Na lidi při nakupování potravin působí mnoho faktorů. Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na jeden z těchto vlivů a jeho působení na nákupní postoje, chování a zvyklosti spotřebitelů. Tímto faktorem jsou příjmy obyvatel. Potřebné informace jsem získala pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 155 respondentů. V teoretické části bakalářské práce se věnuji obecně pojmu spotřeba z různých pohledů, dále soustředím pozornost na spotřebitele a jeho nákupní chování, rozebírám faktory, které na spotřebitele při koupi působí, a věnuji se současným trendům ve spotřebě potravin. Část je zakončena analýzou příjmů obyvatel v Olomouckém kraji.
Anotace v angličtině
There are many factors, which affect our decisions in food purchasing. In my Bachelor thesis I focused on one of these factors, people’s income, and analyzed its influence on consumer’s attitudes, purchase behaviour and habits. To accomplish the set goal I surveyed 155 respondents from Olomouc region via questionnaire. Theoretical part is at first devoted to consumption itself, then I focused on consumers and factors, which may have an influence on them during their shopping, and described current trends in food consumption. This part is concluded by analysis of residents’ incomes in Olomouc region.
Na lidi při nakupování potravin působí mnoho faktorů. Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na jeden z těchto vlivů a jeho působení na nákupní postoje, chování a zvyklosti spotřebitelů. Tímto faktorem jsou příjmy obyvatel. Potřebné informace jsem získala pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 155 respondentů. V teoretické části bakalářské práce se věnuji obecně pojmu spotřeba z různých pohledů, dále soustředím pozornost na spotřebitele a jeho nákupní chování, rozebírám faktory, které na spotřebitele při koupi působí, a věnuji se současným trendům ve spotřebě potravin. Část je zakončena analýzou příjmů obyvatel v Olomouckém kraji.
Anotace v angličtině
There are many factors, which affect our decisions in food purchasing. In my Bachelor thesis I focused on one of these factors, people’s income, and analyzed its influence on consumer’s attitudes, purchase behaviour and habits. To accomplish the set goal I surveyed 155 respondents from Olomouc region via questionnaire. Theoretical part is at first devoted to consumption itself, then I focused on consumers and factors, which may have an influence on them during their shopping, and described current trends in food consumption. This part is concluded by analysis of residents’ incomes in Olomouc region.
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se spotřeby potravin.
Vypracujte explorační studii vývoje průměrných příjmů obyvatel.
II. Praktická část
Analyzujte vliv příjmů obyvatel na spotřebu potravin.
Zhodnoťte vliv příjmů obyvatel na spotřebu potravin a navrhněte prodejcům potravin skladbu prodejního sortimentu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se spotřeby potravin.
Vypracujte explorační studii vývoje průměrných příjmů obyvatel.
II. Praktická část
Analyzujte vliv příjmů obyvatel na spotřebu potravin.
Zhodnoťte vliv příjmů obyvatel na spotřebu potravin a navrhněte prodejcům potravin skladbu prodejního sortimentu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BLANCHARD, Olivier. Macroeconomics. 4th edition. New Yersey : Pearson Prentice Hall, 2006. 623 s. ISBN 10-9876-543-2.
[2] FRANK, Robert H. Microeconomics and Behavior. 6th edition. New York : McGraw-Hill / Irwin, 2006. 692 s. ISBN 0-07-297745-0.
[3] PÁNEK, J., POKORNÝ, J., DOSTALOVÁ, J., KOHOUT, P. Základy výživy. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Svoboda Servis, 2002. 205 s. ISBN 80-86320-23-5.
[4] SCHIFFMAN, Leon G. Nákupní chování. Přeložil Vilém Jungmann. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-2510-094-4.
[5] VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 80-2470-393-9.
Seznam doporučené literatury
[1] BLANCHARD, Olivier. Macroeconomics. 4th edition. New Yersey : Pearson Prentice Hall, 2006. 623 s. ISBN 10-9876-543-2.
[2] FRANK, Robert H. Microeconomics and Behavior. 6th edition. New York : McGraw-Hill / Irwin, 2006. 692 s. ISBN 0-07-297745-0.
[3] PÁNEK, J., POKORNÝ, J., DOSTALOVÁ, J., KOHOUT, P. Základy výživy. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Svoboda Servis, 2002. 205 s. ISBN 80-86320-23-5.
[4] SCHIFFMAN, Leon G. Nákupní chování. Přeložil Vilém Jungmann. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-2510-094-4.
[5] VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 80-2470-393-9.