Téma své bakalářské práce jsem si zvolil z toho důvodu, že se mi zdá až Téma své bakalářské práce jsem si zvolil z toho důvodu, že se mi zdá až alarmující, jakým způsobem se mění funkce rodiny v posledních letech ve vztahu k dětem. Ze statistik vyplývá, že se rozvádí téměř každé druhé manželství, mnoho dětí se narodí nesezdaným párům, a tak v úplné, šťastné rodině jich vyrůstá žalostně málo. Z psychologických výzkumů a z empirických zkušeností je zřejmé, že děti v neúplných rodinách trpí absencí jednoho z rodičů. Mě však zajímá, nakolik tento negativní fenomén ve společnosti ovlivňuje školní výsledky a úspěchy dětí.
Anotace v angličtině
I chose the theme of my thesis because it seems alarming to me how a family
functions has been reacently amended. Statistics show that almost every other
marriage is divorced, a lot of children are born to unmarried couples, and so
only a few children grow up in a happy family. According to psychological
researches and empirical experience is clear that the children from incomplete
families suffer from the absence of one of the parents. However, I want to know
how this negative phenomenon in society affects school results and achievements
of children.
Klíčová slova
Rodina, úplná rodina, neúplná rodina, rozvod, výchova, škola, problémy v prospěchu a v chování
Klíčová slova v angličtině
family, complete family, broken family, divorce, upbringing, school, troubles in school results and behavior
Rozsah průvodní práce
54 s., 1 s. příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Téma své bakalářské práce jsem si zvolil z toho důvodu, že se mi zdá až Téma své bakalářské práce jsem si zvolil z toho důvodu, že se mi zdá až alarmující, jakým způsobem se mění funkce rodiny v posledních letech ve vztahu k dětem. Ze statistik vyplývá, že se rozvádí téměř každé druhé manželství, mnoho dětí se narodí nesezdaným párům, a tak v úplné, šťastné rodině jich vyrůstá žalostně málo. Z psychologických výzkumů a z empirických zkušeností je zřejmé, že děti v neúplných rodinách trpí absencí jednoho z rodičů. Mě však zajímá, nakolik tento negativní fenomén ve společnosti ovlivňuje školní výsledky a úspěchy dětí.
Anotace v angličtině
I chose the theme of my thesis because it seems alarming to me how a family
functions has been reacently amended. Statistics show that almost every other
marriage is divorced, a lot of children are born to unmarried couples, and so
only a few children grow up in a happy family. According to psychological
researches and empirical experience is clear that the children from incomplete
families suffer from the absence of one of the parents. However, I want to know
how this negative phenomenon in society affects school results and achievements
of children.
Klíčová slova
Rodina, úplná rodina, neúplná rodina, rozvod, výchova, škola, problémy v prospěchu a v chování
Klíčová slova v angličtině
family, complete family, broken family, divorce, upbringing, school, troubles in school results and behavior
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerší odborné literatury
Vypracování osnovy a struktury bakaslářské práce
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod
Zpracování teoretické a praktické části práce
Teoretická a praktická východiska, závěry, doporučení
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerší odborné literatury
Vypracování osnovy a struktury bakaslářské práce
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod
Zpracování teoretické a praktické části práce
Teoretická a praktická východiska, závěry, doporučení
Seznam doporučené literatury
NOVÁK T. Manželské a rodinné poradenství. Praha: Grada Publishing, 2006.
POTHE P. Dítě v ohrožení, Praha: G plus, 1996.
NEŠPOR K., CSÉMY L., PERNICOVÁ H. Prevence problémů působených návykovými látkami. Praha: Besip, 1995.
KUCHARSKÁ A. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 2000.
BECHYŇOVÁ V., KONVIČKOVÁ M. Sanace rodiny. Praha: Portál, 2008.
MATĚJČEK, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994.
Seznam doporučené literatury
NOVÁK T. Manželské a rodinné poradenství. Praha: Grada Publishing, 2006.
POTHE P. Dítě v ohrožení, Praha: G plus, 1996.
NEŠPOR K., CSÉMY L., PERNICOVÁ H. Prevence problémů působených návykovými látkami. Praha: Besip, 1995.
KUCHARSKÁ A. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 2000.
BECHYŇOVÁ V., KONVIČKOVÁ M. Sanace rodiny. Praha: Portál, 2008.
MATĚJČEK, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994.