Bakalářská práce Syndrom CAN se zabývá problematikou syndromu CAN, jeho výskytem ve Vsetíně a zjišťuje, zda žáci středních škol mají dostatečné informace o týrání, zneužívání a zanedbávání dětí. Teoretická část je založena na terminologii a základních informacích o syndromu CAN. Seznamuje se základními pojmy týkající se problematiky syndromu CAN, s právní ochranou dítěte v České republice a také s možnou prevencí. Prevence je směřová-na hlavně pro žáky středních škol, jakožto budoucí rodiče a vychovatele. Teoretická část je zakončena konkrétním popisem možností, kde vyhledat pomoc ve Vsetíně. Praktická část se zaměřuje na zjištění informovanosti o jednotlivých formách syndromu CAN a také na zjiš-tění, kolik dětí se setkalo se syndromem CAN osobně. Sociální šetření bylo založeno na metodě dotazníku pro žáky třetích ročníků středních škol ve Vsetíně.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ‘‘CAN Syndrome’q deals with CAN syndrome, its occurrence in Vsetín and explores whether pupils of secondary schools have sufficient information about the child abuse and neglect. The theoretical part is based on the terminology and back-ground information of the CAN syndrome. It introduces the basic terms on the issue of CAN syndrome, the legal protection of children in the Czech Republic, as well as a pos-sible prevention. Prevention is directed mainly to secondary school pupils, as future parents and educators. The theoretical part is finished by a specific description of the options where to find assistance in Vsetín. The practical part focuses on finding knowledge about various forms of CAN syndrome and finding out how many children have encountered the CAN syndrome personally. Social investigation was based on a questionnaire for the third year pupils in secondary schools in Vsetín.
Bakalářská práce Syndrom CAN se zabývá problematikou syndromu CAN, jeho výskytem ve Vsetíně a zjišťuje, zda žáci středních škol mají dostatečné informace o týrání, zneužívání a zanedbávání dětí. Teoretická část je založena na terminologii a základních informacích o syndromu CAN. Seznamuje se základními pojmy týkající se problematiky syndromu CAN, s právní ochranou dítěte v České republice a také s možnou prevencí. Prevence je směřová-na hlavně pro žáky středních škol, jakožto budoucí rodiče a vychovatele. Teoretická část je zakončena konkrétním popisem možností, kde vyhledat pomoc ve Vsetíně. Praktická část se zaměřuje na zjištění informovanosti o jednotlivých formách syndromu CAN a také na zjiš-tění, kolik dětí se setkalo se syndromem CAN osobně. Sociální šetření bylo založeno na metodě dotazníku pro žáky třetích ročníků středních škol ve Vsetíně.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ‘‘CAN Syndrome’q deals with CAN syndrome, its occurrence in Vsetín and explores whether pupils of secondary schools have sufficient information about the child abuse and neglect. The theoretical part is based on the terminology and back-ground information of the CAN syndrome. It introduces the basic terms on the issue of CAN syndrome, the legal protection of children in the Czech Republic, as well as a pos-sible prevention. Prevention is directed mainly to secondary school pupils, as future parents and educators. The theoretical part is finished by a specific description of the options where to find assistance in Vsetín. The practical part focuses on finding knowledge about various forms of CAN syndrome and finding out how many children have encountered the CAN syndrome personally. Social investigation was based on a questionnaire for the third year pupils in secondary schools in Vsetín.
Studium literatury
Zpracování rešerší odborné literatury
Vypracování osnovy a struktury bakalářské práce
Zpracování teoretických východisek a teoretické části bakalářské práce
Příprava empirické části bakalářské práce
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod
Zpracování praktické části bakalářské práce
Teoretická a praktická východiska, závěry a doporučení
Zásady pro vypracování
Studium literatury
Zpracování rešerší odborné literatury
Vypracování osnovy a struktury bakalářské práce
Zpracování teoretických východisek a teoretické části bakalářské práce
Příprava empirické části bakalářské práce
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod
Zpracování praktické části bakalářské práce
Teoretická a praktická východiska, závěry a doporučení
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevence sociálně patologických jevů. Manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003.
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Avicenum, Grada, 1995.
MARTINKOVÁ, M. Špatné zacházení s dětmi a mladistvými v rodině. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 1997.
MATĚJČEK, Z. a DYTRICH, Z. Děti, rodina a stres. Praha: Galén, 1994.
VANÍČKOVÁ, E., HADJ.-MAUSSOVÁ, Z., PROVAZNÍKOVÁ, H. Násilí v rodině Syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: Karolinum, 1995.
VANÍČKOVÁ, E., PROVAZNÍKOVÁ, H. Encyklopedie zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: ČSOD - RL, 1998.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, V., TELCOVÁ, J., TOMKO, A. Prevence sociálně patologických jevů. Manuál praxe. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky, 2003.
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Avicenum, Grada, 1995.
MARTINKOVÁ, M. Špatné zacházení s dětmi a mladistvými v rodině. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 1997.
MATĚJČEK, Z. a DYTRICH, Z. Děti, rodina a stres. Praha: Galén, 1994.
VANÍČKOVÁ, E., HADJ.-MAUSSOVÁ, Z., PROVAZNÍKOVÁ, H. Násilí v rodině Syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: Karolinum, 1995.
VANÍČKOVÁ, E., PROVAZNÍKOVÁ, H. Encyklopedie zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: ČSOD - RL, 1998.