Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak Střední škola oděvní a služeb Vizovice působí na žáky v oblasti sociálně patologických jevů. Teoretická část práce se opírá o odbornou literaturu, která se zabývá touto problematikou. Dále pak diplomová práce vychází z materiálů vztahujících se k problematice šikany, drog a jejich rizikovým vlivům, projevům a možností prevence. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část je zaměřena na zmapování dopadu preventivních aktivit školy na žáky. A ve druhé části zjišťuji, jak se v průběhu studia vyvíjel a měnil názor žáků na soubor otázek, zda je pro ně škola bezpečným místem v oblasti sociálně patologických jevů.
Annotation in English
The aim of this thesis was to ascertain how the Vizovice technical college for textiles and services influences pupils in the area of pathological social behaviour phenomena. The theoretical part of this work leans on expert literature concerning these issues. Furthermore, this thesis emanates from material concerning the issues of bullying, drugs and their hazardous influences, manifestations and the feasibility of prevention. The practical section is divided into two parts. The first part is focused on charting the impact of the school's preventative activities on pupils. In the second part, I investigate how during the course of their studies the pupils' opinions on the subject matter changed and evolved, and whether school is a safe place in the area of pathological social behaviour phenomena.
Keywords
Adolescence, sociálně patologické jevy, šikana, drogy, prevence, školní strategie prevence
Keywords in English
Adolescence, pathological social behaviour, bullying, drugs, prevention, school strategies for prevention.
Length of the covering note
98 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak Střední škola oděvní a služeb Vizovice působí na žáky v oblasti sociálně patologických jevů. Teoretická část práce se opírá o odbornou literaturu, která se zabývá touto problematikou. Dále pak diplomová práce vychází z materiálů vztahujících se k problematice šikany, drog a jejich rizikovým vlivům, projevům a možností prevence. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část je zaměřena na zmapování dopadu preventivních aktivit školy na žáky. A ve druhé části zjišťuji, jak se v průběhu studia vyvíjel a měnil názor žáků na soubor otázek, zda je pro ně škola bezpečným místem v oblasti sociálně patologických jevů.
Annotation in English
The aim of this thesis was to ascertain how the Vizovice technical college for textiles and services influences pupils in the area of pathological social behaviour phenomena. The theoretical part of this work leans on expert literature concerning these issues. Furthermore, this thesis emanates from material concerning the issues of bullying, drugs and their hazardous influences, manifestations and the feasibility of prevention. The practical section is divided into two parts. The first part is focused on charting the impact of the school's preventative activities on pupils. In the second part, I investigate how during the course of their studies the pupils' opinions on the subject matter changed and evolved, and whether school is a safe place in the area of pathological social behaviour phenomena.
Keywords
Adolescence, sociálně patologické jevy, šikana, drogy, prevence, školní strategie prevence
Keywords in English
Adolescence, pathological social behaviour, bullying, drugs, prevention, school strategies for prevention.
Research Plan
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Research Plan
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Recommended resources
JEDLIČKA,R.,KOŤA,J., Analýza a prevence sociálně patologických jevů u
dětí a mládeže. Praha: Karolinum,1998.
LAŠEK, J., KUPČEKOVÁ, J. Klima třídy střední školy a životní spokojenost
studentů. Sborník konference ČPdS 2003
MAREŠ J., KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ISBN
80-210-1070-3.
MEČÍŘ, J. Zneužívání alkoholu a nealkoholových drog u mládeže. Avicenum,
Praha 1989.
MÜHLPACHR, P.: Sociální patologie. MU Brno, 2001
Recommended resources
JEDLIČKA,R.,KOŤA,J., Analýza a prevence sociálně patologických jevů u
dětí a mládeže. Praha: Karolinum,1998.
LAŠEK, J., KUPČEKOVÁ, J. Klima třídy střední školy a životní spokojenost
studentů. Sborník konference ČPdS 2003
MAREŠ J., KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ISBN
80-210-1070-3.
MEČÍŘ, J. Zneužívání alkoholu a nealkoholových drog u mládeže. Avicenum,
Praha 1989.
MÜHLPACHR, P.: Sociální patologie. MU Brno, 2001