Diplomová práce obsahuje podrobné informace ze současnosti i minulosti základní školy praktické, školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, vzdělávací cíle, hodnocení žáků, vliv rodiny na dítě, rady rodičům, nástin vývoje péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami, aktuální trendy ve speciální pedagogice, vzdělávání a poradenskou péči o jedince se zdravotním postižením, pedagogickou diagnostiku, spolupráci s organizacemi, dítě v nesnázích.Ve výzkumné části je zpracován výzkum zaměřený na to, jaký význam má základní škola praktická ve školském vzdělávacím systému České republiky a jaký je názor na integraci žáků ze základních škol praktických do základních škol.
Annotation in English
The diploma thesis contains detailed information about the past and the present of primary practical schools, the school educational programme for primary education, educational aims, an evaluation of pupil, a family influence on a child, advice for parents, development of the care of children with special educational needs, current trends in special pedagogy, education and consulting care of physically handicapped individuals, pedagogical diagnostics, co-operations and children in troubles. The practical part of the thesis deals with the research of the importance of primary practical schools in the educational system of the Czech Republic and the opinion on integration of primary practical schools pupils into primary schools.
Keywords
Základní škola praktická, speciální pedagogika, školní vzdělávací program, rodina, vzdělávání dětí a poradenská péče, spolupráce s organizacemi, sociálně patologické jevy.
Keywords in English
Primary practical school, special pedagogy, school educational programme, fa- mily, education of children and consulting care, co-operation with organizations, socially pathological phenomena.
Length of the covering note
92 s., 5 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce obsahuje podrobné informace ze současnosti i minulosti základní školy praktické, školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, vzdělávací cíle, hodnocení žáků, vliv rodiny na dítě, rady rodičům, nástin vývoje péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami, aktuální trendy ve speciální pedagogice, vzdělávání a poradenskou péči o jedince se zdravotním postižením, pedagogickou diagnostiku, spolupráci s organizacemi, dítě v nesnázích.Ve výzkumné části je zpracován výzkum zaměřený na to, jaký význam má základní škola praktická ve školském vzdělávacím systému České republiky a jaký je názor na integraci žáků ze základních škol praktických do základních škol.
Annotation in English
The diploma thesis contains detailed information about the past and the present of primary practical schools, the school educational programme for primary education, educational aims, an evaluation of pupil, a family influence on a child, advice for parents, development of the care of children with special educational needs, current trends in special pedagogy, education and consulting care of physically handicapped individuals, pedagogical diagnostics, co-operations and children in troubles. The practical part of the thesis deals with the research of the importance of primary practical schools in the educational system of the Czech Republic and the opinion on integration of primary practical schools pupils into primary schools.
Keywords
Základní škola praktická, speciální pedagogika, školní vzdělávací program, rodina, vzdělávání dětí a poradenská péče, spolupráce s organizacemi, sociálně patologické jevy.
Keywords in English
Primary practical school, special pedagogy, school educational programme, fa- mily, education of children and consulting care, co-operation with organizations, socially pathological phenomena.
Research Plan
Zpracování teoretické části - materiální vybavení školy, historie školy, příjem dětí, spolupráce školy s jinými zařízeními, nejčastější problémy v zařízení a jejich prevence, řešení.
Zpracování praktické části - utvoření projektu.
Zpracování výsledků.
Závěr a doporučení.
Research Plan
Zpracování teoretické části - materiální vybavení školy, historie školy, příjem dětí, spolupráce školy s jinými zařízeními, nejčastější problémy v zařízení a jejich prevence, řešení.
Zpracování praktické části - utvoření projektu.
Zpracování výsledků.
Závěr a doporučení.
Recommended resources
Matoušek, O., Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-548-2
Matoušek, O., Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Slon, 2003. ISBN 80-86429-19-9
Matoušek, O., Sociální práce v praxi. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X
Říčan, Pavel., Agresivita a šikana mezi dětmi : jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9
Sobotková, I., Psychologie rodiny. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-559-8
Recommended resources
Matoušek, O., Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-548-2
Matoušek, O., Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Slon, 2003. ISBN 80-86429-19-9
Matoušek, O., Sociální práce v praxi. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X
Říčan, Pavel., Agresivita a šikana mezi dětmi : jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9
Sobotková, I., Psychologie rodiny. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-559-8