Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na adaptaci dětí v první třídě základní školy pohledem rodičů a pedagogů. V teoretické části popisuji osobnost dítěte předškolního a mladšího školního věku, proces adaptace na školní prostředí a význam rodiny a školy při adaptaci dítěte na školní prostředí. Praktická část popisuje výsledky kvantitativního výzkumu, který je tvořen z dotazníků od rodičů a učitelů dětí prvních tříd základní školy ve Zlíně.
Anotace v angličtině
In my Bc. Thesis I have focused on adaptation of children in the first class of basic schools from the view of parents and teachers. In the teoretical part I have described child personality in efore-school-age and younger-school-age, process of adaptation to the school environment and impact of family and of school in the child‘s adaptati-on to the school environment. The practical part describes the results of quantitative research, based on questionaries answered by parents and teachers in the first class of basic schools in Zlin.
Klíčová slova
adaptace, dítě, rodina, škola
Klíčová slova v angličtině
adaptation, child, family, school
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na adaptaci dětí v první třídě základní školy pohledem rodičů a pedagogů. V teoretické části popisuji osobnost dítěte předškolního a mladšího školního věku, proces adaptace na školní prostředí a význam rodiny a školy při adaptaci dítěte na školní prostředí. Praktická část popisuje výsledky kvantitativního výzkumu, který je tvořen z dotazníků od rodičů a učitelů dětí prvních tříd základní školy ve Zlíně.
Anotace v angličtině
In my Bc. Thesis I have focused on adaptation of children in the first class of basic schools from the view of parents and teachers. In the teoretical part I have described child personality in efore-school-age and younger-school-age, process of adaptation to the school environment and impact of family and of school in the child‘s adaptati-on to the school environment. The practical part describes the results of quantitative research, based on questionaries answered by parents and teachers in the first class of basic schools in Zlin.
Klíčová slova
adaptace, dítě, rodina, škola
Klíčová slova v angličtině
adaptation, child, family, school
Zásady pro vypracování
Vyhledání literatury a zpracování teoretické části
Příprava empirické části, vytvoření dotazníku
Provedení kvantitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Závěr, shrnutí a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Vyhledání literatury a zpracování teoretické části
Příprava empirické části, vytvoření dotazníku
Provedení kvantitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Závěr, shrnutí a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-246-0956-8.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte: od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN-10 80-246-0924-X.
MATĚJČEK, Z., POKORNÁ, M. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany : H & H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
PROKEŠOVÁ, L. Zvládání emočních problémů školáků. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-534-2.
PIAGET, J. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-263-8.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-246-0956-8.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte: od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN-10 80-246-0924-X.
MATĚJČEK, Z., POKORNÁ, M. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany : H & H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
PROKEŠOVÁ, L. Zvládání emočních problémů školáků. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-534-2.
PIAGET, J. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-263-8.