Společenská odpovědnost firem představuje nový pohled na fungování společností. Pod tímto pojmem si lze představit určité dobrovolné činnosti firem v oblasti sociální, environmentální a ekonomické. Tyto vedou k lepšímu postavení společností na trhu, udržení rozvoje a zlepšení vztahů s okolím podniku. Tedy firmy se hlásí k rozsáhlejším dopadům svého podnikání a také závazkům vykonávaným nad rámec zákona.
Anotace v angličtině
Corporate social responsibility represents a new view related to operation of the companies. Under this conception it is possible to imagine specific voluntary company activities in social, environmental and economic area. These acitivities lead to better position of companies on the market, keep up own development as well as improvement in case surroundings concern relations. So the companies come in wide effects their business and also commitments which are carry out over frame of law.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, Stakeholders, transparentní informace, CSR Europe, Business Leaders Forum, podnikatelská etika, Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj, Mezinárodní organizace pro normalizaci, filantropie
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, Stakeholders, transparent information, CSR Europe, Business Leaders Forum, business morality, Organisation for Economic Co-operation and Development, International Organization for Standardization, philantrophy
Rozsah průvodní práce
61 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Společenská odpovědnost firem představuje nový pohled na fungování společností. Pod tímto pojmem si lze představit určité dobrovolné činnosti firem v oblasti sociální, environmentální a ekonomické. Tyto vedou k lepšímu postavení společností na trhu, udržení rozvoje a zlepšení vztahů s okolím podniku. Tedy firmy se hlásí k rozsáhlejším dopadům svého podnikání a také závazkům vykonávaným nad rámec zákona.
Anotace v angličtině
Corporate social responsibility represents a new view related to operation of the companies. Under this conception it is possible to imagine specific voluntary company activities in social, environmental and economic area. These acitivities lead to better position of companies on the market, keep up own development as well as improvement in case surroundings concern relations. So the companies come in wide effects their business and also commitments which are carry out over frame of law.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, Stakeholders, transparentní informace, CSR Europe, Business Leaders Forum, podnikatelská etika, Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj, Mezinárodní organizace pro normalizaci, filantropie
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, Stakeholders, transparent information, CSR Europe, Business Leaders Forum, business morality, Organisation for Economic Co-operation and Development, International Organization for Standardization, philantrophy
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte analýzu literárních zdrojů a vypracujte teorii o společenské odpovědnosti firem v ČR
II. Praktická část
Proveďte a zhodnoťte analýzu současného stavu společenské odpovědnosti firem v ČR
Na základě provedené analýzy stanovte možná řešení a doporučení pro zkvalitnění společenské odpovědnosti firem v ČR
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte analýzu literárních zdrojů a vypracujte teorii o společenské odpovědnosti firem v ČR
II. Praktická část
Proveďte a zhodnoťte analýzu současného stavu společenské odpovědnosti firem v ČR
Na základě provedené analýzy stanovte možná řešení a doporučení pro zkvalitnění společenské odpovědnosti firem v ČR
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] PUTNOVÁ, Anna, SEKNIČKA, Pavel, UHLÁŘ, Pavel. Etické řízení ve firmě : Nástroje a metody:etický a sociální audit. [s.l.] : [s.n.], 2007. 166 s. ISBN 8024716216.
[2] FRANC, Pavel, NEZHYBA, Jiří, HEYDENREICH, Cornelia. Když se bere společenská odpovědnost vážně : O společenské odpovědnosti korporací nejen pro nevládní organizace. 1. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 72 s. ISBN 80-86544-08-7.
[3] DYTRT, Zdenek. Dobré jméno firmy. [s.l.] : [s.n.], 2006. 137 s. ISBN 80-86851-45-1.
[4] DYTRT, Zdenek. Etika v podnikatelském prostředí. [s.l.] : [s.n.], 2006. 193 s. ISBN 80-247-1589-9.
[5] LEŠINGROVÁ, Romana. Baťova soustava řízení. 2. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2008. 152 s. ISBN 978-80-903808-4-4.
Seznam doporučené literatury
[1] PUTNOVÁ, Anna, SEKNIČKA, Pavel, UHLÁŘ, Pavel. Etické řízení ve firmě : Nástroje a metody:etický a sociální audit. [s.l.] : [s.n.], 2007. 166 s. ISBN 8024716216.
[2] FRANC, Pavel, NEZHYBA, Jiří, HEYDENREICH, Cornelia. Když se bere společenská odpovědnost vážně : O společenské odpovědnosti korporací nejen pro nevládní organizace. 1. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2006. 72 s. ISBN 80-86544-08-7.
[3] DYTRT, Zdenek. Dobré jméno firmy. [s.l.] : [s.n.], 2006. 137 s. ISBN 80-86851-45-1.
[4] DYTRT, Zdenek. Etika v podnikatelském prostředí. [s.l.] : [s.n.], 2006. 193 s. ISBN 80-247-1589-9.
[5] LEŠINGROVÁ, Romana. Baťova soustava řízení. 2. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2008. 152 s. ISBN 978-80-903808-4-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Dytrt - Jak jste dospěl k tomu, že soc. oblast v ČR je nejdůležitější?
Ing. Novák - Jaké firmy byly zapojeny do výzkumu?
dr. Dobeš - Co jste mysleli pod pojmem "poptávka po prac. síle"?