Tato diplomová práce se zabývá vytvořením projektu strategického rozvoje firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d,. který povede k zajištění dlouhodobé úspěšnosti společnosti na trhu se stlačeným vzduchem. Nejdříve jsou v teoretické části shrnuty současné názory světové ekonomické literatury týkající se strategií a tvorby strategických plánů. V další analytické části je provedena analýza firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. završená analýzou SWOT a doporučeními pro následné zpracování projektu. Třetí část této práce - zpracování projektu strategického rozvoje firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. - obsahuje rozdělení projektu do dílčích subprojektů, u kterých je rozebrána jejich odůvodněnost, nákladovost a jsou shrnuty jejich přínosy. Z pěti hlavních projektů jsou nejdůležitější dva - projekt inovace produktové řady a projekt rozvoje distribuční sítě - rozpracovány do jednotlivých činností včetně stanovení nákladů a doby potřebné k provedení jejich realizace. Práce vrcholí zhodnocením efektivity projektu a provedením jeho rizikové analýzy. Samotným závěrem je závěrečné zhodnocení a předložení doporučení pro vedení společnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with creating a strategic plan of development of the company ORLIK-KOMPRESORY that will result in long-term success of the firm at the specific market of compressed air delivery. Firstly, I gathered from world economic literature current opinions concerning strategies and making strategic plans of a company. In the next analytical part I conducted the analyse of the company ORLIK-KOMPRESORY finishing with the SWOT analyse and providing suggestions for elaborating the further project. Third part of my Thesis - project of strategic development of the company ORLIK-KOMPRESORY - contains a break-up to several smaller projects, which are commented from the side of their purpose, cost relevancy and benefits. From the five main project I have chosen two - the Project of product range innovation and the Project of distribution network development - and provide their fragmentation to specific activities accompanied with the cost assessment and timings for the project realisation. The whole project culminates with the effectiveness evaluation and the risk analysis. At the very end, I have summarised the final evaluation of the project and provided suggestions for the top management of the company ORLIK-KOMPRESORY.
Klíčová slova
strategie, strategický rozvoj, řízení podniku, inovace, ORLÍK-KOMPRESORY v.d., vývoj produktu, distribční síť, SWOT anylýza, kompresory, trh se stlačeným vzduchem.
Klíčová slova v angličtině
strategy, strategic development, company management, innovation, ORLIK-KOMPRESORY, product development, distribution network, SWOT analysis, compressors, compressed air market.
Rozsah průvodní práce
158 s., 31 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením projektu strategického rozvoje firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d,. který povede k zajištění dlouhodobé úspěšnosti společnosti na trhu se stlačeným vzduchem. Nejdříve jsou v teoretické části shrnuty současné názory světové ekonomické literatury týkající se strategií a tvorby strategických plánů. V další analytické části je provedena analýza firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. završená analýzou SWOT a doporučeními pro následné zpracování projektu. Třetí část této práce - zpracování projektu strategického rozvoje firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. - obsahuje rozdělení projektu do dílčích subprojektů, u kterých je rozebrána jejich odůvodněnost, nákladovost a jsou shrnuty jejich přínosy. Z pěti hlavních projektů jsou nejdůležitější dva - projekt inovace produktové řady a projekt rozvoje distribuční sítě - rozpracovány do jednotlivých činností včetně stanovení nákladů a doby potřebné k provedení jejich realizace. Práce vrcholí zhodnocením efektivity projektu a provedením jeho rizikové analýzy. Samotným závěrem je závěrečné zhodnocení a předložení doporučení pro vedení společnosti.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with creating a strategic plan of development of the company ORLIK-KOMPRESORY that will result in long-term success of the firm at the specific market of compressed air delivery. Firstly, I gathered from world economic literature current opinions concerning strategies and making strategic plans of a company. In the next analytical part I conducted the analyse of the company ORLIK-KOMPRESORY finishing with the SWOT analyse and providing suggestions for elaborating the further project. Third part of my Thesis - project of strategic development of the company ORLIK-KOMPRESORY - contains a break-up to several smaller projects, which are commented from the side of their purpose, cost relevancy and benefits. From the five main project I have chosen two - the Project of product range innovation and the Project of distribution network development - and provide their fragmentation to specific activities accompanied with the cost assessment and timings for the project realisation. The whole project culminates with the effectiveness evaluation and the risk analysis. At the very end, I have summarised the final evaluation of the project and provided suggestions for the top management of the company ORLIK-KOMPRESORY.
Klíčová slova
strategie, strategický rozvoj, řízení podniku, inovace, ORLÍK-KOMPRESORY v.d., vývoj produktu, distribční síť, SWOT anylýza, kompresory, trh se stlačeným vzduchem.
Klíčová slova v angličtině
strategy, strategic development, company management, innovation, ORLIK-KOMPRESORY, product development, distribution network, SWOT analysis, compressors, compressed air market.
Zásady pro vypracování
Vymezte rámec aktuálních projektových příležitostí firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d., definujete ideu a hypotézu strategického rozvoje firmy.
Konfrontujte záměr ideje a hypotézy, dostupné literární prameny spolu se zpracovanou analýzou k podpoře strategického rozvoje firmy.
Zpracujte syntézu poznatků vyplývajících z bodu 2.
Formulujte diagnózu projektu jako určující východisko pro adresné zpracování projektu.
Vypracujte projekt strategického rozvoje české výrobní firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. s akcentem na inovační politiku.
Verifikujte projektové řešení v návaznosti na bod 5.
Prezentujte a zdůvodněte efektivnost daného projektového řešení spolu se závěrečným doporučením pro firmu ORLÍK-KOMPRESORY výrobní družstvo.
Zásady pro vypracování
Vymezte rámec aktuálních projektových příležitostí firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d., definujete ideu a hypotézu strategického rozvoje firmy.
Konfrontujte záměr ideje a hypotézy, dostupné literární prameny spolu se zpracovanou analýzou k podpoře strategického rozvoje firmy.
Zpracujte syntézu poznatků vyplývajících z bodu 2.
Formulujte diagnózu projektu jako určující východisko pro adresné zpracování projektu.
Vypracujte projekt strategického rozvoje české výrobní firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. s akcentem na inovační politiku.
Verifikujte projektové řešení v návaznosti na bod 5.
Prezentujte a zdůvodněte efektivnost daného projektového řešení spolu se závěrečným doporučením pro firmu ORLÍK-KOMPRESORY výrobní družstvo.
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Kacr - Otázka k zastaralé organizační struktuře podniku