor-movaností a podporou rozvoje osobnostních kompetencí ? chápání v souvislostech a uplat-něním informací v praxi.
Empirická část bakalářské práce ověřuje aktuální stav informovanosti dětí a mládeže v ob-lasti sociálně patologických jevů, které se objevují ve vztahu k této cílové skupině nejčastě-ji, tj. zkoumá úroveň informovanosti o problematice drog a šikany a návazně ověřuje reálný stav sociálních kompetencí, tj. schopnosti řešit reálné krizové situace, se kterými se děti mohou v rámci vývoje dnešní společnosti setkat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the problems of targeted development of social compe-tencies in children and youths.
The target of this thesis is based on the development of social competencies in children and youths ? attributes of basic educational incidence in the family and following school edu-cation, range of efficient educational incidence ? possibilities of education by targeted fo-reknowledge and support of development of personage competencies ? understanding in context and usage of information.
Experiential part of this bachelor thesis proves the current level of informants in children and youths in the area of socially pathological events which occur in this target age group the most ? proves the level of informants about drugs and chicane. This thesis also verifies the real level of the social competencies, i.e. ability to solve real critical situations which children can get into in the society today.
Klíčová slova
Výchova, rodina, škola, sociální kompetence, sociálně patologické jevy, informace, informovanost
Klíčová slova v angličtině
Education, family, school, social competency, socially pathological events, informatics, informants
Rozsah průvodní práce
85 s., 2 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zaměřuje klíčově pozornost na problematiku cíleného rozvoje sociálních kompetencí u dětí a mládeže.
Cílem bakalářské práce je zabývat se základními východisky rozvoje sociálních kompetencí dětí a mládeže ? atributy základního výchovného působení v rodině a návazné školní výchovy, okruhy efektivního výchovného působení ? možnostmi výchovy cílenou infor-movaností a podporou rozvoje osobnostních kompetencí ? chápání v souvislostech a uplat-něním informací v praxi.
Empirická část bakalářské práce ověřuje aktuální stav informovanosti dětí a mládeže v ob-lasti sociálně patologických jevů, které se objevují ve vztahu k této cílové skupině nejčastě-ji, tj. zkoumá úroveň informovanosti o problematice drog a šikany a návazně ověřuje reálný stav sociálních kompetencí, tj. schopnosti řešit reálné krizové situace, se kterými se děti mohou v rámci vývoje dnešní společnosti setkat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the problems of targeted development of social compe-tencies in children and youths.
The target of this thesis is based on the development of social competencies in children and youths ? attributes of basic educational incidence in the family and following school edu-cation, range of efficient educational incidence ? possibilities of education by targeted fo-reknowledge and support of development of personage competencies ? understanding in context and usage of information.
Experiential part of this bachelor thesis proves the current level of informants in children and youths in the area of socially pathological events which occur in this target age group the most ? proves the level of informants about drugs and chicane. This thesis also verifies the real level of the social competencies, i.e. ability to solve real critical situations which children can get into in the society today.
Klíčová slova
Výchova, rodina, škola, sociální kompetence, sociálně patologické jevy, informace, informovanost
Klíčová slova v angličtině
Education, family, school, social competency, socially pathological events, informatics, informants
Zásady pro vypracování
Stanovení vize - smyslu bakalářské práce (potřebnost aktivit, možnosti využití výstupů), úvaha nad přínosy.
Stanovení hlavního a dílčích cílů práce.
Ověření možnosti uplatnění výstupů.
Předprojektová příprava.
Plán projektu, detailní plán postupu tvorby bakalářské práce.
Studium odborné literatury a dostupných informačních zdrojů souvisejících s problematikou tématu, volba vhodného způsobu zpracování výzkumu.
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktický výzkum.
Příprava, ověření a realizace výzkumu.
Zpracování získaných dat, vyhodnocení dat.
Zpracování výsledků a vyhodnocení výstupů realizovaného šetření v provázanosti na teoretickou východiskovou platformu a cíle práce.
Zhodnocení, závěr.
Zásady pro vypracování
Stanovení vize - smyslu bakalářské práce (potřebnost aktivit, možnosti využití výstupů), úvaha nad přínosy.
Stanovení hlavního a dílčích cílů práce.
Ověření možnosti uplatnění výstupů.
Předprojektová příprava.
Plán projektu, detailní plán postupu tvorby bakalářské práce.
Studium odborné literatury a dostupných informačních zdrojů souvisejících s problematikou tématu, volba vhodného způsobu zpracování výzkumu.
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktický výzkum.
Příprava, ověření a realizace výzkumu.
Zpracování získaných dat, vyhodnocení dat.
Zpracování výsledků a vyhodnocení výstupů realizovaného šetření v provázanosti na teoretickou východiskovou platformu a cíle práce.
Zhodnocení, závěr.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996, 2007, ISBN 978-80-7367-325-3.
MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001, 2007, ISBN 978-80-7367-4.
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003, ISBN 80-7178-548-2.
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005, ISBN 80-247-0738-1.
Související legislativa, interní dokumenty škol a internetové zdroje.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996, 2007, ISBN 978-80-7367-325-3.
MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001, 2007, ISBN 978-80-7367-4.
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003, ISBN 80-7178-548-2.
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005, ISBN 80-247-0738-1.
Související legislativa, interní dokumenty škol a internetové zdroje.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Můžete za využití relevantní odborné literatury definovat pojem kompetence a stanovit oblasti sociálních kompetencí (nepoužívejte prosím internetové zdroje - viz kapitola 2)? (Hrbáčková)
Ze souhrnu kterých definic (kterých autorů) jste vytvořila definici výchovy na s. 20? (Andrysová)