V teoretické části mé práce se věnuji tématu komunikace (definice, narušená komunikační schopnost, možnosti alternativní a augmentativní komunikace); sociální interakce - jejími složkami, styly a formami; kombinovaného postižení, ve kterém rozebírám členění, komu-nikaci a vzdělávání žáků s kombinovaným postižením.
V praktické části budu zkoumat vzorek sedmi dětí trpících kombinovaným postižením ve věku šest až třináct let. Budu zkoumat jejich komunikaci v sociální interakci vůči stejně postiženým dětem, vůči dětem intaktním, jejich komunikaci s rodiči a naopak, s učiteli a komunikaci učitelů s rodiči těchto dětí.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my work is now addressing the issue of communication (defini-tion, disturbed communication ability, the possibility of alternative and augmentative communication), social interaction - its components, styles, and forms; combined disabil-ity, which examine the breakdown, roads and education of pupils with a combined disabil-ity.
In the practical part, I will examine a sample of seven children suffering from the combined disability aged six to thirteen years. I will examine their communication in social interac-tion as well against the handicapped children, towards healthy children, their communica-tion with parents and vice versa, with teachers and teacher communication with parents of these children.
Klíčová slova
komunikace, sociální interakce, kombinované postižení
Klíčová slova v angličtině
communication, social interaction, combined disabilities
Rozsah průvodní práce
64 s., 2 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části mé práce se věnuji tématu komunikace (definice, narušená komunikační schopnost, možnosti alternativní a augmentativní komunikace); sociální interakce - jejími složkami, styly a formami; kombinovaného postižení, ve kterém rozebírám členění, komu-nikaci a vzdělávání žáků s kombinovaným postižením.
V praktické části budu zkoumat vzorek sedmi dětí trpících kombinovaným postižením ve věku šest až třináct let. Budu zkoumat jejich komunikaci v sociální interakci vůči stejně postiženým dětem, vůči dětem intaktním, jejich komunikaci s rodiči a naopak, s učiteli a komunikaci učitelů s rodiči těchto dětí.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my work is now addressing the issue of communication (defini-tion, disturbed communication ability, the possibility of alternative and augmentative communication), social interaction - its components, styles, and forms; combined disabil-ity, which examine the breakdown, roads and education of pupils with a combined disabil-ity.
In the practical part, I will examine a sample of seven children suffering from the combined disability aged six to thirteen years. I will examine their communication in social interac-tion as well against the handicapped children, towards healthy children, their communica-tion with parents and vice versa, with teachers and teacher communication with parents of these children.
Klíčová slova
komunikace, sociální interakce, kombinované postižení
Klíčová slova v angličtině
communication, social interaction, combined disabilities
Zásady pro vypracování
Prostudovat literární prameny k tématu komunikace u dětí s kombinovaným postižením.
Vytvořit teoretický podklad k danému tématu.
Na základě východisek představených v teoretické části práce vytvořit ideový a technický plán výzkumu.
Pro zodpovězení výzkumných otázek zvolit metodu kvalitativní a metodu individuálních případů.
Provést analýzu získaných empirických údajů a interpretovat zjištěné fakta.
Zásady pro vypracování
Prostudovat literární prameny k tématu komunikace u dětí s kombinovaným postižením.
Vytvořit teoretický podklad k danému tématu.
Na základě východisek představených v teoretické části práce vytvořit ideový a technický plán výzkumu.
Pro zodpovězení výzkumných otázek zvolit metodu kvalitativní a metodu individuálních případů.
Provést analýzu získaných empirických údajů a interpretovat zjištěné fakta.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
HELUS, Z. Psychologie. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-406-6.
KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.
LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
HELUS, Z. Psychologie. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-406-6.
KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.
LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1154-7.