Tato bakalářská práce se zaměřuje na výchovné problémy u dětí se syndromem ADHD. První část práce popisuje příčiny výskytu syndromu ADHD u dětí, projevy chování u dítěte trpícího touto poruchou a dále výchovné problémy u dětí se syndromem ADHD v rodinném i školním prostředí. V závěru první části práce jsou pak charakterizovány možné způsoby reedukace dítěte se syndromem ADHD. Druhá část práce je věnována výzkumu ve školním prostředí, který je zaměřen na zjištění zkušeností učitelů s výchovnými problémy u dětí se syndromem ADHD.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the educational problems of children with ADHD syndrome. The first part of the thesis describes the causes of the occurrence of ADHD syndrome of children, symptoms of conduct of child suffering from this disorder and educational problems of children with ADHD syndrome in a family and school. At the end of the first part of the work are described possible ways of reeducation of children with ADHD syndrome. The second part of the work is devoted to the research in the academic environment, which is focused on finding the experience of teachers with educational problems of children with ADHD syndrome.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výchovné problémy u dětí se syndromem ADHD. První část práce popisuje příčiny výskytu syndromu ADHD u dětí, projevy chování u dítěte trpícího touto poruchou a dále výchovné problémy u dětí se syndromem ADHD v rodinném i školním prostředí. V závěru první části práce jsou pak charakterizovány možné způsoby reedukace dítěte se syndromem ADHD. Druhá část práce je věnována výzkumu ve školním prostředí, který je zaměřen na zjištění zkušeností učitelů s výchovnými problémy u dětí se syndromem ADHD.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the educational problems of children with ADHD syndrome. The first part of the thesis describes the causes of the occurrence of ADHD syndrome of children, symptoms of conduct of child suffering from this disorder and educational problems of children with ADHD syndrome in a family and school. At the end of the first part of the work are described possible ways of reeducation of children with ADHD syndrome. The second part of the work is devoted to the research in the academic environment, which is focused on finding the experience of teachers with educational problems of children with ADHD syndrome.
Zpracování teoretické části - pojmosloví
Zpracování teoretické části - specifikace problému
Zpracování metodologie výzkumu
Zpracování výzkumu - realizace
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části - pojmosloví
Zpracování teoretické části - specifikace problému
Zpracování metodologie výzkumu
Zpracování výzkumu - realizace
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
JURCOVIČOVÁ D., ŽÁČKOVÁ H. Máte neklidné, nesoustředěné dítě? : metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro učitele a vychovatele. Praha: D + H, 2007, ISBN 978-80-903-869-1-4
REIFOVÁ S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7178-287-4
SERFONTEIN G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7178-315-3
TRAIN A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997, ISBN 80-7178-131-2
Seznam doporučené literatury
JURCOVIČOVÁ D., ŽÁČKOVÁ H. Máte neklidné, nesoustředěné dítě? : metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro učitele a vychovatele. Praha: D + H, 2007, ISBN 978-80-903-869-1-4
REIFOVÁ S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7178-287-4
SERFONTEIN G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7178-315-3
TRAIN A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997, ISBN 80-7178-131-2