Informační vzdělávání všech studentů, pedagogů, zaměstnanců vysoké školy, stejně jako všech uživatelů knihovny by se mělo stát samozřejmostí a nutností v 21. století, které je nazýváno stoletím informačním. Nároky na informační gramotnost se neustále zvyšují, je kladen důraz na celoživotní vzdělávání a učení. Umění vyhledat, třídit, zhodnotit, využívat informace se může stát konkurenční výhodou - v konkurenčním prostředí, je přidanou hodnotou k získaným vědomostem a znalostem v procesu výuky. Významnou roli v tomto procesu může mít vysokoškolská knihovna, může přispět k tomu, aby Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně byla "stále se učící organizací" - a byla organizací s "trvale udržitelným rozvojem".
Anotace v angličtině
Information education of all students, teachers and staff of a univesity should be a matter of course. In the 21st century, which is often called an information century, is necessary to educate library users in using information. The demand for information literacy is increa-sing. There is an emphasis on lifelong learning and education. To know how to search, sort and evaluate information could be a competitive advantage today - this is added value to the acquired knowledge and expertise in the process of teaching. The important role in this process may have a university will be "still learning organization" and "sustainable development organization".
Klíčová slova
Vysoká škola, vysokoškolská knihovna, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, informační gramotnost, informační vzdělávání, vyhledávání informací, znalostní společnost, učící se organizace, kurzy práce s informacemi, funkční gramotnost, literární gramotnost, dokumentová gramotnost
Klíčová slova v angličtině
University, university library, Tomas Bata University in Zlín, information literacy, information education, information teaching, information retrieval, knowledge society, learning organization, course of information learning (information course), functional literacy, prose literacy, document literacy
Rozsah průvodní práce
74 s., příl.
Jazyk
CZ
Anotace
Informační vzdělávání všech studentů, pedagogů, zaměstnanců vysoké školy, stejně jako všech uživatelů knihovny by se mělo stát samozřejmostí a nutností v 21. století, které je nazýváno stoletím informačním. Nároky na informační gramotnost se neustále zvyšují, je kladen důraz na celoživotní vzdělávání a učení. Umění vyhledat, třídit, zhodnotit, využívat informace se může stát konkurenční výhodou - v konkurenčním prostředí, je přidanou hodnotou k získaným vědomostem a znalostem v procesu výuky. Významnou roli v tomto procesu může mít vysokoškolská knihovna, může přispět k tomu, aby Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně byla "stále se učící organizací" - a byla organizací s "trvale udržitelným rozvojem".
Anotace v angličtině
Information education of all students, teachers and staff of a univesity should be a matter of course. In the 21st century, which is often called an information century, is necessary to educate library users in using information. The demand for information literacy is increa-sing. There is an emphasis on lifelong learning and education. To know how to search, sort and evaluate information could be a competitive advantage today - this is added value to the acquired knowledge and expertise in the process of teaching. The important role in this process may have a university will be "still learning organization" and "sustainable development organization".
Klíčová slova
Vysoká škola, vysokoškolská knihovna, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, informační gramotnost, informační vzdělávání, vyhledávání informací, znalostní společnost, učící se organizace, kurzy práce s informacemi, funkční gramotnost, literární gramotnost, dokumentová gramotnost
Klíčová slova v angličtině
University, university library, Tomas Bata University in Zlín, information literacy, information education, information teaching, information retrieval, knowledge society, learning organization, course of information learning (information course), functional literacy, prose literacy, document literacy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury
Vypracování osnovy a struktury práce
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod
Zpracování částí práce
Teoretická a praktická východiska
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury
Vypracování osnovy a struktury práce
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod
Zpracování částí práce
Teoretická a praktická východiska
Seznam doporučené literatury
Ikaros: elektronický časopis o informační společnosti . [online]. Praha : Ikaros 1997- . 12x ročně. [cit.2008-11-24]. Dostupný na: http://www.ikaros.cz/. ISSN 1212-5075.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál 2008.215 s. ISBN 978-80-7367-383-3.
VAŠUTOVÁ, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2002. 283 s. ISBN 80-7290-100-1.
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada 2007. 407 s. ISBN 978-80-247-1734-0.
Seznam doporučené literatury
Ikaros: elektronický časopis o informační společnosti . [online]. Praha : Ikaros 1997- . 12x ročně. [cit.2008-11-24]. Dostupný na: http://www.ikaros.cz/. ISSN 1212-5075.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál 2008.215 s. ISBN 978-80-7367-383-3.
VAŠUTOVÁ, J. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2002. 283 s. ISBN 80-7290-100-1.
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada 2007. 407 s. ISBN 978-80-247-1734-0.