Cílem této diplomové práce je charakteristika stále rozvíjející se a v České republice dosud málo používané formy práce - teleworkingu. Teoretická část obsahuje podrobnou charakteristiku pojmu teleworking, jeho výhody a nevýhody a to z pohledu zaměstnance, zaměstnavatele a celé společnosti. Následující kapitola se týká nákladů na pracovní prostředí a provoz, problematiky přístupu na internet a do firemní sítě. V poslední kapitole teoretické části je popsáno telecentrum.
Úkolem praktické části je výzkum a jeho vyhodnocení. Pro tento účel byl vytvořen dotazník, který byl poslán softwarovým firmám, které označovaly jednotlivé odpovědi pomocí zaškrtávacích tlačítek, jejichž tvorba je zde popsána. Dále je rozebráno doporučení pro zavedení teleworkingu a případová studie, která popisuje problematiku teleworkingu ve vybrané firmě. Následuje charakteristika technologie TelePresence, kterou používají firmy pro komunikaci. Závěr práce tvoří celkové zhodnocení a možný vývoj do budoucnosti.
Anotace v angličtině
The subject of this master thesis is a characterization of teleworking, a work arrangement which is still evolving and not broadly used in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis provides the basics of teleworking, discusses its advantages and disadvantages from the point of view of employees, employers, and an organization as a whole. Next, it focuses on the cost of setting up such a working environment and its upkeep, the issue of connecting to the organization's private network through the Internet. Finally, it describes a so-called telecentre.
The objective of the practical part of the thesis is to carry out a survey and its evaluation. For this purpose a questionnaire has been created and sent to a group of selected software companies; the concept of the questionnaire, based on checkbox buttons, is described in more detail. Further, some recommendations for the implementation of teleworking are given and a case study illustrates the approach to teleworking taken by a chosen company. Lastly, a description of TelePresence, a widely-used technology for communication, is provided. In the end, the fulfilment of the goals is analysed and possible future work is discussed.
Klíčová slova
teleworking, teleworker, telekomunikační technologie, internet
Klíčová slova v angličtině
teleworking, teleworker, telecommunication technologies, internet
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je charakteristika stále rozvíjející se a v České republice dosud málo používané formy práce - teleworkingu. Teoretická část obsahuje podrobnou charakteristiku pojmu teleworking, jeho výhody a nevýhody a to z pohledu zaměstnance, zaměstnavatele a celé společnosti. Následující kapitola se týká nákladů na pracovní prostředí a provoz, problematiky přístupu na internet a do firemní sítě. V poslední kapitole teoretické části je popsáno telecentrum.
Úkolem praktické části je výzkum a jeho vyhodnocení. Pro tento účel byl vytvořen dotazník, který byl poslán softwarovým firmám, které označovaly jednotlivé odpovědi pomocí zaškrtávacích tlačítek, jejichž tvorba je zde popsána. Dále je rozebráno doporučení pro zavedení teleworkingu a případová studie, která popisuje problematiku teleworkingu ve vybrané firmě. Následuje charakteristika technologie TelePresence, kterou používají firmy pro komunikaci. Závěr práce tvoří celkové zhodnocení a možný vývoj do budoucnosti.
Anotace v angličtině
The subject of this master thesis is a characterization of teleworking, a work arrangement which is still evolving and not broadly used in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis provides the basics of teleworking, discusses its advantages and disadvantages from the point of view of employees, employers, and an organization as a whole. Next, it focuses on the cost of setting up such a working environment and its upkeep, the issue of connecting to the organization's private network through the Internet. Finally, it describes a so-called telecentre.
The objective of the practical part of the thesis is to carry out a survey and its evaluation. For this purpose a questionnaire has been created and sent to a group of selected software companies; the concept of the questionnaire, based on checkbox buttons, is described in more detail. Further, some recommendations for the implementation of teleworking are given and a case study illustrates the approach to teleworking taken by a chosen company. Lastly, a description of TelePresence, a widely-used technology for communication, is provided. In the end, the fulfilment of the goals is analysed and possible future work is discussed.
Klíčová slova
teleworking, teleworker, telekomunikační technologie, internet
Klíčová slova v angličtině
teleworking, teleworker, telecommunication technologies, internet
Zásady pro vypracování
Seznámení s teleworkingem.
Výhody a nevýhody - rešerše.
Výzkum využívání teleworkingu v softwarových firmách.
Vybavení pro teleworking.
Doporučení pro zavedení teleworkingu.
Případová studie.
Zhodnocení přínosu práce a možný vývoj do budoucna.
Zásady pro vypracování
Seznámení s teleworkingem.
Výhody a nevýhody - rešerše.
Výzkum využívání teleworkingu v softwarových firmách.
Vybavení pro teleworking.
Doporučení pro zavedení teleworkingu.
Případová studie.
Zhodnocení přínosu práce a možný vývoj do budoucna.
Seznam doporučené literatury
Tele-Work.sk Rodina alebo práca? [online]. 2008 [cit. 2008-12-15]. Dostupný z WWW: http://www.tele-work.sk/center.php.
Rovné šance. 2008 [cit. 2008-12-15]. Dostupný z WWW: http://www.rovnesance.cz/teleworking/informace-pro-teleworkery.
Seznam doporučené literatury
Tele-Work.sk Rodina alebo práca? [online]. 2008 [cit. 2008-12-15]. Dostupný z WWW: http://www.tele-work.sk/center.php.
Rovné šance. 2008 [cit. 2008-12-15]. Dostupný z WWW: http://www.rovnesance.cz/teleworking/informace-pro-teleworkery.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s diplomovou prací bez praktické ukázky. Po prezentaci následovaly dotazy:
1. Co představuje teleworking pro ženy? (Ing. Zmeškalová)
2. Nastiňte možnosti využití teleworkingu? (Ing. Zmeškalová)
3. Jak jsou lidé spokojeni s teleworkingem? (doc. Hruška)
4. Kolik hodin lidé pracují s teleworkingem? (prof. Vlček)
5. Jak je to v porovnání se světem? (doc. Hruška)
6. Kolik handicapovaných lidí využívá teleworking? (prof. Smutný)
7. Jak konkrétně spolupracují tito pracovníci s firmou? (prof. Smutný)
Studentka dotazy komise zodpověděla. Po diskusi následovalo zkoušení předmětů.