Cílem diplomové práce je analýza a návrh možností jak podpořit rozvoj decizní kompetence u studentů oboru Sociální pedagogika.
Teoretická část vymezuje pojmy a vztahy, které se váží k historii a typům přístupu k rozhodování. Zabývá se vývojem a pojetím přístupu k lidskému rozhodování a aplikací těchto poznatků do struktury oboru sociální pedagogiky. Vymezuje funkci a současný přístup k rozhodování z pohledu manažerského a osobnostního. Uvedenými poznatky podporuje rozvoj decizní kompetence, jako klíčové kompetence v profesi sociálního pedagoga.
Cílem praktické části je realizace zjišťování a analýza znalostí studentů oboru Sociální pedagogika z oblasti rozhodovacích schopností. Výzkum je zpracován formou projektu kvantitativního výzkumu, s jeho následnou realizací a vyhodnocením.
Anotace v angličtině
The aim of Master thesis is the analysis and design options to support the development decision competence in the field of social pedagogy students.
The theoretical part of defining concepts and relations that are linked to the history and types of access to decision-making. It deals with the concept of development and access to human decision making and application of that knowledge to structure the field of social pedagogy. It defines the function and the current approach to decision-making from the perspective of management and personality. These findings support the development decision competence as key competencies in the profession of social pedagogue.
The aim of the practical part is the implementation of knowledge and analysis of student discipline in the field of social pedagogy decision-making capabilities. Research is processed by means of quantitative research, his the subsequent implementation and evaluation.
Klíčová slova
Rozhodování, rozhodovací proces, usuzování, kompetence, manažerský styl rozhodování, kognitivní psychologie, neurověda, emoční inteligence, morálka, etika, sociální pedagog, prostředí, decizní kompetence.
Cílem diplomové práce je analýza a návrh možností jak podpořit rozvoj decizní kompetence u studentů oboru Sociální pedagogika.
Teoretická část vymezuje pojmy a vztahy, které se váží k historii a typům přístupu k rozhodování. Zabývá se vývojem a pojetím přístupu k lidskému rozhodování a aplikací těchto poznatků do struktury oboru sociální pedagogiky. Vymezuje funkci a současný přístup k rozhodování z pohledu manažerského a osobnostního. Uvedenými poznatky podporuje rozvoj decizní kompetence, jako klíčové kompetence v profesi sociálního pedagoga.
Cílem praktické části je realizace zjišťování a analýza znalostí studentů oboru Sociální pedagogika z oblasti rozhodovacích schopností. Výzkum je zpracován formou projektu kvantitativního výzkumu, s jeho následnou realizací a vyhodnocením.
Anotace v angličtině
The aim of Master thesis is the analysis and design options to support the development decision competence in the field of social pedagogy students.
The theoretical part of defining concepts and relations that are linked to the history and types of access to decision-making. It deals with the concept of development and access to human decision making and application of that knowledge to structure the field of social pedagogy. It defines the function and the current approach to decision-making from the perspective of management and personality. These findings support the development decision competence as key competencies in the profession of social pedagogue.
The aim of the practical part is the implementation of knowledge and analysis of student discipline in the field of social pedagogy decision-making capabilities. Research is processed by means of quantitative research, his the subsequent implementation and evaluation.
Klíčová slova
Rozhodování, rozhodovací proces, usuzování, kompetence, manažerský styl rozhodování, kognitivní psychologie, neurověda, emoční inteligence, morálka, etika, sociální pedagog, prostředí, decizní kompetence.
Zpracování teoretické části práce:
Teoretické zpracování pojmů spojených s pojmem rozhodování
Rozhodovací proces, emoční inteligence, orientovaná pozornost, pracovní paměť, mentální obrazy, etické principy
Rozbor současných přístupů k rozhodovacím procesům na manažerské a sociální úrovni
Popis sociálně pedagogického prostředí a význam rozhodování v práci sociálního pedagoga
Zpracování praktické části práce - kvantitativní výzkum - metodologie
Zpracování praktické části - výsledky výzkumu
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části práce:
Teoretické zpracování pojmů spojených s pojmem rozhodování
Rozhodovací proces, emoční inteligence, orientovaná pozornost, pracovní paměť, mentální obrazy, etické principy
Rozbor současných přístupů k rozhodovacím procesům na manažerské a sociální úrovni
Popis sociálně pedagogického prostředí a význam rozhodování v práci sociálního pedagoga
Zpracování praktické části práce - kvantitativní výzkum - metodologie
Zpracování praktické části - výsledky výzkumu
Seznam doporučené literatury
HEWSTONE, M., STROEBE, W., Sociální psychologie. Praha : Portál, s. r. o., 2006. ISBN 80-7367-092-5.
KOUKOLÍK, F. Sociální mozek. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1242-9.
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V (ed.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
O´ SULLIVAN, T. Decision Making in Social Work. Hampshire : PALGRAVE, 1999. ISBN 0-333-68481-8.
STERNBERG, R., J. Kognitivní psychologie. Praha : Portál, s. r. o., 2002. ISBN 80-7178-376-5.
Seznam doporučené literatury
HEWSTONE, M., STROEBE, W., Sociální psychologie. Praha : Portál, s. r. o., 2006. ISBN 80-7367-092-5.
KOUKOLÍK, F. Sociální mozek. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1242-9.
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V (ed.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
O´ SULLIVAN, T. Decision Making in Social Work. Hampshire : PALGRAVE, 1999. ISBN 0-333-68481-8.
STERNBERG, R., J. Kognitivní psychologie. Praha : Portál, s. r. o., 2002. ISBN 80-7178-376-5.