Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou postavení dítěte s narušenou komuni-kační schopností v rodině. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V části teoretické se zabývám shromážděním poznatků z odborné literatury, která se tímto problémem zabývá a vysvětluji základní pojmy. Obsahem praktické části je samotné výzkumné šetření, které bylo realizováno v rámci mateřské školy prostřednictvím rozhovoru s rodiči dětí s narušenou komunikační schopností.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with problems of child with communicative disabiliti in the fami-ly. My thesis is dividend into two parts, theoretic and practical.
In the theoretic part I deal with data assembly from the proffesional literature, which deals with this topic.
Practical part contains results of investigation which took place in kindergarten by means of conversation with parents of child with communicative disabiliti.
Klíčová slova
komunikace, řeč, jazyk, narušená komunikační schopnost, logopedie, logopedická inter-vence, vývoj řeči, koktavost, dyslalie, mutismus, rodina postiženého dítěte, sourozenci postiženého dítěte, výchova postiženého dítěte, výchovné postoje, principy ve výchově, společnost, socializace.
Klíčová slova v angličtině
communication, speech, language, communicative disability, logopaedia, logopeadics in-tervention, speech development, stammer, dyslalia, mutism, family of disabled child, bro-thers and sister of disabled child, education of disabled child, pedagogice posture, principle of pedagogy, society, socialization.
Rozsah průvodní práce
54 s, 11 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou postavení dítěte s narušenou komuni-kační schopností v rodině. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V části teoretické se zabývám shromážděním poznatků z odborné literatury, která se tímto problémem zabývá a vysvětluji základní pojmy. Obsahem praktické části je samotné výzkumné šetření, které bylo realizováno v rámci mateřské školy prostřednictvím rozhovoru s rodiči dětí s narušenou komunikační schopností.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with problems of child with communicative disabiliti in the fami-ly. My thesis is dividend into two parts, theoretic and practical.
In the theoretic part I deal with data assembly from the proffesional literature, which deals with this topic.
Practical part contains results of investigation which took place in kindergarten by means of conversation with parents of child with communicative disabiliti.
Klíčová slova
komunikace, řeč, jazyk, narušená komunikační schopnost, logopedie, logopedická inter-vence, vývoj řeči, koktavost, dyslalie, mutismus, rodina postiženého dítěte, sourozenci postiženého dítěte, výchova postiženého dítěte, výchovné postoje, principy ve výchově, společnost, socializace.
Klíčová slova v angličtině
communication, speech, language, communicative disability, logopaedia, logopeadics in-tervention, speech development, stammer, dyslalia, mutism, family of disabled child, bro-thers and sister of disabled child, education of disabled child, pedagogice posture, principle of pedagogy, society, socialization.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek
Vypracování praktické části
Stanovení cílů výzkumu
Stanovení výzkumného souboru
Stanovení vlastní realizace výzkumu
Vyhodnocení výsledků
Závěry
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek
Vypracování praktické části
Stanovení cílů výzkumu
Stanovení výzkumného souboru
Stanovení vlastní realizace výzkumu
Vyhodnocení výsledků
Závěry
Seznam doporučené literatury
LYNCH, CH. Cvičení pro rozvoj řeči. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-571-7
KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3
VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy.
Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4
Seznam doporučené literatury
LYNCH, CH. Cvičení pro rozvoj řeči. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-571-7
KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3
VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy.
Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4