Tato bakalářská práce je zaměřena na depresivní poruchy v období adolescence. Cílem mé práce je vnést jiný pohled na problematiku zřejmě nejrozšířenějšího duševního onemocnění jako je deprese. Zaměřila jsem se konkrétně na deprese prodělané v období adolescence, jelikož zde probíhá nejvíce biopsychosociálních změn. Na teoretickou část volně navazuje část praktická. Jedná se o kvalitativní výzkum, který si klade za cíl přinést zpětný pohled nyní již dospělých lidí na význam tohoto onemocnění, protože právě lidé, kteří si depresí sami prošli, o ní mohou hovořit nejlépe.
Annotation in English
This bachelor thesis is oriented on depressive disturbances in a period of adolescence. Object of my thesis is to bring another sight on problems of apparantely most widespread physic disease such as depression. I have focused on the depression experienced in a period of adolescence when the most biopsychosocial changes are experienced. Theoretical part is followed by part practical. It concerns qualitative research which aims to bring a hindsight of presently grown-up people to the importance of this desease. Because especially these people who have gone through depression can talk about it the most.
Tato bakalářská práce je zaměřena na depresivní poruchy v období adolescence. Cílem mé práce je vnést jiný pohled na problematiku zřejmě nejrozšířenějšího duševního onemocnění jako je deprese. Zaměřila jsem se konkrétně na deprese prodělané v období adolescence, jelikož zde probíhá nejvíce biopsychosociálních změn. Na teoretickou část volně navazuje část praktická. Jedná se o kvalitativní výzkum, který si klade za cíl přinést zpětný pohled nyní již dospělých lidí na význam tohoto onemocnění, protože právě lidé, kteří si depresí sami prošli, o ní mohou hovořit nejlépe.
Annotation in English
This bachelor thesis is oriented on depressive disturbances in a period of adolescence. Object of my thesis is to bring another sight on problems of apparantely most widespread physic disease such as depression. I have focused on the depression experienced in a period of adolescence when the most biopsychosocial changes are experienced. Theoretical part is followed by part practical. It concerns qualitative research which aims to bring a hindsight of presently grown-up people to the importance of this desease. Because especially these people who have gone through depression can talk about it the most.
Stanovení předmětu výzkumu a výzkumné strategie
Zpracování teoretické části práce - teoretická analýza problému,operacionalizace pojmů
Zpracování praktické části - stanovení výzkumné otázky, volba výzkumných metod, vymezení výzkumného vzorku
Provedení výzkumu, vyhodnocení a analýza získaných dat, shrnutí výzkumu
Zpracování závěrů vyplývajících z výzkumu
Research Plan
Stanovení předmětu výzkumu a výzkumné strategie
Zpracování teoretické části práce - teoretická analýza problému,operacionalizace pojmů
Zpracování praktické části - stanovení výzkumné otázky, volba výzkumných metod, vymezení výzkumného vzorku
Provedení výzkumu, vyhodnocení a analýza získaných dat, shrnutí výzkumu
Zpracování závěrů vyplývajících z výzkumu
Recommended resources
HORT, Vl. et al. Dětská a adolescentní psychiatrie. 3. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-404-5.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat depresi. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-349-9.
PRAŠKO, J.; PRAŠKOVÁ, H.; PRAŠKOVÁ, J. Deprese a jak ji zvládat: stop zoufalství a beznaději. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-809-0.
SVOBODA, M. (Ed.); KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
Recommended resources
HORT, Vl. et al. Dětská a adolescentní psychiatrie. 3. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-404-5.
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat depresi. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-349-9.
PRAŠKO, J.; PRAŠKOVÁ, H.; PRAŠKOVÁ, J. Deprese a jak ji zvládat: stop zoufalství a beznaději. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-809-0.
SVOBODA, M. (Ed.); KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.