Tato bakalářská práce je zaměřena na oblast sponzoringu, jež je jedním z nástrojů marketingové komunikace. Teoretická část shrnuje základní poznatky o sponzorství na základě dostupné české i anglické literatury. Praktická část představuje firmu Rovina, a. s. sponzorující fotbalový klub SK Hanácká Slavia Kroměříž. Tento obchodní vztah je analyzován za pomoci SWOT a PEST analýzy a dotazníkového šetření. Na základě analýz jsou pak navržena doporučení pro firmu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the field of sponsorship, which is one of the means of marketing communication. The theoretical part tries to summarize the basic pieces of knowledge about sponsorship based on available Czech and English literature. The practical part presents Rovina company, the sponsor of the SK Hanácká Slavia Kroměříž football club. This business relationship is analyzed by SWOT and PEST analyses and a questionnaire survey. Based on these analyses recommendations are suggested.
Keywords
Marketingová komunikace, public relations, sponzoring, filantropie, sportovní sponzoring.
Keywords in English
Marketing communication, public relations, sponsorship, philantrophy, sport sponsorship.
Length of the covering note
65 s., 4 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce je zaměřena na oblast sponzoringu, jež je jedním z nástrojů marketingové komunikace. Teoretická část shrnuje základní poznatky o sponzorství na základě dostupné české i anglické literatury. Praktická část představuje firmu Rovina, a. s. sponzorující fotbalový klub SK Hanácká Slavia Kroměříž. Tento obchodní vztah je analyzován za pomoci SWOT a PEST analýzy a dotazníkového šetření. Na základě analýz jsou pak navržena doporučení pro firmu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the field of sponsorship, which is one of the means of marketing communication. The theoretical part tries to summarize the basic pieces of knowledge about sponsorship based on available Czech and English literature. The practical part presents Rovina company, the sponsor of the SK Hanácká Slavia Kroměříž football club. This business relationship is analyzed by SWOT and PEST analyses and a questionnaire survey. Based on these analyses recommendations are suggested.
Keywords
Marketingová komunikace, public relations, sponzoring, filantropie, sportovní sponzoring.
Keywords in English
Marketing communication, public relations, sponsorship, philantrophy, sport sponsorship.
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se ke sponzoringu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav sponzoringu ve firmě.
Vypracujte doporučení k dalšímu využití sponzoringu ve firmě.
Doporučení podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se ke sponzoringu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav sponzoringu ve firmě.
Vypracujte doporučení k dalšímu využití sponzoringu ve firmě.
Doporučení podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Recommended resources
[1] FILL, Chris. Marketing communications : engagements, strategies and practice. 4th edition. Harlow : FT Prentice Hall/Financial Times, 2006. 911 s. ISBN 0-273-68772-7.
[2] KOTLER , Philip. Marketing management : 10. rozšířené vydání. Praha : Grada, 2001. 789 s. ISBN 80-2470-016-6.
[3] KOTLER , Philip. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1.
[4] PICKTON, David. Integrated marketing communications. 2nd edition. Harlow : FT Prentice Hall/Financial Times, 2005. 761 s. ISBN 978-0-273-67645-8.
[5] SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Recommended resources
[1] FILL, Chris. Marketing communications : engagements, strategies and practice. 4th edition. Harlow : FT Prentice Hall/Financial Times, 2006. 911 s. ISBN 0-273-68772-7.
[2] KOTLER , Philip. Marketing management : 10. rozšířené vydání. Praha : Grada, 2001. 789 s. ISBN 80-2470-016-6.
[3] KOTLER , Philip. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1.
[4] PICKTON, David. Integrated marketing communications. 2nd edition. Harlow : FT Prentice Hall/Financial Times, 2005. 761 s. ISBN 978-0-273-67645-8.
[5] SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Dr. Mikeska - Trh peněz, rovnováha peněz, rovnice peněz.
dr. Otrusinová - Daně - rozdělení, které daně ovlivní sponzoring?
dr. Dolejšová - Statistické hypotézy, postup, hladina spolehlivosti.
dr. Ladová - Řízení market. procesu, SWOT analýza, market. proces a plán, teoriep, matice růst, podíl.
doc. Zámečník - Strategické myšlení školy.