Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak působí výtvarná tvorba s prvky arteterapie na mladé lidi v DÚM v Brně, ve kterém jsou umístěny.
Teoretická část vychází z odborné literatury a objasňuje pojem arteterapie, její historii, přístupy v arteterapii a je zde podrobněji rozebrána skupinová arteterapie. Další část se zabývá poruchami chování. Poslední úsek teoretické části pojednává o Diagnostickém ústa-vu pro mládež v Brně, charakterizuje zařízení, popisuje stručně klientelu a poukazuje na přístup práce pracovníků k obyvatelům.
Praktická část je věnována metodologii výzkumu, zpracování a rozboru získaných informací.
Závěr práce se zaměřuje na zodpovězení výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor’s thesis is to find out what are effects of workshops with art therapy in the Diagnostic Institute for the Youth in Brno.
The theoretical part is based on specialized literature and explains the theme of art therapy, its history, the approaches of art therapy and it deals with group art therapy in detail. The following part deals with conduct disorders. The last section of the theoretical part describes the Diagnostic Institute for the Youth in Brno, characterizes the facility, describes briefly the clients and the approach of the staff to its inhabitants.
The practical part is dedicated to research methodology and processing and analyz-ing of the information acquired.
The conclusion presents answers of the research questions.
Klíčová slova
arteterapie, výtvarné dílny s prvky arteterapie, skupinová arteterapie, poruchy chování, diagnostický ústav pro mládež
Klíčová slova v angličtině
art therapy, art workshops with art therapy, group art therapy, conduct disorders, Diag-nostic Institute for the Youth
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak působí výtvarná tvorba s prvky arteterapie na mladé lidi v DÚM v Brně, ve kterém jsou umístěny.
Teoretická část vychází z odborné literatury a objasňuje pojem arteterapie, její historii, přístupy v arteterapii a je zde podrobněji rozebrána skupinová arteterapie. Další část se zabývá poruchami chování. Poslední úsek teoretické části pojednává o Diagnostickém ústa-vu pro mládež v Brně, charakterizuje zařízení, popisuje stručně klientelu a poukazuje na přístup práce pracovníků k obyvatelům.
Praktická část je věnována metodologii výzkumu, zpracování a rozboru získaných informací.
Závěr práce se zaměřuje na zodpovězení výzkumných otázek.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor’s thesis is to find out what are effects of workshops with art therapy in the Diagnostic Institute for the Youth in Brno.
The theoretical part is based on specialized literature and explains the theme of art therapy, its history, the approaches of art therapy and it deals with group art therapy in detail. The following part deals with conduct disorders. The last section of the theoretical part describes the Diagnostic Institute for the Youth in Brno, characterizes the facility, describes briefly the clients and the approach of the staff to its inhabitants.
The practical part is dedicated to research methodology and processing and analyz-ing of the information acquired.
The conclusion presents answers of the research questions.
Klíčová slova
arteterapie, výtvarné dílny s prvky arteterapie, skupinová arteterapie, poruchy chování, diagnostický ústav pro mládež
Klíčová slova v angličtině
art therapy, art workshops with art therapy, group art therapy, conduct disorders, Diag-nostic Institute for the Youth
Zásady pro vypracování
Volba a formulování tématu, cíle práce.
Zpracování teoretiké části práce prostřednictvím odborné literatury.
Sběr, zpracování a vyhodnocení dat.
Shrnutí výsledků, vyslovení závěrů, návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Volba a formulování tématu, cíle práce.
Zpracování teoretiké části práce prostřednictvím odborné literatury.
Sběr, zpracování a vyhodnocení dat.
Shrnutí výsledků, vyslovení závěrů, návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. 2.vyd. Praha: Portál, 2008.
ISBN 80-7367-408-4.
RUBINOVÁ, J.A. Přístupy v arteterapii. 1.vyd. Praha: TRITON, 2008.
ISBN 978-80-7387-093-5.
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. 1.vyd. Praha:
Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2.
LIEBEMAN, M. Skupinová arteterapie. Praha: 1.vyd. Portál, 2005. ISBN 80-7178-864-3.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu.
1.vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN
Seznam doporučené literatury
ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. 2.vyd. Praha: Portál, 2008.
ISBN 80-7367-408-4.
RUBINOVÁ, J.A. Přístupy v arteterapii. 1.vyd. Praha: TRITON, 2008.
ISBN 978-80-7387-093-5.
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. 1.vyd. Praha:
Portál, 2003. ISBN 80-7178-548-2.
LIEBEMAN, M. Skupinová arteterapie. Praha: 1.vyd. Portál, 2005. ISBN 80-7178-864-3.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu.
1.vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN