Tato práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první, teoretické, popisuji identifikaci osob podle vnějších znaků. Uvádím metody, které se používají k získání popisu neznámé osoby a znaky, které jsou důležité. V další kapitole teoretické části popisuji seniora a jeho charakteristické chování pro tento věk. Rozeberu problémy, které mohou nastat při komunikaci se seniorem, zásady, a chyby. V předposlední kapitole popisuji pachatele, jeho osobnost, nebezpečnost a typy, na které je možné pachatele rozdělit. V poslední kapitole uvádím činnosti pracovníků jednotlivých firem, které poskytují dodávky energií, vody nebo sociální služby.
Ve druhé, praktické části, zjišťuji pomocí dotazníku, jak jsou senioři připraveni na návštěvu pachatele a znají metody, které pachatele používají.
Anotace v angličtině
This work is separated to two basic parts. In the first, theoretical, I describe an identification of the persons by an external signs. I indicate the methods, which are used to attaching of description of unknown person and signs, which are important. In the next capture of the theoretical part I describe a senior and his characteristic behaviour for this age. I analyse a problems, which can turn up on communication with the senior, principles and faults. In the penultimate capture I describe a delinquent, his personality, dangerousness and types, at what we can separate the delinquents. In the last capture I indicate the activities of the staffs of the companies, which provide supplying of energy, water or social services.
In the second, practical part, I find out by the help of questionnaire, how the seniors are ready for a visit of the delinquent and if they know what methods the delinquent use.
senior, delinquent, evolutionary psychology, communication, old age
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první, teoretické, popisuji identifikaci osob podle vnějších znaků. Uvádím metody, které se používají k získání popisu neznámé osoby a znaky, které jsou důležité. V další kapitole teoretické části popisuji seniora a jeho charakteristické chování pro tento věk. Rozeberu problémy, které mohou nastat při komunikaci se seniorem, zásady, a chyby. V předposlední kapitole popisuji pachatele, jeho osobnost, nebezpečnost a typy, na které je možné pachatele rozdělit. V poslední kapitole uvádím činnosti pracovníků jednotlivých firem, které poskytují dodávky energií, vody nebo sociální služby.
Ve druhé, praktické části, zjišťuji pomocí dotazníku, jak jsou senioři připraveni na návštěvu pachatele a znají metody, které pachatele používají.
Anotace v angličtině
This work is separated to two basic parts. In the first, theoretical, I describe an identification of the persons by an external signs. I indicate the methods, which are used to attaching of description of unknown person and signs, which are important. In the next capture of the theoretical part I describe a senior and his characteristic behaviour for this age. I analyse a problems, which can turn up on communication with the senior, principles and faults. In the penultimate capture I describe a delinquent, his personality, dangerousness and types, at what we can separate the delinquents. In the last capture I indicate the activities of the staffs of the companies, which provide supplying of energy, water or social services.
In the second, practical part, I find out by the help of questionnaire, how the seniors are ready for a visit of the delinquent and if they know what methods the delinquent use.
senior, delinquent, evolutionary psychology, communication, old age
Zásady pro vypracování
Připravte harmonogram postupu zpracování DP.
Vypracujte literárně-přehledovou část DP, která se vztahuje k tématu DP.
Vypracujte praktickou část DP:
{•} vytvořte nástroj průzkumu (dotazník nebo záznamový arch) vztahující se k tématu DP;
{•} zvolte a charakterizujte zkoumaný vzorek (dotazované respondenty);
{•} určete způsob kontaktování respondentů;
{•} proveďte sběr informací v terénu;
{•} zpracujte zjištěné informace;
{•} prezentujte a interpretujte získané výsledky;
{•} na základě zjištěných dat navrhněte praktická doporučení.
Precizujte strukturu práce vzhledem na vyváženost; proveďte revizi formy obsahu.
Průběžně konzultujte s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Připravte harmonogram postupu zpracování DP.
Vypracujte literárně-přehledovou část DP, která se vztahuje k tématu DP.
Vypracujte praktickou část DP:
{•} vytvořte nástroj průzkumu (dotazník nebo záznamový arch) vztahující se k tématu DP;
{•} zvolte a charakterizujte zkoumaný vzorek (dotazované respondenty);
{•} určete způsob kontaktování respondentů;
{•} proveďte sběr informací v terénu;
{•} zpracujte zjištěné informace;
{•} prezentujte a interpretujte získané výsledky;
{•} na základě zjištěných dat navrhněte praktická doporučení.
Precizujte strukturu práce vzhledem na vyváženost; proveďte revizi formy obsahu.
Průběžně konzultujte s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
FERJENČÍK, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : Jak zkoumat lidskou duši. Petr Bakalář. 1. vyd. [s.l.] : PORTÁL, 2005. 256 s. ISBN 80-7178-367-6.
PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : Uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. 132 s. ISBN 80-7184-132-3.
PUNCH, Keith F. Úspěšný návrh výzkumu. Jan Hendl. 1. vyd. [s.l.] : Portál, 2008. 232 s. ISBN 978-80-7367-468-7.
PUNCH, Keith F. Základy kvantitativního šetření. Jan Hendl. 1. vyd. [s.l.] : Portál, 2008. 152 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. [s.l.] : Karolinum, 2006. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. [s.l.] : Paido, 2001. 207 s. ISBN 80-85931-79-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. [s.l.] : Grada, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
STRAUSS, Anselm, CORBINOVÁ, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu : Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Stanislav Ježek. 1. vyd. Boskovice : Albert, 1999. 196 s. ISBN 80-85834-60-X.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. [s.l.] : Grada, 2006. 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
FERJENČÍK, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : Jak zkoumat lidskou duši. Petr Bakalář. 1. vyd. [s.l.] : PORTÁL, 2005. 256 s. ISBN 80-7178-367-6.
PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : Uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. 132 s. ISBN 80-7184-132-3.
PUNCH, Keith F. Úspěšný návrh výzkumu. Jan Hendl. 1. vyd. [s.l.] : Portál, 2008. 232 s. ISBN 978-80-7367-468-7.
PUNCH, Keith F. Základy kvantitativního šetření. Jan Hendl. 1. vyd. [s.l.] : Portál, 2008. 152 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. [s.l.] : Karolinum, 2006. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. [s.l.] : Paido, 2001. 207 s. ISBN 80-85931-79-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. [s.l.] : Grada, 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
STRAUSS, Anselm, CORBINOVÁ, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu : Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Stanislav Ježek. 1. vyd. Boskovice : Albert, 1999. 196 s. ISBN 80-85834-60-X.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. [s.l.] : Grada, 2006. 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
1xCD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v rámci obhajoby prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila následující dotazy:
1. Není vzorek 28 lidí nedostačující pro Váš průzkum? (doc. Kunovský)
2. Z jakého prostředí jste zvolil respondenty? (JUDr. Kameník)