Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou primární drogové prevence. V teoretické části se nejprve věnuji objasnění pojmů, vztahujících se k drogové problematice. Nadcházející kapitola pojednává o drogové prevenci a jejím dělení. Třetí kapitola s podrobným rozborem potom patří primární drogové prevenci. A následuje kapitola čtvrtá, zabývající se obdobím adolescence.
V praktické části se snažím za použití smíšených výzkumných metod zjistit, jaké postoje mají adolescenti k drogám, na jaké úrovni je jejich informovanost o této problematice a také co je v dnešní společnosti nejvíce ovlivňuje. Díky získaným poznatkům bych pak ráda poukázala na to, jakým směrem by se měla primární drogová prevence ubírat, a tím pádem jak by se mohla co nejefektivněji využívat. A právě v tom vidím přínos mojí práce.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I am dealling with the primary drug prevention. In the theoretical part I am following terms related to the drug problems.The next chapter is about drug pre-vention and their division. The third chapter with a detailed analysis of the drug include primary prevention.And the fourth chapter is dealing with the period of adolescence.
In the practical part I try to use mixed research Methods to determine what position has adolescents to drug, what they know about drug problems and what is in todays society most affects. With this knowledge I would gain how should be the primary drug prevention courses and how it could be use most effective. And in this I see the benefits of my work.
Klíčová slova
droga, primární prevence, období adolescence, postoj, znalost
Klíčová slova v angličtině
drug, primary prevention, period of adolescence, attitude, knowledge
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou primární drogové prevence. V teoretické části se nejprve věnuji objasnění pojmů, vztahujících se k drogové problematice. Nadcházející kapitola pojednává o drogové prevenci a jejím dělení. Třetí kapitola s podrobným rozborem potom patří primární drogové prevenci. A následuje kapitola čtvrtá, zabývající se obdobím adolescence.
V praktické části se snažím za použití smíšených výzkumných metod zjistit, jaké postoje mají adolescenti k drogám, na jaké úrovni je jejich informovanost o této problematice a také co je v dnešní společnosti nejvíce ovlivňuje. Díky získaným poznatkům bych pak ráda poukázala na to, jakým směrem by se měla primární drogová prevence ubírat, a tím pádem jak by se mohla co nejefektivněji využívat. A právě v tom vidím přínos mojí práce.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I am dealling with the primary drug prevention. In the theoretical part I am following terms related to the drug problems.The next chapter is about drug pre-vention and their division. The third chapter with a detailed analysis of the drug include primary prevention.And the fourth chapter is dealing with the period of adolescence.
In the practical part I try to use mixed research Methods to determine what position has adolescents to drug, what they know about drug problems and what is in todays society most affects. With this knowledge I would gain how should be the primary drug prevention courses and how it could be use most effective. And in this I see the benefits of my work.
Klíčová slova
droga, primární prevence, období adolescence, postoj, znalost
Klíčová slova v angličtině
drug, primary prevention, period of adolescence, attitude, knowledge
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce (možnosti a způsoby primární prevence, preventivní programy aj.).
Provedení smíšeného výzkumu formou dotazníkového šetření a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce (možnosti a způsoby primární prevence, preventivní programy aj.).
Provedení smíšeného výzkumu formou dotazníkového šetření a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
BERGERET, J. Toxikomanie a osobnost. Praha: Victoria Publishing, 1995.
VYMĚTAL, J. Úzkost a strach u dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-86109-56-9.
VYKOPALOVÁ, H. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0337-4.
NĚMEC, J. , BODLÁKOVÁ, J. Prevence zneužívání návykových látek. Praha: Poly, 1996.
BORNÍK, M. Drogy: co bychom o nich měli vědět. Praha: Themis, 2001. ISBN 80-85821-98-2.
JOHN, R. Memento, Praha: Československý spisovatel, 1989. ISBN 80-202-0040-1.
Seznam doporučené literatury
BERGERET, J. Toxikomanie a osobnost. Praha: Victoria Publishing, 1995.
VYMĚTAL, J. Úzkost a strach u dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-86109-56-9.
VYKOPALOVÁ, H. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0337-4.
NĚMEC, J. , BODLÁKOVÁ, J. Prevence zneužívání návykových látek. Praha: Poly, 1996.
BORNÍK, M. Drogy: co bychom o nich měli vědět. Praha: Themis, 2001. ISBN 80-85821-98-2.
JOHN, R. Memento, Praha: Československý spisovatel, 1989. ISBN 80-202-0040-1.