Tato práce pojednává o výchově dětí v rodině s ohledem na sociálně-právní ochranu dětí. Je složena z teoretické a praktické části.
Teoretická část se zabývá pojmem rodina, výchovou v rodině, historií, která souvisí s rodinou a výchovou, sebevýchovou, volným časem a sociálně-právní ochranou dětí. V této částí se zabývám legislativou a zákony, které souvisí s rodinou.
V praktické části představuji výzkum, který jsem prováděla na jednotlivých základních školách. Výzkum zjišťoval názory dětí na výchovu v rodině a používání odměn a trestů. Dále jsem prováděla rozhovory s rodiči a zjišťovala jejich názory na výsledky od dětských respondentů.
Anotace v angličtině
In my graduate thesis I focus on upbringing of children in the family, with regard to their social and legal protection. The thesis consists of a theoretical and a practical part.
The theoretical part deals with the term ‘‘family‘‘, family upbringing, history of family and upbringing, self-education, free time and social and legal protection of children. In this part I deal with legislation and laws related to family.
In the practical part I present the research carried out at particular primary schools. The aim of my research was to find out children's opinions on family upbringing and the system of rewards and punishments. I also interviewed the parents to find out their opinions on children's answers to the questions.
Klíčová slova
rodina, výchova, sebevýchova, sociálně-právní ochrana dětí
Klíčová slova v angličtině
family, upbringing, self-education, social and legal protection of children
Rozsah průvodní práce
85 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o výchově dětí v rodině s ohledem na sociálně-právní ochranu dětí. Je složena z teoretické a praktické části.
Teoretická část se zabývá pojmem rodina, výchovou v rodině, historií, která souvisí s rodinou a výchovou, sebevýchovou, volným časem a sociálně-právní ochranou dětí. V této částí se zabývám legislativou a zákony, které souvisí s rodinou.
V praktické části představuji výzkum, který jsem prováděla na jednotlivých základních školách. Výzkum zjišťoval názory dětí na výchovu v rodině a používání odměn a trestů. Dále jsem prováděla rozhovory s rodiči a zjišťovala jejich názory na výsledky od dětských respondentů.
Anotace v angličtině
In my graduate thesis I focus on upbringing of children in the family, with regard to their social and legal protection. The thesis consists of a theoretical and a practical part.
The theoretical part deals with the term ‘‘family‘‘, family upbringing, history of family and upbringing, self-education, free time and social and legal protection of children. In this part I deal with legislation and laws related to family.
In the practical part I present the research carried out at particular primary schools. The aim of my research was to find out children's opinions on family upbringing and the system of rewards and punishments. I also interviewed the parents to find out their opinions on children's answers to the questions.
Klíčová slova
rodina, výchova, sebevýchova, sociálně-právní ochrana dětí
Klíčová slova v angličtině
family, upbringing, self-education, social and legal protection of children
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska, studium literatury a shromažďování informací ke zvolené problematice.
Metodika výzkumu, projekt, metody výzkumu.
zpracování výzkumu a vyhodnocení výsledků.
Zhodnocení přínosu práce pro teorii a praxi.
Zásady pro vypracování
Teoretická východiska, studium literatury a shromažďování informací ke zvolené problematice.
Metodika výzkumu, projekt, metody výzkumu.
zpracování výzkumu a vyhodnocení výsledků.
Zhodnocení přínosu práce pro teorii a praxi.
Seznam doporučené literatury
HANZOVÁ, M. Práva a povinnosti našich dětí. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7187-007-2.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-085-5.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém?. Praha: Portál, 1993. ISBN 80-85282-78-X.
ŠPECIÁNOVÁ, Š. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde, 2003. ISBN 80-86131-44-0.
VANÍČKOVÁ, E. Tělesné tresty dětí. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0814-0.
Seznam doporučené literatury
HANZOVÁ, M. Práva a povinnosti našich dětí. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7187-007-2.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-085-5.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém?. Praha: Portál, 1993. ISBN 80-85282-78-X.
ŠPECIÁNOVÁ, Š. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde, 2003. ISBN 80-86131-44-0.
VANÍČKOVÁ, E. Tělesné tresty dětí. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0814-0.