Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na volný čas, výchovu mimo vyučování, instituce pro výchovu mimo vyučování a ve volném čase dětí a mládeže, děti mladšího školního věku a rodinu.
Praktickou část bakalářské práce tvoří výzkum. Hlavním cílem výzkumu je zjistit zda je vybraný vzorek dětí mladšího školního věku Jihomoravského kraje ovlivněn při výběru mimoškolních aktivit aktivitami rodičů, dále pak jaké aktivity si děti nejčastěji volí a proč.
Anotace v angličtině
The teoretic part of this bachelor work is oriented on the leisure time, education out of the lessons, institution for the education out of the lessons and in the leisure time for children and young people, for younger school age children and the family.
The practical part is created by the research. The main goal of this work is to determine whether the selected sample of younger school age children in South Moravian region is affected by the activities of their parents in the selection of after-school activities. Also what kind of activities are preferable and why.
Klíčová slova
volný čas, výchova mimo vyučování, zájmové činnosti, instituce pro výchovu mimo vyučování a ve volném čase dětí a mládeže, děti mladšího školního věku, rodina
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, education out of the lessons, hobby interest, institution for the education out of the lessons and in the leisure time for children and young people, younger school age children, family.
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na volný čas, výchovu mimo vyučování, instituce pro výchovu mimo vyučování a ve volném čase dětí a mládeže, děti mladšího školního věku a rodinu.
Praktickou část bakalářské práce tvoří výzkum. Hlavním cílem výzkumu je zjistit zda je vybraný vzorek dětí mladšího školního věku Jihomoravského kraje ovlivněn při výběru mimoškolních aktivit aktivitami rodičů, dále pak jaké aktivity si děti nejčastěji volí a proč.
Anotace v angličtině
The teoretic part of this bachelor work is oriented on the leisure time, education out of the lessons, institution for the education out of the lessons and in the leisure time for children and young people, for younger school age children and the family.
The practical part is created by the research. The main goal of this work is to determine whether the selected sample of younger school age children in South Moravian region is affected by the activities of their parents in the selection of after-school activities. Also what kind of activities are preferable and why.
Klíčová slova
volný čas, výchova mimo vyučování, zájmové činnosti, instituce pro výchovu mimo vyučování a ve volném čase dětí a mládeže, děti mladšího školního věku, rodina
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, education out of the lessons, hobby interest, institution for the education out of the lessons and in the leisure time for children and young people, younger school age children, family.
Zásady pro vypracování
Seznámení se s odbornou literaturou, která se vztahuje ke zkoumané problematice.
Zpracování teoretické části práce.
Stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Zpracování metodologie výzkumu.
Vytvoření výzkumného nástroje a jeho aplikace respondentům.
Statistické zpracování dat a jejich interpretace.
Zásady pro vypracování
Seznámení se s odbornou literaturou, která se vztahuje ke zkoumané problematice.
Zpracování teoretické části práce.
Stanovení výzkumného problému a hypotéz.
Zpracování metodologie výzkumu.
Vytvoření výzkumného nástroje a jeho aplikace respondentům.
Statistické zpracování dat a jejich interpretace.
Seznam doporučené literatury
MUSIL, J. V.; MUSILOVÁ, M. Sociografie Milieusociogram: v sociálně pedagogické a psychologické diagnostice. Olomouc: PVP, 2008. ISBN 978-80-903449-5-2.
MATĚJČEK, Z.; POKORNÁ, M. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H+H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
SCHNEIDEROVÁ, H. a kol. Teorie školní a mimoškolní výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
LANGMEIER, J.; KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.
DOLEŽALOVÁ, E. Hry na dětské tábory. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0702-0.
Seznam doporučené literatury
MUSIL, J. V.; MUSILOVÁ, M. Sociografie Milieusociogram: v sociálně pedagogické a psychologické diagnostice. Olomouc: PVP, 2008. ISBN 978-80-903449-5-2.
MATĚJČEK, Z.; POKORNÁ, M. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H+H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
SCHNEIDEROVÁ, H. a kol. Teorie školní a mimoškolní výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
LANGMEIER, J.; KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.
DOLEŽALOVÁ, E. Hry na dětské tábory. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0702-0.