V dnešní době se prosazuje integrace handicapovaných děti do škol hlavního vzdělávacího proudu. Do běžných základních škol jsou také integrovány děti s vývojovými poruchami uče-ní. Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývojových poruch učení, otázkami inte-grace a je rozčleněna na dvě části.
Teoretická část obsahuje základní informace o vývojových poruchách učení, otázky integra-ce, edukace a dalšího profesního uplatnění žáků s vývojovými poruchami učení.
Praktická část podává analýzu současného stavu integrace žáků s vývojovými poruchami učení na základních školách ve Zlíně.
Anotace v angličtině
At the present time is supported the direction towards integration for children with some handicap in school within the basic educational trend. Children with learning disabilities, which belong to actual problems of the current educational system, are integrated most often to primary schools. The problem of learning disabilities and integration is considered in this Diploma thesis which is divided into two parts.
The theoretical part contains the basic information about learning disabilities, integration, education and professional orientation of the pupils with learning disabilities.
The practical part is about an analysis of the current integration process at primary schools in Zlín relating to the pupils with learning disabilities.
Klíčová slova
Vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, integrace, základní škola, speciální vzdělávací potřeby, cizojazyčná výuka na druhém stupni základních škol, vý-chovný poradce, profesní orientace, kariérní poradenství.
Klíčová slova v angličtině
Learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, integration, primary school, special education needs, teaching foreign language at secondary schools, educational adviser, professional orientation, careers guidance.
Rozsah průvodní práce
79 s., 8 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V dnešní době se prosazuje integrace handicapovaných děti do škol hlavního vzdělávacího proudu. Do běžných základních škol jsou také integrovány děti s vývojovými poruchami uče-ní. Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývojových poruch učení, otázkami inte-grace a je rozčleněna na dvě části.
Teoretická část obsahuje základní informace o vývojových poruchách učení, otázky integra-ce, edukace a dalšího profesního uplatnění žáků s vývojovými poruchami učení.
Praktická část podává analýzu současného stavu integrace žáků s vývojovými poruchami učení na základních školách ve Zlíně.
Anotace v angličtině
At the present time is supported the direction towards integration for children with some handicap in school within the basic educational trend. Children with learning disabilities, which belong to actual problems of the current educational system, are integrated most often to primary schools. The problem of learning disabilities and integration is considered in this Diploma thesis which is divided into two parts.
The theoretical part contains the basic information about learning disabilities, integration, education and professional orientation of the pupils with learning disabilities.
The practical part is about an analysis of the current integration process at primary schools in Zlín relating to the pupils with learning disabilities.
Klíčová slova
Vývojové poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, integrace, základní škola, speciální vzdělávací potřeby, cizojazyčná výuka na druhém stupni základních škol, vý-chovný poradce, profesní orientace, kariérní poradenství.
Klíčová slova v angličtině
Learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, integration, primary school, special education needs, teaching foreign language at secondary schools, educational adviser, professional orientation, careers guidance.
Zásady pro vypracování
Terminologické pojetí vývojových poruch učení (VPU)
Odborná klasifikace VPU
Legislativní úpravy edukace žáků s VPU
Edukace žáků s VPU na druhém stupni základních škol
Profesní příprava žáků s VPU
Výzkum problematiky VPU na základních školách
Zásady pro vypracování
Terminologické pojetí vývojových poruch učení (VPU)
Odborná klasifikace VPU
Legislativní úpravy edukace žáků s VPU
Edukace žáků s VPU na druhém stupni základních škol
Profesní příprava žáků s VPU
Výzkum problematiky VPU na základních školách
Seznam doporučené literatury
MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: TOBIÁŠ, 2001.
MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2001.
VÍTKOVÁ, O. (ed) Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.
Seznam doporučené literatury
MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: TOBIÁŠ, 2001.
MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2001.
VÍTKOVÁ, O. (ed) Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004.
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.