Práce se věnuje problematice byrokracie a byrokratizace ve veřejné správě. Pojmy jsou poměrně podrobně rozebrány hlavně z pohledu sociologa Maxe Webera.
Diplomová práce je konkrétně zaměřena na byrokracii a postupnou byrokratizaci na Živnostenském úřadě ve Zlíně. Administrativní zatížení úřadu je sledováno od roku 1998 do současnosti. Dále jsou zjištěny názory klientů Živnostenského úřadu ve Zlíně na byrokratickou náročnost a také jejich spokojenost s činností tohoto aparátu. Pohled na byrokratizaci je také popsán ze strany vedoucí úřadu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to the problematic of bureaucracy and bureaucratisism in public administration sector. The conceptions are analyzed relatively in detail especially from Max Weber’s point of view considering sociology.
The diploma thesis is specifically aimed at the bureaucracy and steadily growing bureaucratization in the Tradesmen office in Zlín. The administrative load is monitored since 1998 till present. Furthermore the different opinions of clients of Tradesman office in Zlín upon the bureaucratical demands have been detected as well as their satisfaction with activities of this apparatus. The point of view of the head of the office on the bureaucratization is described here as well.
Klíčová slova
byrokracie, byrokratizace, Centrální registrační místo, dotazník, Max Weber, Živnostenský úřad.
Klíčová slova v angličtině
bureaucracy, bureaucratization, central register place, Questionnaire dotazník, Max Weber, The tradesmen office.
Rozsah průvodní práce
85 s., 10 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje problematice byrokracie a byrokratizace ve veřejné správě. Pojmy jsou poměrně podrobně rozebrány hlavně z pohledu sociologa Maxe Webera.
Diplomová práce je konkrétně zaměřena na byrokracii a postupnou byrokratizaci na Živnostenském úřadě ve Zlíně. Administrativní zatížení úřadu je sledováno od roku 1998 do současnosti. Dále jsou zjištěny názory klientů Živnostenského úřadu ve Zlíně na byrokratickou náročnost a také jejich spokojenost s činností tohoto aparátu. Pohled na byrokratizaci je také popsán ze strany vedoucí úřadu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to the problematic of bureaucracy and bureaucratisism in public administration sector. The conceptions are analyzed relatively in detail especially from Max Weber’s point of view considering sociology.
The diploma thesis is specifically aimed at the bureaucracy and steadily growing bureaucratization in the Tradesmen office in Zlín. The administrative load is monitored since 1998 till present. Furthermore the different opinions of clients of Tradesman office in Zlín upon the bureaucratical demands have been detected as well as their satisfaction with activities of this apparatus. The point of view of the head of the office on the bureaucratization is described here as well.
Klíčová slova
byrokracie, byrokratizace, Centrální registrační místo, dotazník, Max Weber, Živnostenský úřad.
Klíčová slova v angličtině
bureaucracy, bureaucratization, central register place, Questionnaire dotazník, Max Weber, The tradesmen office.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte problém byrokracie a byrokratizace.
II. Praktická část
Specifikujte problém byrokracie v oblasti veřejné správy se zaměřením na Živnostenský úřad ve Zlíně.
Porovnejte počet živnostníků ve vztahu k personální náročnosti administrativního zajištění právní úpravy a k počtu pracovníků Živnostenského úřadu ve Zlíně.
Ověřte na vzorku klientů Živnostenského úřadu ve Zlíně názory na byrokratickou náročnost agendy Živnostenského úřadu.
Posuďte změnu náročnosti administrativní činnosti v souvislosti se zavedením CRM a Czech Point.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte problém byrokracie a byrokratizace.
II. Praktická část
Specifikujte problém byrokracie v oblasti veřejné správy se zaměřením na Živnostenský úřad ve Zlíně.
Porovnejte počet živnostníků ve vztahu k personální náročnosti administrativního zajištění právní úpravy a k počtu pracovníků Živnostenského úřadu ve Zlíně.
Ověřte na vzorku klientů Živnostenského úřadu ve Zlíně názory na byrokratickou náročnost agendy Živnostenského úřadu.
Posuďte změnu náročnosti administrativní činnosti v souvislosti se zavedením CRM a Czech Point.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KELLER, J. Sociologie organizace a byrokracie. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. 182 s. ISBN 978-80-86429-74-8.
[2] KELLER, J. Úvod do sociologie. 4. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. 204 s. ISBN 80-85850-25-7.
[3] KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
[4] VEČEŘA, M., URBANOVÁ, M. Sociologie práva. 1. vyd. Plzeň: Čeněk, 2006. 335 s. ISBN 80-86898-72-5.
[5] Zákon č. 570/1991 Sb., zákon o živnostesnkých úřadech, ve znění pozdějších předpisů.
Seznam doporučené literatury
[1] KELLER, J. Sociologie organizace a byrokracie. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. 182 s. ISBN 978-80-86429-74-8.
[2] KELLER, J. Úvod do sociologie. 4. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. 204 s. ISBN 80-85850-25-7.
[3] KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
[4] VEČEŘA, M., URBANOVÁ, M. Sociologie práva. 1. vyd. Plzeň: Čeněk, 2006. 335 s. ISBN 80-86898-72-5.
[5] Zákon č. 570/1991 Sb., zákon o živnostesnkých úřadech, ve znění pozdějších předpisů.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpovězeny otázky dle posudků vedoucího a oponeta DP.