Tato bakalářská práce pojednává o dětské oběti šikany, o příčinách agresivního chování dětí, vyšetřování a řešení šikany a také se zabývá její prevencí. V teoretické části jsem se zaměřila na diagnostiku, řešení, vyšetřování a prevenci šikany. V praktické části na postoj pedagogů základních škol v této problematice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with the children victims of chicane, further about aggres-sive behaviour of children and its cause, last but not least the investigation and solution of chicane and in the end the prevention of chicane. I focused on diagnosis, solution and pre-vention of chicane in the theoretical part. In practical part I focused on the attitude of peda-gogue in the primary schools.
Klíčová slova
šikana, oběť, agresor, prevence, řešení, výchova, pedagog, vyšetřování
Tato bakalářská práce pojednává o dětské oběti šikany, o příčinách agresivního chování dětí, vyšetřování a řešení šikany a také se zabývá její prevencí. V teoretické části jsem se zaměřila na diagnostiku, řešení, vyšetřování a prevenci šikany. V praktické části na postoj pedagogů základních škol v této problematice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with the children victims of chicane, further about aggres-sive behaviour of children and its cause, last but not least the investigation and solution of chicane and in the end the prevention of chicane. I focused on diagnosis, solution and pre-vention of chicane in the theoretical part. In practical part I focused on the attitude of peda-gogue in the primary schools.
Klíčová slova
šikana, oběť, agresor, prevence, řešení, výchova, pedagog, vyšetřování
Zpracování teoretické části.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti prevence a řešení šikany.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu: Jak pedagogové na základních školách vnímají a řeší šikanu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti prevence a řešení šikany.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu: Jak pedagogové na základních školách vnímají a řeší šikanu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV nakladatelství, 2003. ISBN 80 86642-08-9
ERB, H. H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000.
ISBN 80-86299-22-8
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-409-5
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. Praha: G plus G, 1999. ISBN 80-86103-21-8
SPURNÝ, J. Psychologie násilí. Praha: Eurounion, 1996. ISBN 80-85858-30-4
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV nakladatelství, 2003. ISBN 80 86642-08-9
ERB, H. H. Násilí ve škole a jak mu čelit. Praha: Amulet, 2000.
ISBN 80-86299-22-8
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-409-5
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. Praha: G plus G, 1999. ISBN 80-86103-21-8
SPURNÝ, J. Psychologie násilí. Praha: Eurounion, 1996. ISBN 80-85858-30-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na samý závěr práce uvádíte, že sami pedagogové /respondenti uvádějí, že je problematice šikany věnována menší pozornost, než tomu bylo dříve. Čemu to přičítáte? (Hrbáčková)
Domníváte se, že je v současné době věnována větší pozornost kyberšikaně (facebook, ICQ aj.)? (Hladík)
Jako roli mohou dle Vašeho názoru hrát rodiče při vyšetřování a řešení šikany? (Marášková)
Na jaká poradenská zařízení, se mohou pedagogové při prevenci a řešení šikany obrátit? (Andrysová)